concerte

Agathocles si Spinecrusher la Bucuresti – O cronica experimentala

TRUPE: Agathocles, Spinecrusher

Suntem in data de 13 august 2013, momentul in care eu redactez cronica concertului Agathocles si Spinecrusher din Bucuresti. Concertul a avut loc in data de 20 iulie 2013 in cadrul evenimentului July Meltdown II din Private Hell Club.
V-ati putea intreba foarte bine ce ar mai cauta pe site-ul Metalfan cronica unui concert desfasurat cu aproape o luna in urma. Sau de ce mi-ar fi fost greu sa scriu un simplu raport de doua pagini si sa ma culc linistit apoi?
Si asta a fost planul. Sa imi fac treaba si sa trec mai departe. Imi permit sa fiu oleaca subiectiv si sa spun ca nu sunt fan Agathocles. Este a doua oara cand ii vad live si raman la subiectivismul meu delirant: prima oara au fost mai buni. 35 de minute in care publicul a fost dat cu botul de podea si resuscitat. Aproape la fel s-a intamplat si acum, dar ceea ce vreau sa discut aici cu voi este cu ce ramanem dupa un concert cu o trupa ca Agathocles. I-as numi o varianta mult mai murdara a celor de la Napalm Death. Mai punk-isti, mai independenti si mai lipsiti de inhibitii. Am lasat euforia concertului sa se raceasca in mintea mea. Aproape sa inghete. Pentru ca apoi sa iau un baros si sa incerc sa sparg acel zid de gheata si sa vad ce ramane la final prin armele mele: cuvintele. Ramane un eveniment pur underground care probabil va cadea in uitarea si celor care pretind ca sunt implicati in acest relativ underground. Nu vizez pe nimeni personal, ci doar sa incerc sa trag un mic semnal de alarma. Acest semnal vine din partea unui potential ascultator si commentator de evenimente si muzica underground.
Primii invitati ai serii au fost thrasherii de la Spinecrusher. Din ce intelesesem de la organizatori, Spinecrusher au avut la dispozitie un setlist prelungit in care au prezentat si materiale noi ce se vor regasi pe urmatoarele aparitii discografice. Amintesc aici piesa “Blasphemy” care a fost ceruta la “bis” de putinii fani bine incalziti de atmosfera creata de trupa bucuresteana. Bony, solistul trupei este cel mai usor de recunoscut datorita incercarilor sale de a capta atentia prin masti si tinute care sa completeze mesajul muzical, iar poate multi dintre noi si-au amintit de Snapjaw, o trupa care se misca in underground acum ceva vreme, scotand un EP, dar cu o disparitie brusca de pe scena. Este totusi incurajator faptul ca Bony a dorit sa continue pe aceeasi directie si a reusit sa aduca alaturi de el oameni capabili sa ii sustina demersurile creative.
Dar cu toate aceste bune intentii, sonorizarea a fost extrem de inghesuita ceea ce a facut ca piesele bucurestenilor si vocea lui Bony sa fie greu recognoscibile. Nu as vrea sa ma las influentat de acest aspect si imi voi indrepta atentia spre public care cunostea activitatea trupei si i-a incurajat pe membrii formatiei in tot timpul recitalului. Sper sa ii revad pe Spinecrusher la lucru acompaniati de o sonorizare decenta.
Pauza.

Cu totii stiam ca vor urma pe scena belgienii de la Agathocles. Nu a durat prea mult (dar mai mult decat ar dura o piesa Agathocles), iar grinderii au dat drumul salbaticiei imbibate de alcool si violenta. Nu apucam sa ne dezmeticim alaturi de acordurile vreunei piese din setlist deoarece aceasta se incheia subit, alta luandu-i locul fara prea multe explicatii. Nici nu conta. Cei prezenti erau in delir sedusi de torentul grind ce razbatea dinspre scena. De fapt, setlistul celor de la Agathocles era de fapt incarcatorul vreunei mitraliere de mare calibru, iar fiecare piesa reprezenta cate un glont pe care belgienii il indreptau asupra noastra, asupra tuturor celor ii deranjeaza intr-un fel sau altul. Fara menajamente si cum spuneam mai sus, fara inhibitii.
Ce ramane pentru cei prezenti? Cu ce plecam? Eu nu am gasit vreun raspuns clar.
Aveti jos spatiul pentru mesaje unde putem descarca un nou incarcator.
Vezi galeriile trupelor: Agathocles, Spinecrusher

Data concert:  July 20, 2013  | 2 Comentarii  | 2615 Vizualizari « INAPOI

Comenteaza la: Agathocles si Spinecrusher la Bucuresti – O cronica experimentala

• Eu n-am inteles exact ce ati experimentat matale aici nici sa ma pici cu ceara!

1. Posted by Sake | 14 August 2013 08:40
  • Intr-adevar pornisem pe o idee un pic mai altfel si cateva ramasite au ramas pe undeva pe la inceput. Pana la final m-am pierdut in exact ceea ce incercam sa critic. Cred ca e greu sa trec la nivelul urmator.
    :)

2. Posted by Disciple | 15 August 2013 00:22