interviuri rock

One Man Army and the Undead Quartet: interviu cu Johan Lindstrand

One Man Army and the Undead Quartet: interviu cu Johan Lindstrand
TRUPE : One Man Army And The Undead Quartet

Multi dintre noi si-au bucurat tineretile cu compozitiile veninoase ale suedezilor de la The Crown. Iata insa ca formatia s-a spart, motivul invocat de unul dintre trupeti fiind faptul ca atunci cand revenea din turneu nu mai putea sa deschida usa din cauza facturilor la utilitati.
Ceea ce e neplacut cu siguranta. Cum noua ne place sa privim musai inainte si pentru ca marele tip Johan Lindstrand a debutat in 2006 cu o noua trupa, am decis sa il invit la un chat care s-a transformat intr-o discutie in toata regula. Ia sa vedem!


Salut si bun venit in paginile www.metalfan.ro. Din cate stiu, inainte sa infiintezi trupa actuala, ai lucrat cu The Crown iar Valle cu Impious. Ce s-a intamplat cu trupele astea doua?

Multumesc ca m-ai invitat. The Crown s-a spart pentru ca jumatate din trupa voia sa cante altceva. Impious inca exista si Valle nu mai este membru One Man’s Army. A trebuit sa ne paraseasca, motivul fiind lipsa timpului. Avem acum un nou basist pe care il cheama Martin Axelsson.

Vorbeste-mi despre inceputurile OMAATUQ. Stiu ca este o poveste cu serioase mahmureli si o permanenta cautare a componentei perfecte. Crezi ca ai reusit sa iti gasesti colegii perfecti?

La dracu’, da, cred si sper ca am facut-o. Sa ii gasesc nu a fost atat de greu si acum, ca am devenit atat de apropiati, ar fi pacat daca vreunul dintre noi s-ar decide sa plece. Dupa cum am mai spus, Valle nu mai e langa noi, dar am gasit in Robert Axelsson o persoana mult mai dedicata, avand in vedere faptul ca Valle nu prea putea pleca in turnee.
Cat despre inceputuri, hehe, hangover-urile au provenit mai mult sau mai putin de la Pekka, atunci cand a luat legatura cu mine. Singurele cuvinte din primul lui e-mail au fost: "Am inteles ca aveti nevoie? Ei bine, eu sunt praf in momentul de fata dar ia uitati-va la poza asta in care eu ma agit cu chitara in mana." A fost atat de amuzant incat nu l-am putut refuza.

Ati mai primit si alte oferte in afara celei de la Nuclear Blast?

Da, am primit. De fapt am avut 2 contracte pe masa dar in final l-am ales pe cel de la Nuclear Blast pentru ca sunt o casa de discuri puternica si pot impinge o trupa in directia care trebuie (n. trad. Sigur ca o pot face!). Asta nu inseamna, insa, ca vom vinde milioane de unitati datorita Nuclear Blast-ului. Pana la urma totul depinde de muzica noastra, dar nu e nici o problema ca avem un contract cu o casa mare de discuri.

Chiar asa, ce i-a convins pe cei de la Nuclear Blast sa semneze cu voi si ce v-a convins pe voi sa semnati cu Nuclear Blast? Sunteti multumitii de termenii actualului contract?

Industria muzicala e una foarte cruda si luptele subterane sunt nepamantene. Eu am avut ceva activitate cu The Crown si cred ca in proportie de 80% asta i-a convins sa semneze cu noua mea trupa. Pana la urma de ce sa mint? Am muncit ca un nebun timp de 14 ani si cred ca am dreptul sa fiu fericit acum. Pe de alta parte, cred ca materialul nostru e foarte bun si cei de la Nuclear Blast au facut bine ca ne-au ales. Intelegerea e buna asa ca nu avem motive sa ne plangem.

Da-ne cateva detalii despre sesiunea de inregistrari a discului 21st Century Killing Machine. Iti place cum a iesit? Ai vrea sa schimbi ceva?

Da, suntem foarte multumiti de modul in care a iesit. Bineinteles ca nu poti sa fii niciodata 100% satisfacut, dar in proportie de 99% poti, haha. Intregul proces a mers ca uns. Marek si-a tras tobele in 4 zile, apoi am inceput sa ne jucam cu sound-ul chitarii si al basului. Am tras totul, cu exceptia vocii, in 2 saptamani, asta inainte ca eu sa merg la Studioul Valle pentru a trage vocile. Si Bohus e un studio beton, pe care il recomand cu caldura. Motivul pentru care noi am ales altul este strict financiar si astfel am scapat de o gramada de tensiuni. Nu cred ca e prea amuzant sa tragi toate vocile in 3 zile, mai ales cand e vorba despre 12 melodii.

Daca nu te deranjeaza, am sa te rog sa vorbesti cititorilor nostri despre fiecare piesa de pe albumul vostru de debut.

Killing Machine - Un cantec foarte heavy si foarte catchy, cu mult groove.
Devil on the Red Carpet – Si asta e un cantec groovy, cu tempo mediu si un cor catchy.
Public Enemy No. 1 – Toata melodia are un puternic iz rock'n'roll. Una dintre primele compozitii scrise pentru disc si totodata una dintre favoritele mele.
No Apparent Motive – O piesa thrashy foarte misto. Imi aminteste oarecum de Testament. A cool thrashy tune.
Hell Is for Heroes – O piesa heavy scrisa in stilul Metallica.
When Hatred Comes to Life – O bucata heavy cu tempo mediu. Inspirata de vechea scoala a death metal-ului si combinata cu mult groove.
So Grim So True So Real – O piesa rapida si foarte old school. Este compozitia care are si videoclip.
Behind the Church – Thrash cu tempo mediu in ambalaj deluxe.
Branded by Iron – Tempo mediu si foarte catchy intr-o piesa cu sound modern.
The Sweetness of Black – Prima piesa scrisa pentru noua mea trupa. Un Black Sabbath mult mai heavy si multe lead-uri de chitara interesante. Iubesc bucata asta.
Mary's Raising the Dead – Death metal old school combinat cu Judas Priest old school.

Daca ne-am intalni intamplator intr-un magazin de CD-uri si m-ai vedea bantuind fara sa stiu ce sa aleg, ce motive sa cumpar 21st Century Killing Machine mi-ai da?

In spatele une productii foarte heavy se afla o gramada de melodii catchy si foarte armonioase. Compozitii cu tempo mediu, riffane simple si clasice si Satan la voce.

Cine a venit cu ideea alegerii acestui interesant nume de trupa? Stiu ca te bantuia de ceva vreme.

A fost numai decizia mea, asa incat sunt totalmente responsabil pentru sinuciderile care au acum loc, hehe. Serios vorbind acum, cand am fost fara trupa timp de 6 luni ma refeream la mine folosind sintagma One Man Army, dar mai tarziu, cand m-am gandit sa asamblez o trupa, expresia asta trebuia cumva completata. Si mai cred ca e misto sa ai atitudinea asta rock'n'roll in death metal. Cam cum era Bruce Springsteen cu E-Street Band. Frontman-ul sa aiba un nume si trupa altul.

Stiu ca trebuia sa filmati clipul So Grim So True So Real. L-ati filmat? Spune-mi mai multe despre locatie si despre concept.

Da, l-am filmat mai demult. A fost inregistrat in Trollhatan in luna octombrie sau noiembrie. Nu are un concept special. Doar secvente bengoase si cred ca a iesit misto pentru ca nu prea am avut timp sa ne pregatim asa cum trebuie pentru el. Maurice de la Lowlife Media l-a regizat. El este si vocalul trupei Legion of the Damned.

Cum au primit presa si fanii noul disc si cum au mers spectacolele cu Ektomorf si Children of Bodom de pana acum? Ai vreo poveste interesanta pe care ai dori sa ne-o impartasesti?

A fost primit foarte bine. Adica noi suntem debutanti in afacerea asta. Bine, am mai fost pe aici cu alte trupe, dar asta e o chestie noua si nu stii niciodata cum o sa reactioneze publicul. Turneul cu Bodom a iesit asa fain incat nu ne-a venit sa credem. Despre promovare nu mai e nimic de spus. Ce sa ceri mai mult de atat? Concerte sold-out peste tot, asa ca acum lumea cunoaste cu siguranta de numele nostru.
Avem o gramada de istorii interesante dar cred ca cel mai bine ati face sa urmariti sectiunea "jurnal de bord" de pe site-ul www.onemanarmy.tv. Acolo o sa gasiti toate detaliile si toate intamplarile haioase, pentru ca in turneul asta nu am prea reusit sa am mintea limpede, astfel incat nu sunt capabil sa va impartasesc ceva, haha. Probabil ca am petrecut prea mult. Deci NU!!! 


Ai avut vreodata in ultima perioada impresia ca industria muzicala nu e ce ar trebui sa fie? Companiile se comporta precum rechinii si incearca sa isi puna bete in roate una alteia, ca sa nu mai vorbim ca singurul lucru care intereseaza sunt vanzarile.

Eu incerc sa nu ma uit prea mult la partea goala a paharului, dar stiu ca multe dintre casele de discuri mari sunt prietene si incearca sa isi creeze avantaje. E o afacere si unii au impresia ca pot calca peste cadavre dupa bunul plac.

Ma framanta o intrebare de ceva vreme. V-ati pastrat serviciile sau reusiti sa traiti cumva din muzica?

Nu, dar inca mai incercam, hehe. E greu cu muzica asta, dar daca faci sacrificii si te implici 200%, totul devine posibil. Cea mai mare parte dintre noi avem inca servicii dar sper ca chestia asta sa nu mai dureze mult.

Daca privesti retrospectiv implicarea ta in afacerea asta cu muzica, ai vreun regret ca ai ales drumul asta? Daca ai putea sa dai timpul inapoi cu 20 de ani, ce cale ai alege?

Nu as alege altceva. Asta imi da un sens in viata si nu regret nici un moment alegerea facuta.

Mai e actuala zicala "drugs, sex and rock'n'roll"?

Hehe, da, pentru unii este, dar partea cu drogurile nu e asa la vedere, mai ales atunci cand esti trupa de deschidere. Cum incepi sa vinzi albume, insa, ti se ofera ocazia sa cunosti gagici si sa ai acces si la anumite substante interzise. Chestii pe care le primesti gratuit. Acum, dupa cum vine treaba, trebuie sa bagam mana in buzunar si sa platim astfel de placeri. Si nu ma refer la droguri, haha! Eh, ma prosteam si eu… sau?

As vrea sa ne vorbesti putin despre membrii trupei One Man Army and the Undead Quartet, si ma refer aici si la persoana ta.

Johan Lindstrand – Un drac mic cu o atitudine potrivita. Un tip care nu crede ca i se cuvine totul.
Mikael Lagerblad – Cel mai de traba tip pe care il cunosc. Si totodata cel mai tare chitarist cu care am avut ocazia sa lucrez pana acum.
Pekka Kiviaho – Alt tip misto si un prieten de treaba. Un chitarist calm si echilibrat care poate sa iti cante o noapte intreaga.
Marek Dobrowolski – Un tip misto, baterist bun si cu o atitudine dementiala, care are inima exact unde trebuie.
Robert Axelsson – Tipul cel nou. Desi il cunosc doar de 3 luni, mi se pare ca au trecut de fapt 3 ani. Baiat de treaba si foarte dedicat.

Chiar, cum trebuie sa fie o melodie ca sa intre pe album? V-a ramas vreuna needitata? Daca da, ce intentionati sa faceti cu ele?

Fiecare isi trage singur partile si le pune pe demo-uri acasa, apoi ne intalnim si le punem cap la cap, vedem ce e bun si ce nu si ce ar fi de imbunatatit. Nu a ramas nici o piesa in afara albumului 21st Century Killing Machine.

Hai sa vorbim putin despre planurile de viitor.

Viitorul este luminos. Acum ca turneul cu Bodom s-a terminat, ne pregatim deja pentru urmatorul. O sa plecam apoi vreo 2-3 saptamani in Turneul Neckbreakers Ball, impreuna cu Hypocrisy, Soilwork, Amorphis si Scar Symmetry. E un eveniment care debuteaza in aprilie si despre care cred ca va fi beton. Apoi cateva festivaluri la vara.


Inainte sa ne luam ramas-bun, as vrea sa iti propun un mic quiz. E un joc al mintii pe care cititorii nostri il apreciaza destul de mult. Astfel:

North from here or south of heaven?
Deja ne indreptam spre sud, asa ca de ce sa pierdem timpul cu aceasta discutie?
Erou sau las?
Erou.
La doi metri sub pamant sau arde-te-ar focul?
Cand ma voi ridica precum un zombie as vrea ca trupul meu sa arate cat mai bine cu putinta.
Mortalitate sau nemurire?
Cred ca as arata chiar penibil la 95 de ani, incercand sa cant So Grim So True So Real, asa ca votul meu merge la mortalitate.
Swedish death metal sau American death metal?
American death metal.
Polul Nord sau Hawaii?
Hawaii.
Blonda sau bruneta?
Bruneta.
Whiskey sau vodka?
Niciuna, io mi-s cu berea.
Fumator sau nefumator?
Nefumator.
One man army sau the undead quartet?
The undead quartet pentru ca sunt atat de fraieri sa imi cante compozitiile.
Motiveaza-ti ultimul raspuns!
Hehe, acum fara vrajeala. Fara tipii astia nu as fi avut parte de atata distractie, distractie care sper sa continue multa vreme de acum incolo.


Multumesc pentru timpul acordat si mult success in tot ce veti intreprinde. Vreun gand pentru metalfanul roman?

Multumesc mult pentru interviu. Au fost cateva intrebari misto. Continuati sa faceti treaba buna iar pentru metalfanii romani: ascultati albumul 21st Century Killing Machine. S-ar putea sa fie exact ce va trebuie.

Cheers!

Autor: Sake
Vezi galeriile trupelor: One Man Army And The Undead Quartet

   March 21, 2006  | 0 Comentarii  | 4921 Vizualizari « INAPOI

Comenteaza la: One Man Army and the Undead Quartet: interviu cu Johan Lindstrand

COMENTARIUL TAU

Alte articole din Interviuri