interviuri rock

BEHEMOTH: Nu suntem o trupa de death metal!

BEHEMOTH: Nu suntem o trupa de death metal!
TRUPE : Behemoth

Behemoth in Romania nu este un lucru cu care sa te intalnesti prea des. Asa ca nu puteam rata ocazia sa aflam direct de la liderul trupei, Nergal, ultimele noutati din tabara grupului polonez. Chiar daca l-am intrerupt in mijlocul unei batalii epice in Heroes 3, Nergal s-a dovedit un interlocutor amabil, caruia nu ii lipseste deloc umorul. 

 



Nergal

 

Metalfan: Salut, bine ati venit in Romania. Esti pentru prima data aici? Ai emotii? ha ha
Nergal: Nu, nu... Sunt mai degraba entuziasmat de faptul ca vom canta pentru prima data aici.

Metalfan: Am auzit ca sunteti mari jucatori de Heroes Of Might And Magic. Corect?
Nergal: Da, suntem, intr-un fel... Nu sunt prea indemanatic la treaba asta, dar e  singurul joc pe computer care imi place. Probabil mai exista sute de jocuri, chiar mai bune, dar dintr-un motiv sau altul mie imi place asta. E un lucru perfect ca sa-ti omori timpul, mai ales cand trebuie sa astept cateva ore inaintea concertelor, e o chestie foarte buna...

Metalfan: Putem presupune ca personajul tau favorit e un necromancer?
Nergal: Nu, de fapt imi place Solmyr. Solmyr e bestial, are drept arma chainlighting – e bestial, imi place. Imi place sa omor folosind fulgerul – e cool.

Metalfan: Deci nu esti necromancer, dar iti place sa faci victime...
Mergal: Nu, nu-mi place castelul ala deloc, mie imi place sa joc cu Fortress.

Metalfan: Ok, sa revenim la lucruri serioase. Ai zis la un moment dat ca Behemoth e una dintre cele mai muncitoare trupe din toate timpurile. Asta inseamna ca esti workoholic?
Nergal: Cred ca sunt. Nu stiu... asa zic si unii dintre prietenii mei. Nu stiu... poate ar trebui sa ma mai relaxez, haha. Dar in cele din urma toata munca asta da rezultate, asa ca nu regret nimic – asta sunt eu, asa muncesc eu.

Metalfan: A fost decizia ta sa il iei pe Daniel Bergstrand sa produca albumul? Esti multumit de aceasta decizie?
Nergal: Da, da, sunt total multumit. Cred ca a facut o treaba excelenta si ca am facut un sunet mai bun ca la Demigod; cred ca sunetul asta nou e mai consistent, mai mare, mai puternic. Sunt total multumit.

Metalfan: Abordarea vocilor pe Demigod, ca tot vorbeam de el, e foarte neobisnuita. Noua ne-a placut mult faptul ca sunetul e foarte complex, iar vocea are multe „straturi”. Cum ati reusit sa faceti chestia asta?
Nergal: Gatul meu era complet f**ut si ca sa sun mai brutal a trebuit sa dublez vocea, asta e povestea abordarii vocale de pe Demigod, haha. Si pe albumul nou am luat lectii de cantat; inainte sa intru in studio pentru The Apostasy... si atunci cand am cantat cantecele noi gatul meu era intr-o stare mult mai buna. Si de aceea albumul nou n-a mai avut nevoie de acele straturi, pentru ca vocea mea suna deja destul de profund si brutal. Inca mai cred ca layer-ele sunt ok, dar m-am decis ca de data asta sa nu intrec masura. Ma gandisem sa mai incerc o data, dar cand am inceput sa inregistrez... La unele cantecele de pe albumul nou dublasem toate partile de voce, dar cand am ascultat prin comparatie inregistrarile [cele dublate – n.n.] sunau mai slab. Cele cu o singura voce erau mai putenice.

Metalfan: Demigod v-a deschis multe usi si cu siguranta v-a adus foarte multi fani. Crezi ca acest album este varful carierei voastre pana acum?
Nergal: Nu, nu... timpul va decide. E deocamdata prea devreme, au trecut 3 ani de-atunci de la lansarea lui Demigod. Cred ca am avut mai multe puncte culminanate in cariera, iar Demigod ne-a deschis intr-adevar multe usi, mai ales in Statele Unite. A fost intr-adevar o chestie importanta si Demigod e unul din albumele mele favorite.

Metalfan: Pe ultimul album ati experimantat foarte mult cu partile acustice. Cum v-ati gandit la chestia asta?
Nergal: Da, intr-adevar, avem mai multe parti acustice. M-am gandit ca melodiile aveau nevoie de chestiile alea si le-am introdus. Cred ca suna mult mai organic.

Metalfan: E o intrebare generala, dar o sa incerc s-o formulez scurt si cinstit, haha. Ce asteptati de la albumul asta?
Nergal: Hahaha.. Ce sa zic... O sa-l sustinem al dracului de mult, o sa-l promovam cat de mult putem. Si sper ca va fi de doua ori mai mare decat Demigod. Albumul nu s-a lansat inca, dar noi credem ca va fi tare. Unora le place foarte mult, altii spun ca nu e atat de bun ca si Demigod, dar stii ca sunt inca oameni care cred ca primele demo-uri pe care le-am tras sunt apogeul carierei noastre, hehe. Sunt multe pareri, insa noi stim ca am facut tot ce am putut, am facut cel mai tare album pe care ni l-am putut permite. Dar in final e decizia oamenilor, ei vor spune cat de bun e The Apostasy. Eu cred ca are un potential enorm si il vom sustine cu un numar enorm de concerte. Avem deja aranjate peste 200 de show-uri, vom face tunree mai mari decat pentru Demigod, vom face un efort pe care nu l-am mai facut niciodata pana acum.
Metalfan: Deci sunteti cam decisi sa-l sustineti, hehe...
Nergal: Cu Demigod a fost nebunie totala si probabil n-o sa mai facem la fel de multe concerte cu noul album, insa vor fi concerte mai mari, mai importante. Cum ar fi chiar Ozzfest, e cea mai mare chestie la care am participat vreodata. Ma rog, inca n-am participat inca, dar e cea mai mare chestie care i se putea intampla trupei asteia.

Metalfan: E o mare diferenta intre formatia de pe CD, care suna foarte tehnic si controlat si formatia de pe scena, care e dinamica si...
Nergal: Scapata de sub control, haha. Da, e adevarat, stim si noi chestia asta.



Nergal




Metalfan: Dar cum reusiti, aveti vreun buton de switch in creier, haha?
Nergal: Nu stiu nici eu, e testosteronul, haha. Pur si simplu mergem pe scena si...

Metalfan: Sa inteleg ca inainte de concerte treceti printr-o perioada de abstinenta ca sa acumulati testosteron, hehe?
Nergal: Nu, omule, nu... Pur si simplu se intampla. Ne urcam pe scena si se intampla.

Metalfan Credeti ca ii veti cuceri pe toti (aluzie la piesa Conquer All – n. red.) in aceasta seara?
Nergal: Hmmm... o sa vedeti voi...

Metalfan: Suna aproape ca o amenintare...
Nergal: Pai ce sa zic... sunt foarte increzator. Dar nu se stie niciodata, hahaha..

Metalfan: Suneti una dintre trupele care au facut o tranzitie usoara de la black la death si invers. Cum s-a intamplat acest proces?
Nergal: A fost usor, cum zici, haha.

Metalfan: A fost o decizie colectiva sau a pornit de la unul dintre voi?
Nergal: N-a fost o decizie. Eu nu iau niciodata decizii in privinta muzicii mele. Lucrurile se intampla pur si simplu, stii... Stam impreuna si lasam lucrurile sa mearga in voia lor. Si nu spunem niciodata „hai sa devenim o trupa de death metal”; pentru ca nici nu suntem o trupa de death metal, e un lucru foarte simplu. Puteti crede contrariul, oamenii pot crede ce vor... Death-metal sunt pentru mine Cannibal Corpse, Suffocation, iar noi nu sunam ca trupele astea; si nici nu aratam ca vreuna din trupele astea. Cum de oamenii spun ca suntem death-metal??

Metalfan: Criticii tind sa spuna lucruri cu care formatiile nu sunt de acord, haha...
Nergal: Atunci ce drept am eu sa spun ce gen cant? Criticii stiu mai bine ce cantam, asa ca sa ii lasam sa hotarasca ei, haha...

Metalfan: Urmeaza inevitabil comparatie dintre voi si Vader. Pur si simplu n-o pot evita, probabil o sa te enervez... dar ma intreb ce gandesti despre relatia Behemoth-Vader – parti comune, diferente...
Nergal (usor iritat): Nu, nu, nu ma enervez deloc. Nu m-am gandit niciodata asa. Vader e Vader, Behemoth e Behemoth. Nu poti compara o fiinta umana cu alta, fiecare e diferit.

Metalfan: Dar pentru piata voi sunteti „cele doua mari nume din Polonia” si, inevitabil, oamenii se intreaba: „Dar astia cum sunt? Dar ailalti cum sunt?”
Nergal: Ei bine, unor oameni le place Vder mai mult, alti oameni ne plac pe noi mai mult. Asa functioneaza lucrurile. Suntem prieteni de fapt, suntem buni colegi; cand ne vedem vorbim, ne distram, petrecem – asa ca nu exista nici o concurenta intre noi, deloc.

Metalfan: Voi sunteti cele doua nume care au ridicat mult piata poloneza in ultimii ani. Vedeti si voi in tara evolutia asta? Pentru straini, piata poloneza creste ca relevanta internationala; exportati mai multa muzica, asta e perceptia noastra. Tu ce crezi?
Nergal: Si eu cred la fel. Cred ca suntem ambasadorii tarii noastre. Dar in Polonia nimeni nu prea apreciaza chestia asta. Asa ca sa nu imi pasa despre ce cred oamenii din tara noastra.

Metalfan: Asta e destinul profetilor: in tara lor nu ii crede nimeni, haha...
Nergal: Hahaha, ai dreptate, asta e...

Metalfan: Noi am crescut intr-o tara comunista si ne era foarte greu sa facem rost de muzica, sa...
Nergal: Da, si la noua la fel...

Metalfan: Cum v-ati apucat de metal, in conditiile astea?
Nergal: Am fost destul de hotarat incat sa fac rost de casete, sa fac schimb casete, sa cumpar casete-pirat si toate alea... A fost destul de misto, stii, inca mai am casetele aela, acasa la parintii mei. Nu le-am adus la noua mea casa, dar inca tin la amintirile astea, pentru ca erau misto... Iar oamenii trebuiau sa se zbata mai mult ca sa faca rost de chestii... Acum totul e atat de usor... Ma rog, depinde cum vezi lucrurile. Eu sunt fericit ca am facut parte si din vechea miscare, si din noul val - pentru ca asta mi-a dat multa experienta.

Metalfan: Cum e sa fii in formula asta de trei oameni? Simti ca ai mai mult control?
Nergal: Pai... Mai multi oameni, mai multe probleme.

Metalfan: Deci intr-o formula de patru sau cinci te-ai simti mai putin sigur?
Nergal: N-as putea sa-ti spun, pentru ca noi n-am fost niciodata intr-o formula de patru. De fapt, am fost, la inceputul anilor 90, dar... Cred ca [formula de trei – n.n.] merge pentru formatia asta.

Metalfan: Sa trecem la compunerea cantecelor. Toata lumea vorbeste despre „magia compozitiei”. Pentru fiecare exista un proces diferit. Cum e al vostru?
Nergal: Eu vin cu ideile, pur si simplu aud cantecele. Cateodata le cant la chitara, cateodata fredonez ceva, cateodata incepe cu un vers – scriu versurile si dupa aceea apare si muzica. Si vin cu ideile astea la sala de repetitii, iar baietii isi dau cu parerea.

Metalfan: Ai parte de comentarii dure cand le arati un cantec pentru prima data?
Nergal: Depinde... Oricum, de obicei nu aduc un cantec intreg. Aduc diverse parti si le punem impreuna. Daca ei imi spun ca ceva de de c***t, nu le fortez mana. Dar daca sunt convins ca e un cantec excelent, atunci ii conving si pe ei ca e un cantec excelent.

Metalfan: Si asa s-a intamplat inca de la inceputuri?
Nergal: Da, cam asa...

Metalfan: Ai putere de convingere... Ti-ai perfectionat aptitudini de agent de vanzari, ca sa ii convingi pe cei din trupa, haha?
Nergal: Eee... da... cam asta e chestia care merge pentru trupa asta. Si merge bine. Si inca mai am idei, inca mai cred ca pot scrie cel putin cateva albume excelente.

Metalfan: Suntem uimiti de viteza cu care merg tobele. Ne intrebam daca Inferno e complet uman sau are niste implanturi bionice... E incredibil...
Nergal: Da, de fapt nu e om. Dar mi-a zis sa nu va spun chestia asta...

Metalfan: Nu te ingrijoara, vor afla doar cateva zeci de mii de oameni, nu chiar toata Romania.
Nergal: E un baterist minunat, ce pot sa spun... E un baterist minunat pentru formatia asta. Ne potrivim... Vad ca acum se incalzeste si veti vedea cum se comporta live... e bestial.

Metalfan: De-abia asteptam sa va vedem la treaba, multumim.

Autor: Dragos P., Tzugu
Vezi galeriile trupelor: Behemoth

   June 05, 2007  | 4 Comentarii  | 11995 Vizualizari « INAPOI

Comenteaza la: BEHEMOTH: Nu suntem o trupa de death metal!

  • de fapt personajul era Solmyr nu Solmar ;)

    1. Posted by Son of Sulphur | 06 Iunie 2007 15:46
  • Corect, scuze. M-am impotmolit in Heroes 2 :)

    2. Posted by tzugu | 06 Iunie 2007 16:14
  • da!!!si they did a fucking great job!!!!!!to respectu!!!

    3. Posted by vephar | 08 Iunie 2007 07:53
» vezi toate comentariile
COMENTARIUL TAU

Alte articole din Interviuri