interviuri rock

ENSLAVED: Ne simtim inca plini de viata ca trupa

 ENSLAVED:  Ne simtim inca plini de viata ca trupa
TRUPE : Enslaved

Discutiile pe care le-am purtat de-a lungul timpului cu trupele provenind din indepartata si recea Norvegie au fost, invariabil, ample si extrem de interesante, iar interlocutorii inteligenti si deschisi.
De data aceasta am avut sansa sa stau de vorba cu membrii fondatori ai trupei Enslaved, Ivar Bjornson si Grutle Kjellson, care au acceptat provocarea Metalfan de a discuta despre povestea trupei, despre evolutia muzicii, despre scena metalica, despre tara natala si despre lucrurile care le fac placere.
Rezultatul a fost mai mult o biografie decat un interviu, povestita chiar de actorii principali, astfel incat sper ca veti intelege logica impartirii acestui material pe capitole si veti gasi si rabdarea de a-l parcurge pana la capat. Merita!


Metalfan: Salut si bun-venit pe metalfan.ro. Cum va simtiti azi?
Grutle: Salut! Sunt ok. Imi beau cafeaua, raspund la interviuri, ascult muzica buna si privesc prima zapada din iarna asta!




Foto Mirjam Vikingstad



 
I. Trecutul



Metalfan: Nu o sa va rog sa ne oferiti o istorie a trupei Enslaved, insa m-ar interesa sa aflu cum va simtit dupa aproape 20 de ani de activitate.

Grutle: Inca ne simtim foarte plini de viata ca trupa, chiar si ca persoane… hehe. Am debutat acum aproape 20 de ani, la varsta de 17 ani, respectiv 13 ani, asa ca inca nu suntem asa de batrani! Cred ca am acumulat impreuna o gramada de lucruri frumoase de-a lungul acestor ani, si, de asemenea, sunt de parere ca am compus destula muzica si destule versuri de calitate. Cel mai important lucru, insa, este faptul ca inca suntem dornici sa facem muzica, iar forta creative in trupa e mai puternica decat oricand!

Metalfan: Ati debutat ca o trupa clasica de black metal si, odata cu trecerea timpului, ati adoptat o abordare mult mai complexa si progresiva. A fost un progres natural sau ati ales in mod intentionat aceasta cale?

Ivar: As indrazni sa afirm ca putine dintre lucrurile pe care le-am facut vreodata au fost in vreun fel intentionate. Avem o filozofie inradacinata foarte adanc conform careia “ne lasam dusi de val”, daca pot folosi un cliseu. Viziunea noastra se reduce la o ambitie cat se poate de simpla: sa cream muzica pe care ne face placere noua insine sa o ascultam. Asa ca, avand in vedere ca gusturile muzicale ni s-au largit si abilitatile tehnice s-au dezvoltat, concluzia fireasca a fost ca si muzica trupei a capatat o alta fata, sa speram ca una mai buna.

Metalfan: Atunci cand priviti la inceputurile carierei voastre muzicale, si prin asta ma refer la primele produse de studio ale trupei (Hordanes Land, Vikingligr Veldi and Frost), ati vrea sa fi facut ceva altfel?

Grutle: Toate albumele noastre reprezinta stadiul in care ne aflam atunci ca trupa, atat din punct de vedere muzical, cat si liric, si am dat tot ce am avut mai bun pe fiecare dintre ele. Inca ma simt foarte mandru de fiecare dintre aceste albume. Chiar daca sunt o groaza de chestii de care ne-am putea lega, mi s-ar parea usor penibil sa regretam ceva ce am facut in trecut. Oricum nu poti schimba trecutul, asa ca telul nostrum a fost sa ne concentram asupra viitorului. Ceva de genul folosirii experientei anterioare pentru a evolua.

Metalfan: Avand in vedere ca sunteti una dintre cele mai vechi trupe de black metal, ati putea sa imi spuneti de ce credeti ca a aparut prima si prima data black metal-ul?

Grutle: Avand in vedere ca noi consideram black metal-ul ca fiind metal cu texte sataniste, nu putem include Enslaved in categoria asta. In orice caz, intreaga manifestare extrema in metalul norvegian a fost rezultatul faptului ca eram cu totii de parere ca death metal-ul luase o turnura prea comerciala si destul de orientat spre MTV, in sensul de bermude, tricouri hawaiene si alte rahaturi de genul asta. Noi voiam ca muzica sa fie adevarata, mai primitive, mai spirituala, mai oculta. A fost ceva asemanator cu debutul curentului punk in anii ’70, foarte underground. Ulterior, a luat-o complet razna, iar restul povestii il cunoaste toata lumea…




II. Schimbarea




Metalfan: Incepand cu Eld, muzica voastra a devenit mult mai epica si monumentala, dar inca strans legata de valorile culturale si istorice ale Norvegiei. Va simtiti in vreun fel responsabili, ca artisti norvegieni, cu promovarea valorilor culturale ale tarii voastre?
Ivar: N-as afirma ca ne simtim responsabili – in fond si la urma urmei, nu as vrea sa promovez in lume o Norvegie bazata pe relativism cultural si luteranism. Bineinteles ca lucrurile ar putea fi mult mai rele si suntem privilegiati sa locuim aici; asta insa nu ne oblige pe noi, cetatenii, sa fim in acord cu ideologia “de stat”. Suntem, insa, MANDRI de trecutul nostrum cultural, de arta, filozofia, misticismul si mitologia din perioada pre-crestina a Norvegiei – asta este, intr-adevar, ceva ce imi doresc sa promovez atat concetatenilor mei, cat si la nivel universal – este vorba despre valorile umane si despre cultura intr-o anumita versiune geografica.

Metalfan: mai tarziu, ati decis sa schimbati sigla trupei, iar textele au capatat o orientare complexa, abstracta, chiar filozofica. Considerati ca ar fi eronat daca am afirma ca a fost vorba de un nou Enslaved? Ce s-a intamplat de fapt?
Ivar: Ne intoarcem din nou la principiul “lasa-te dus de val” – aceste lucruri s-au intamplat pur si simplu. Am impresia ca intreaga turnura complexa a coincis cu consolidarea componentei: dupa Monumension, eu si Grutle am decis sa consolidam trupa sis a revenim la principiile care au ghidat trupa la debut. Eu cred ca, de fapt, nu ne-am indepartat foarte tare, insa consider ca este evident pe albumul Monumension ca, de exemplu, contributia muzicala si lirica a lui R. Kronheim nu era nici pe departe in acord cu esenta Enslaved. Asa ca, in momentul in care am ramas doar cei doi membri fondatori si am reconstruit Enslaved in formula de baza, intregul concept a devenit mult mai unitar, iar contributiile muzicale si lirice au fost convergente. Asa ca da, cred ca descrierea de “noul Enslaved” e cea mai potrivita!

Metalfan: Cand o trupa decide sa se indeparteze de modul in care suna initial (si nu ma refer strict la calitatea sound-ului, ci si la stilul muzical abordat), nu se supunea oare unui risc semnificativ de a isi pierde fanii devotati? Adica, e ca si cum ar veni la voi un vechi prieten si v-ar spune: Nu va mai recunosc! Faptul ca ati pierdut, de-a lungul drumului, o parte dintre fani, v-a influentat in vreun fel sau a fost un risc autoasumat inca de la inceputuri?
Ivar: Este o consecinta fireasca a schimbarii, ai perfecta dreptate! Este vorba de o relatie cauza-efect care nu se poate indrepta decat intr-o singura directie. Daca o trupa evita schimbarea doar pentru a-si pastra fanii, atunci aceasta va disparea ca trupa creativa. Daca o trupa ramane la fel din pura convingere – ia exemplele celor de Motörhead, AC/DC sau  Iron Maiden, atunci nu exista niciun conflict – insa atunci cand artistul simte impulsul natural de a se schimba, el ar trebui sa urmeze acest impuls sau sa se pregateasca sa moara ca entitate creativa. Eu nu imi fac nicio grija in privinta asta, cred ca este absolute in regula daca oamenilor le place un singur album Enslaved: e minunat ca au gasit in discografia noastra macar un album care sa le placa! Imi amintesc de niste fani black metal adevarati care m-au contactat in Bergen si mi-au spus ca albumul Below the Lights este unul oribil si ca, din momentul acela, ei nu vor mai asculta niciun album viitor Enslaved. Am simtit un profund sentiment de eliberare atunci, in sensul ca am reusit sa cream ceva care a cauzat un soi de catharsis in interiorul celor care asculta cu antenele sociale si nu cu urechile si mintile proprii.



 Foto Emilie Coltrane




III. Prezentul





Metalfan:  Revenind in prezent, avand in vedere ca aveti un nou album de studio, Axioma Ethica Odini, ati putea sa imi spuneti ce fel de reactii ati primit din partea publicului si a presei?
Grutle: A fost totalmente coplesitor! Mult mai bine decat ma temeam, mai ales avand in vedere ca discul Vertebrae a fost atat de bine primit si ne incercau oarece temeri… Axioma Ethica Odini a devenit albumul lunii in revistele Terrorizer, Metal Hammer si Rock Hard, precum si in foarte multe alte publicatii de specialitate. Pana si ziarele de aici din Norvegia au primit bine albumul si ne-au oferit critici favorabile. Deci da, a fost absolute uimitor!

Metalfan: Cine studiaza booklet-ul, citeste versurile si asculta atent muzica trupei poate realiza cu usurinta ca ultimul vostru album de studio este, de departe, cel mai complex si mai curajos din discografia Enslaved. Cum de ati ajuns la un rezultat atat de impresionant?
Grutle: Ei bine, multumesc pentru aprecieri!! Cum am facut asta? Destul de greu de spus, insa cred ca timpul a fost cheia. Am avut un turneu amanat toamna trecuta, astfel incat ne-am trezit brusc cu cateva luni libere care ne-au oferit ragazul necesar pentru a ne concentra asupra compozitiei, textelor, conceptului, etc. Deci, am avut mai mult timp la dispozitie pentru a ne concentra asupra detaliilor si pentru a incerca versiuni si aranjamente diferite ale pieselor. Astfel, am dobandit mai multa incredere decat aveam inaintea inceperii inregistrarilor. Cred ca, pe acest album, trupa manifesta cea mai mare incredere in fortele proprii si cel mai mare dinamism de pana acum!

Metalfan: Ne poti vorbi putin despre conceptul liric al Axioma Ethica Odini?
Grutle: Numele albumului provine din traducerea in limba latina a lui Havamaal, un poem norvegian vechi, care dateaza din perioada anilor 800-900. Atunci cand a fost tradus in latina, in anul 1665, a fost denumit Ethica Odini. Acest poem are 164 de versuri scurte si emana intelepciune si etica arhaice. De exemplu, ce atitudine ar trebui sa aiba o persoana in raport cu alte persoane, cu natura sau cu spiritualitatea. Aceste versuri nu sunt altceva decat un soi de ghid din care persoana care il citeste poate afla multe lucruri care au disparut ca urmare a multor secole de monoteism. Ele pot, insa, fi aplicate lejer si in zilele noastre. Din punctual nostru de vedere, Ethica Odini este cea mai importanta axioma filozofica, astfel incat denumire Axioma Ethica Odini devine explicabila Textele graviteaza in jurul unor interpetari ale anumitor versuri ale poemului mentionat mai sus.







Metalfan: Albumul vostru beneficiaza de o recenzie foarte favorabila in publicatia noastra si cititorii par foarte atasati de el (lucru reflectat in notele acordate). Sunteti atat de amabili sa ne oferiti cate o scurta prezentare a fiecarei piese de pe album?
Grutle: Am sa incerc! Iata:

Ethica Odini:
Cand am auzit varianta initiala lui Ivar a acestei piese, primul lucru care m-a lovit a fost: Wow! Master’s Hammer! Poate ca nu suna neaparat ca idolii nostri cehi, dar in mod cert atmosfera acestei piese m-a dus cu gandul la ei. Are doar 3 riffuri/teme si este probabil cea mai repetitiva piesa a noastra din ultimii 15 ani, dar cred ca este o compozitie puternica si are o atmosfera impunatoare. Mi-a placut instantaneu si inca imi place, chiar si acum, dupa 1018 auditii!
Titlul si textele acestei piese sunt niste chestii pe care eu le aveam in minte de ceva vreme si care s-au dovedit foarte potrivite pentru albumul de fata. Asa cum reiese si din titlu, subiectul are legatura cu etica lui Odin, cel putin din punctul meu de vedere. Prima traducere in limba latina a poemului norvegian Havamaal (povestea lui odin in sala sa imensa, Haavahall) a fost Ethica Odini. Textele au fost inspirate de anumite versuri din aces poem. Te las sa ghicesti care anume… hehe.

Raidho:
O compozitie marca Ivar. Mustind de riffuri misto, atat dintre cele directe, cat si dintre cele mai dubioase. Un pic complexa, insa o piesa numai potrivita pentru a-mi face partiturile vocale. Este prima compozitie de pe Axioma Ethica Odini pentru care eu si Herbrand am tras partiturile de voce si, totodata, una dintre primele inregistrate (imi amintesc ca prima a fost Giants).
Aceasta piesa a devenit una dintre cele mai brutale de pe disc si, totdata, cea care contine cele mai agresive parti de voce. O ador si abia astept sa o cantam live.

Warruun:
Cred ca asta e una dintre piesele pe care am reusit cel mai greu sa le apreciez. In final, a devenit una dintre cele mai surprinzatoare piese de pe album si, totodata, una dintre preferatele mele. Am inregistrat-o printre ultimele, asta si pentru ca eu si Herbrand nu am stiut cum sa o cantam initial. A devenit destul de experimentala pe toate palierele, dar, in acelasi timp, foarte catchy. Un cantec beton, dupa parerea mea nu prea umila.

The Beacon:
In aparenta, o piesa directa, mai ales cand asculti introducerea, dar dupa un timpp devine progresiva. O compozitie energica, numai buna de interpretat live, intense, brutala, disperata si foarte groovy pe alocuri. Titlul a fost inspirat de un film de un film pe care l-am vizionat recent. In vremurile de demult, aliatii erau chemati in ajutor prin aprinderea unor ruguri imense. Textele se refera la asteptarea anumitor semnale in mintea si trupul proprii si la venirea in ajutor atunci cand rugurile sunt aprinse.

Axioma:
O insula psihedelica intr-un ocean de riffuri? Hehe… imi place aceasta compozitie bazata pe voce si sintetizator. E ca un fel de moment de acalmie fix in mijlocul albumului. Eu si Ivar am compus textele impreuna si acestea se refera, in general, la modul in care cineva poate ignora totul, in afara zicerilor din batrani, a axiomelor.

Giants:
O minunata compozitie doom/death, care mi-a placut din primul moment. De asemenea, printre cele mai usor de aranjat si prima pentru care am tras vocile. Probabil, cea mai heavy compozitie Enslaved de pana acum si, totodata, prima dupa foarte multi ani in care ne-am folosit vechiul sintetizator SH-1 pentru a-i oferi un iz psihedelic. O piesa perfecta pentru a fi interpretata live, un monstru!
Textele vorbesc despre giganti! Despre haosul ce salasluieste in fiecare dintre noi si in lumea din jur. Gigantii sunt opusii aesir-ilor in mitologia norvegiana si simbolizeaza constiinta exterioara, fortele feminine si dezordinea. In totdeauna in conflict cu fortele masculine, ordinea interioara a aesir-ilor.

Singular:
Cu certitudine, piesa la care am petrecut cel mai mult timp pentru a o finalize. Aranjamentele au fost dificil de realizat si am incercat o gramada de versiuni diferite. De-a lungul intregului proces creativ, am inceput sa apreciem piesa tot mai mult. Cand am reusit, in sfarsit, sa finalizam aranjamentele, a fost o placere sa o inregistram! O piesa fantastica, plina de surprise si schimbari. Cu certitudine, cea mai progresiva piesa compusa de trupa de data asta, o sa va placa sigur!

Night Sight:
O alta bucata care a lovit din prima! Din cate imi amintesc, a fost a doua sau a treia pies ape care mi-a trimis-o Ivar. El se ocupase de pre-productie vara trecuta la cabana sa de vacanta din Suedia. Varianta inregistrata difera semnificativ de varianta initiala. Este, probabil, melodia care a suferit cele mai multe schimbari in timpul inregistrarilor. De altfel, am si folosit un set de tobe diferit pentru partea de introducere a acestei piese. Am folosit un set de tobe din anii ’70, minimalist, pentru a da piesei un iz jazz-rock… hehe, lucru care s-a dovedit a fi o miscare inteleapta, pentru ca varianta finala a piesei a iesit foarte dinamica. Probabil cea mai retro compozitie a noastra, insa foarte echilibrata de prezenta unor pasaje aspre de metal.

Lightening:
Ultima piesa cu care a venit Ivar si, totodata, ultima pentru care am compus textele. A fost, si in acest caz, dragoste la prima vedere, mi-a placut din primul moment si chiar m-am simtit bine lucrand la ea. Ar trebui sa mentionez si influent ape care Ice Dale a avut-o asupra piesei de fata, are cateva interventii magice iar inceputul piesei ar fi fost cu totul altfel daca nu ar fi intervenit el cu geniul sau!
Imi amintesc ca am compus textele in timp ce ascultam varianta pre-produsa a piesei, si stiu ca mi-au venit instant. A fost ca si cum textele erau deja acolo si eu eram un biet medium… ciudat dar misto. Nu voi spune despre ele decat ca descriu anumite forte din interiorul fiecaruia, descrise prin intermediul unor metafore cu rezonanta mitologica. Titlul ar trebui sa ofere destule indicii. Ascultati cu placere!





IV. Spiritul



Metalfan: Zeii pagani sunt destul de des invocati in textele voastre. Ce parere aveti despre religie? Credeti in existenta binelui si a raului, a lui dumnezeu si a diavolului?

Ivar: Cred cu tarie in existenta binelui si a raului, dar nu neaparat pe o scala triviala specifica speciei umane. Cred ca noi concepem raul ca fiind ceva gri si neclar, la scara universala, ca si binele. Fortele cosmice ale raului si binelui sunt cu mult mai mari si au legatura cu o anumita opozitie/contradictie la un nivel de neconceput pentru mintea umana. Si mai exista si cauzalitatea: uneori binele face rau si raul face bine si treaba asta continua la infinit.
Detest monoteismul pana in punctual in care as fi in stare sa merg la razboi si sa il elimin in lupta finala. Cred ca reducerea zeitatilor la un singur dumnezeu (sau un singur diavol hehe) constituie cauza celor mai multe dintre problemele pe care umanitatea le are azi. Spiritualitatea, mitologia, filozofia, metafizica, fizica cuantica si abilitatea de a glisa intre fizic si psihic sunt cu totul altceva – insa ar trebui sa constituie ceva care sa tina mai degraba de dialogul interior al fiecaruia.





Foto Mirjam Vikingstad


Metalfan: Ce ai schimba la umanitate?
Ivar: As scapa-o de monoteism, dogmatism, pasiunea pentru show-urile televizate, fuga dupa faima si pozitie sociala prin orice metode, mai putin prin talent si munca. Ai putea crede ca este vorba de iluminare, insa nu in sensul in care eu ma simt inteligent si lumea din jurul meu e stupida – ci mai degraba in sensul ca eu am facut un oarecare efort pentru a recunoaste ca nu detin toate raspunsurile, insa sunt dornic sa le caut. Astfel incat cred ca e corect sa te lupti cu auto-suficienta si ignoranta (din nou, nu cred ca prostia e problema) care fac lumea in care traim o mocirla.
 




V. Viata




Metalfan: Reusiti sa traiti din muzica sau trebuie sa va opastrati in continuare slujbele? Daca da, cum va convingeti sefii (presupunand ca nu aveti propria afacere) sa va lase sa plecati de la serviciu atunci cand aveti turnee de promovare?

Grutle: In perioada asta a anului plecam in turneu sau cantam la festivaluri. In restul anului, insa, trebuie sa avem slujbe cu jumatate de norma. In cea mai mare parte a timpului activam in zona muzicala aici in Bergen, ocupandu-ne cu anumite chestii legate de organizarea unor concerte mari. Anul asta, Ivar si cu mine am participat la organizarea concertelor lui Mark Knopfler, Guns N’Roses si Iron Maiden, etc. Mi-as dori sa putem sa traim doar din ce castigam cu Enslaved, insa e foarte dificil. Din fericire, scopul nostrum nu e sa ne imbogatim… hehe.

Metalfan: Sunteti o trupa cu o activitate foarter sustinuta pe internet (aveti propria pagina, un cont pe MySpace si unul pe Facebook). Ce parere aveti despre piraterie si despre libera circulatie a fisierelor tip mp3 pe internet?

Ivar: Cred ca este o diferenta semnificativa intre a iti raspandi fisierele in cadrul grupului de prieteni prin e-mail si in spatii private; cam cum procedam noi in trecut cu schimbul de casete audio, pe de o parte – si furtul propriu-zi pe cealalta parte. In timpul procesului celor de la Pirate Bay am aflat cu stupoare ca membrii fondatori reusisera sa devina milionari (!) din publicitatea facuta pe acest website asa zis idealist. Gandeste-te numai cate trupe se desfiinteaza pentru ca nu se pot adapta realitatii. Asa ca raspanditi-va cat doriti fisierele mp3 proprii, ascultati-le pe cele de la prieteni si cumparati si albumul daca va place ce ati auzit. Nu voi putea fi niciodata convins sa spun ca e ok sa iei gratuit ceva ce nu iti apartine, cel putin nu in momentul in care posesorul afirma ca ar vrea sa fie platit pentru munca lui. Mai degraba renunt la a avea acel produs, fie ca este vorba despre muzica, mancare sau texte filosofice.
 
Metalfan: Cum vi se pare scena muzicala actuala, in general, si scena black metal, in particular?

Ivar: Cred ca este, in general, una sanatoasa; metalul traditional pare sa devina tot mai puternic, insa este loc destul si pentru metalul ceva mai experimental – se poate spune ca Enslaved a profitat din plin de pe urma extinderii ambelor zone hehe! Nu sunt foarte sigur ca scena blacm metal, in particular, o duce atat de bine; atmosfera nu pare sa fie una sincera iar trupele au o atitudine mult mai calculata si pozeaza mai mult decat o faceau pe vremuri – muzica ar trebui sa fie mai degraba o chestie sincera, venita din suflet, si nu un produs de duzina hehe. Insa, repet, nu fac parte din scena black metal, Enslaved nu a fost niciodata o trupa de black metal; ar fi, probabil, mai potrivit sa intrebi pe cineva din interiorul scenei, daca iti doresti un raspuns avizat.

Metalfan: Va mai considerati o trupa de black metal?
Grutle: Nu ne-am considerat niciodata! Citeste raspunsul numarul 5!





 Foto Emilie Coltrane




VI. Actorii



Metalfan: Va simtiti impliniti ca persoane si ca muzicieni?

Ivar: Destul de, insa foarte departe de c ear trebui sa fiu. Hai sa spunem ca am un scop, iubesc munca si consider existenta ceva de care ma pot bucura, in general – asta ar trebui sa fie destul pentru restul vietii mele.

Metalfan: La final, inainte sa ne luam ramas-bun, vreau sa va propun un joc. Iata:

Ivar:

• Ultima carte citita – “The Looming Tower: Al-Qaeda and the road to 9/11” de Lawrence Wright
• Ultimul film la care ai mers – “Valhalla Rising”
• Mancarea preferata – coaste de miel sarate
• Bautura preferata – Indian Pale Ale (un soi de bere bruna, neacidulata)
• 3 albume de metal pe care le-ai lua pe o insula pustie – Pink Floyd “Dark Side of the Moon”, Bathory “Twilight of the Gods”, Arvo Pärt “Litany”
• Trupa preferata – Pink Floyd
• Tara pe care ai dori sa o vizitezi – Japonia
• Ce urasti cel mai mult – Oprimarea
• Ce iubesti cel mai mult – sotia
• 3 cuvinte despre Enslaved – Sinceri, consistenti, nedescoperiti

Grutle:

• Ultima carte citita – “The circle of witches: Short stories” de Gunnar Staalesen.
• Ultimul film la care ai mers – “Valhalla Rising”
• Mancarea preferata – Crab cu maioneza
• Bautura preferata – Imperial stout (alt soi de bere bruna)
• 3 albume de metal pe care le-ai lua pe o insula pustie – Rush “Hemispheres,
Mayhem “De Mysteriis Dom Sathanas”, Earth “The Bees Made Honey in the
Lion’s skull”
• Trupa preferata – Rush
• Tara pe care ai dori sa o vizitezi – Noua Zeelanda
• Ce urasti cel mai mult – piosenia
• Ce iubesti cel mai mult– Femeia mea
• 3 cuvinte despre Enslaved – Atemporali, durabili, nebuni!

Metalfan: Va multumesc pentru timpul acordat si pentru amabilitatea de a ne acorda acest interviu. Ultimele cuvinte va apartin.
Ivar: iti multumesc pentru acest interviu foarte interesant. Va multumim atat voua, cat si fanilor din Romania – abia asteptam sa cantam la voi. Ascultati noul album!!!
 
Autor: Sake
Vezi galeriile trupelor: Enslaved

   October 29, 2010  | 0 Comentarii  | 8401 Vizualizari « INAPOI

Comenteaza la: ENSLAVED: Ne simtim inca plini de viata ca trupa

COMENTARIUL TAU

Alte articole din Interviuri