concerte

FORGOTTEN TOMB, NOCTURNAL DEPRESSION si KISTVAEN la Cluj: cronica de concert

TRUPE: Forgotten Tomb, Kistvaen, Nocturnal Depression

Este o seară de octombrie specială pentru iubitorii de muzică black metal, în special pentru cei de depressive black metal: muzică lor preferată a răsunat în centrul Clujului în clubul Flying Circus.
Parcă a fost aleasă special și perioada tomnatică pentru a susține  acest tip de concert: vremea e mohorâta, e frig și dispare din natură culoarea verde, încep să apăra tot mai multe frunze pe jos și atunci când ieși la o plimbare pe străzi parcă domnește ceva apăsător în aer.
Această atmosferă a fost transmisă încă din prima clipă de când au început recitalul Kistvaen, cu o voce foarte expresivă, sugerând o neliniște arzătoare, pe care parcă simți că nu mai suporți și care trebuie să iasă la suprafața! Kistvaen este prima trupă românească ce a pornit pe căile depressive black metal, iar inspirația, dacă ești foarte atent, observi că s-a născut de la Silencer și de la Shining! Deși nu e o formație atât de cunoscută precum celelalte două care au urmat, pot să menționez că sonorizarea a fost bine pusă la punct, lucru pe care nu pot să-l spun despre Forgotten Tomb, unde muzica a fost puțin prea tare, nu auzeai detaliile riffurilor destul de clar, probabil doar dacă stăteai măcar în mijlocul sălii, dar nici un caz nu în primele rânduri. Din fericire puțină lume a fost supărată din cauza asta, blackerii sunt de acord cu Vița de Vie din punctul asta de vedere: bagă “Sunetul mai tare să se-audă peste tot
După intro Kistvaen au cântat piesele Departure, The Deepest Cut, Ecstasy, Of Flesh și Void. Vocalul lor, deși foarte tânăr,a fost foarte expresiv, reușind să creeze atmonsfera specifică muzicii lor sumbre.

După o pauză de vreo 5 minute și o scurtă probă de sunet, apar pe scenă membrii trupei Nocturnal Depression, o formație de care sigur devii interesat după câteva piese ascultate dacă ești fan black metal! Este vorba despre o formație franceză care combină în muzica lor elemente black cu doom, heavy și dark metal.
Între timp, în scurta pauză, am aruncat o privire la standul formațiilor, unde băieții aveau CD-uri și tricouri. Din fericire se aflau și tricouri mărime S. Asta se întâmplă rar așa că am profitat de situație și mi-am achiziționat un tricou, pe care abia am apucat să mi-l pun în geantă și a și început prima piesă și m-am îndreptat către scenă.
Prima piesă cântată, Elegie, face parte din ultimul album, (Spleen Black Metal) lansat anul acesta. De pe acesta au mai cântat L’isolement , Acedie și  Méditation grisatre. Pe la mijlocul concertului, au făcut câțiva pași înapoi în trecut și au cântat piesă intitulată Fjaer (Spring) din 2006, Her Ghost Haunts These Walls din 2008, iar spre sfârșitul concertului cea mai ascultată piesă de-a lor, Nostalgia, din 2006. Versurile acesteia cuprind o multitudine de gânduri melancolice, amintiri frumoase pierdute în trecut, dar mai multe decît atît. Parcă este o nostalgie despre o viață trecătoare, efemeră. Muzica lor este depresivă, alcătuită din sunete monotone, repetitive cu pasaje atmosferice, versurile concentrându-se pe melancolie și pe energiile negative.

A urmat o pauză puțin mai îndelungată decât prima în care ai timp să te pui liniștit la o masă să iei în mână un pahar de bere și să-ți cauți prietenii care s-au pierdut în mulțimea de pletoși. Numai să nu ieși din incintă clubului pentru că îți ia 10 minute până reușești să intri din nou, așa mare înghesuială era la intrare! Lumea e nerăbdătoare să vadă formația serii, Forgotten Tomb. Mulți au venit din alte localități, de peste 100 km să ajungă să vadă trupă favorită. Dacă voiai să te afli în primele rânduri era mai eficient să îți ții locul! Așa au procedat câțiva și nu au regretat!
Câteva piese cântate de ei sunt Reject Existence, Soulless Upheaval, prima piesă de pe noul album Negative Megalomania, Todestrieb, Deprived și să nu uităm să menționam piesă intitulată Hurt Yourself and the Ones You Love tot de pe ultimul album lansat, care cu siguranță te cucerește după prima ascultare cu linia să melodică melancolică și cu vocea specială a lui Herr Morbid !
Atmosferă clubului a fost una plăcută, lumini slabe la mese, cu intensitatea redusă în timpul concertelor. Decorul este excepțional, cu viniluri clasice negre, din care este construit un zid pe partea dreaptă  scenei  care reapărea  spatele clubului. Singurul lucru care nu mi, s-a parut ca s-ar fi potrivit după niște concerte depressive black metal,  fost muzica ce se auzea în  timpul afterparty-ului.
 Formațiile au atras un public numeros,  200 de persoane... Kistavaen  si-au început recitalul la  20:15, mai  târziu decât s-a  comunicat în programul concertelor, iar Forgotten Tomb  auîncheiat  cu putin înainte de miezul nopții.
Vezi galeriile trupelor: Forgotten Tomb, Kistvaen, Nocturnal Depression

Data concert:  October 24, 2015  | 0 Comentarii  | 6048 Vizualizari « INAPOI

Comenteaza la: FORGOTTEN TOMB, NOCTURNAL DEPRESSION si KISTVAEN la Cluj: cronica de concert