interviuri rock

MANTICORA: Doua discuri, dar un singur Circ

MANTICORA: Doua discuri, dar un singur Circ
TRUPE : Manticora

Daca vi se pare ca e cumva prea curind pentru inca un interviu cu Manticora, sa stiti ca nu e vina noastra, e a lor. N-a trecut nici un an si partea a 2-a a albumului The Black Circus, pe nume Disclosure a si aparut. Si ni s-a parut atit de grozava, incit ne-am simtit obligati sa-i mai convocam o data la o discutie. Asa ca, la fel cum Lars Larsen (voce) isi doreste ca fanii sa vada aceste doua parti ca pe un singur disc, mai lung, asa imi doresc si eu sa vedeti aceste interviuri, ca pe unul singur. Asa ca sa-l lasam pe Lars „Omul Paianjen” sa-si continue vorba:

 

Kristian Larsen, Mads Wolf, Kasper Gram, Martin Arendal, Lars Larsen

 

Metalfan: Salutare, tocmai v-ati intors din a doua vizita a voastra in Romania, nu-i asa? Cum a fost la Oradea?
Lars: Ne-am simtit foarte bine la Oradea. Toata lumea s-a purtat foarte frumos cu noi. Scena a fost amplasata intr-o piata, dar sunetul si luminile au fost profi. Au fost aproape 2000 de oameni in public si i-am vazut foarte entuziasmati de muzica noastra, o multime dintre ei au dat din cap si s-au dezlantuit in mosh-pituri. Dupa concert am stat jumatate de ora sa semnam autografe, deci as zice ca asta inseamna ca ne-am descurcat bine, hehe.

Metalfan: Turneul european cu King Diamond a fost aminat pentru noiembrie, ce-o sa faceti pina atunci, intrati in vacanta?
Lars: Turneul a fost aminat pina in 2008!!! Cu siguranta nu o sa intram in vacanta. Suntem mereu gata de actiune si nu ne putem permite sa stam cu bratele incrucisate asteptind sa se intimple ceva. Avem deja un concert aranjat pentru 26 octombrie in Copenhaga si managerul nostru se straduieste sa ne mai gaseasca alte citeva concerte mai mici in Scandinavia si in Europa. E posibil sa incepem sa compunem cite ceva pentru urmatorul album, dar deocamdata nu asta este prioritatea noastra, avind in vedere ca am scos doua albume intr-un interval de un an.

Metalfan: Intr-adevar, ati lansat un album anul trecut in septembrie si apoi inca unul la inceputul acestui an. Nu este oare intervalul prea scurt pentru ca fanii sa le aprofundeze?
Lars: Nu cred ca e asa, din moment ce albumele au legatura intre ele. Noi le vedem ca pe un singur album care a fost impartit in doua din cauza ca era prea lung. Inca de la inceput am vrut sa lasam o pauza de noua luni intre lansarile lor (intelegeti voi de ce... hehe). Daca fanii nu pot sa aprofundeze doua albume de 45 minute in timp de un an, atunci poate ca ar trebui sa nu cumpere albumul, dar eu cred ca toti fanii Manticora se vor bucura de albumele astea ca de unul singur.

Metalfan: Cum ati inregistrat acest disc? O parte l-ati inregistrat in acelasi timp cu The Letters, ce parti ati inregistrat mai tirziu si de ce?
Lars: Tot materialul pentru prima parte a fost inregistrat si mixat in aprilie 2006, si tot atunci am inregistrat si tobele, basul si vocea pentru partea a2-a. Apoi am petrecut toamna lui 2006 in mini-studioul lui Martin din pivnita, inregistrind chitarile si clapele. Am adaugat si niste parti de voce si am scris Intunericurile de pe partea a 2-a, pe care am mixat-o in Studioul Jailhouse in ianuarie 2007. Am vrut sa avem pe cit posibil o atmosfera unitara pe cit mai multe inregistrari, de aceea am vrut sa inregistram niste chestii in plus in aprilie cind lucram la prima parte. Si a fost si mai convenabil asa, decit sa ne plimbam cu echipamentele dupa noi prin toata Danemarca. Din moment ce toate cintecele erau deja scrise, era logic sa inregistram cit mai multe imediat ce am avut ocazia. Trebuie sa va spun ca a fost foarte dificil, dar pina la urma a fost o experienta interesanta sa stam in studio atit de mult timp.

Metalfan: Ce albume conceptuale iti plac in mod deosebit? Cele care v-au inspirat sa va apucati de acest proiect ambitios care este The Black Circus.
Lars: King Diamond: Them si Abigail. N-as spune ca ne-au inspirat sa facem albumul asta, pentru ca am mai facut albume conceptuale si inainte si pentru ca suntem fascinati de HP Lovecraft si de imaginatia lui bolnava. El si alti romancieri ca Stephen King si Dan Simmons ne-au influentat mai mult decit King Diamond, dar, normal ca ai tendinta sa te raportezi la maestrii genului pe care il abordezi.

Metalfan: Ce roman de Lovecraft iti place cel mai mult? Ce alti scriitori de literatura horror ne recomanzi?
Lars: Nu pot spune ca am un roman preferat de-al lui Lovecraft, pentru ca pur si simplu imi place tot ce a scris. E atit de bolnav si ciudat incit mi se face pielea de gaina numai cind ma gindesc. Alti scriitori ar fi Stephen King, Dan Simmons, Dean R. Koontz, Clive Barker.

Metalfan : Toate trupele spun despre ultimul album ca e cel mai bun, si tu zici la fel despre Disclosure? Pentru ca eu unul zic ca e un album foarte bun, dar parca tot The Letters imi place un pic mai mult, are mai multa atmosfera. Tu cum vezi lucrurile?
Lars: Pentru mine tot Hyperion e cel mai bun album al nostru, dar e vorba doar de gustul fiecaruia, mie imi plac partile de thrash mai agresive care predomina pe acel album. Lasind asta la o parte, cred ca The Black Circus 1 si 2 e, per total, un produs mult mai bun, datorita productiei si datorita faptului ca acum am avut mai multe posibilitati de a materializa ce aveam in minte, fata de posibilitatile din 2002, cind am facut Hyperion. Azi avem echipament mai bun, putem inregistra in conditii mai bune si putem petrece mult mai mult timp in studio. Noi speram ca oamenii sa vada Letters si Disclosure ca pe un singur album mai lung, fiindca pentru noi e doar Black Circus si atit. Totusi, Letters e ceva mai emotional (are si o balada), in timp ce Disclosure e partea mai agresiva. Deci, cred ca s-ar putea sa ai dreptate cind zici de atmosfera.

 

The Black Circus

 

Metalfan: Pe linga ca sunteti mai agresivi, as zice ca de data asta v-ati concentrat si mai mult pe complexitate si ati sacrificat orice sansa mai aveati de a ajunge o trupa mainstream. Esti de acord ca noile piese sunt si mai complexe decit cele de pe The Letters?
Lars: Dap. Amuzant e ca am scris 80% din albumul asta nou inainte sa ne apucam de primul cintec pentru prima parte, deci e clar ca am epuizat ce aveam mai progresiv in noi pe piesele pentru partea a2-a, hahaha. Dar eu nu vad chestia asta ca pe o sacrificare a sanselor de a ajunge mainstream. Nu o sa renuntam niciodata la standardele noastre si la felul in care vedem muzica pentru a sparge piata, sa zic asa. O sa raminem fideli ideilor si valorilor noastre. Daca oamenilor le place, eu sunt multumit. Daca nu, atunci ii sfatuiesc sa cumpere mai degraba ultimul Hammerfall. Mai mainstream de atit nu se poate. Cred ca peste 10 ani, cind cineva o sa asculte un album de-al nostru inca o sa-l considere interesant, pe cind o gramada din rahaturile astea de mina a doua care ies astazi, s-or vinde ele mai bine acum, dar or sa fie uitate usor. Pentru noi, e important sa lasam de fiecare data o amprenta a calitatii. Asta isi vor aminti oamenii despre noi. In orice caz, asta e doar parerea mea. Altii poate au alta parere despre chestia asta.

Metalfan: Muzica voastra nu e o auditie usoara. Crezi ca e o greseala sa te gindesti la accesibilitate atunci cind compui?
Lars: Dap. Asa cum am spus deja, cred ca in primul rind e important sa fii sincer cu tine insuti. Daca incepi sa scrii muzica pentru altcineva, nu mai esti tu cu adevarat si fanilor o sa le fie mai usor sa te detecteze decit sa se scarpine intre picioare, hehehe. Dream Theater au vindut 5 milioane de albume, iar muzica lor este mult mai progressive decit a noastra. Cred ca asta spune totul.

Metalfan: In ceea ce priveste partile de voce, cred ca de data asta ai favorizat registrul inalt un pic cam mult, parca nu e destul varietate. Tu ce zici, cum ti se pare ca a iesit vocea pe Disclosure?
Lars: Eu personal cred ca vocea de pe Disclosure e mai buna decit pe Letters. Pe Gypsies’ Dance 2 am inregistrat cea mai buna performanta vocala din intreaga mea cariera. M-am surprins singur, drept sa-ti spun, nu credeam ca pot sa fac asa o voce. Da, tonul vocii este un pic mai inalt. E amuzant ca, pina acum, tot timpul erau critici la adresa mea, ca nu cint destul de sus. Cu virsta, am invatat sa cint mult mai sus, dar si cu forta in acelasi timp, si acum tu vii sa-mi spui ca e prea sus? Hehehe. Chiar nu stiu ce sa mai zic. Pur si simplu compun liniile melodice pentru voce asa cum imi vin ele in minte cind ascult muzica. Nu ma gindesc prea mult la chestia asta. Cel mai important este sa fie in acord cu atmosfera cintecului respectiv si cred ca am reusit sa obtin asta. Din moment ce baietii din trupa si Tommy Hansen sunt de acord, sunt sigur ca am facut ceva de calitate.

Metalfan: Cum v-ati hotarit ca e nevoie sa apelati sa serviciile invitatilor care apar pe disc?
Lars: Ne-am dat seama ca avem nevoie de invitati pentru ca erau niste personaje care trebuiau interpretate. Eu jucind rolul povestitorului, aveam nevoie de alte voci pentru capetenia tiganilor si pentru Soulreaperi. Asa ca am vorbit cu Jacob Hansen (Anubis Gate, Invocator) si cu Teddy Möller (Loch Vostok) sa ne ajute cu vocile, melodica/growl. S-a intimplat ca pur si simplu nu am reusit sa alegem una singura, asa ca le-am folosit pe amindoua pe ultima piesa numita Intuneric. In ceea ce priveste clapele, ne trebuiau niste solo-uri si cum nici unul dintre noi nu stia sa le faca, am apelat la Andreas Lindahl (Wuthering Heights) si la Finn Zierler (Beyond Twilight), in timp ce alte parti au fost facute de Ronnie Claesen, tipul pe care il avem la clape in concerte. Dar nu am inregistrat impreuna, ne-au trimis fisierele pe mail, a fost usor de facut.

 

 

Metalfan: Tempo-ul pieselor este mult mai rapid, pe masura ce intimplarile scenariului se accelereaza si ele. Care sunt intimplarile astea, mai exact?
Lars: Dupa ce descopera ca tiganii au invocat niste creaturi malefice (Soulreaperii), personajul principal este pus in pozitia sa aleaga intre a lupta impotriva lor sau a li se alatura in goana lor dupa aur si suflete omenesti. Se intimpla o gramada de chestii urite pe acest album... In final, personajul principal innebuneste complet si definitiv – normal, fara sa isi dea seama.

Metalfan: Tiganii joaca un rol important in povestea albumului. Ce stii despre ei, te-ai informat despre istoria si obiceiurile lor, ce parere ai despre tigani?
Lars: Cind vorbesti despre tigani, prima data te gindesti la aura mitica ce inconjoara povestile despre ei, si asta este si calea pe care am urmat-o noi. Stiu ca tiganii nu sunt oamenii frumosi si fascinanti pe care ii descriem in povestea noastra. Am petrecut 2 ore in preajma lor in gara centrala din Roma si au incercat de 7863412764 de ori sa-mi fure pina si frisca din cafea, ca sa zic asa – deci stiu de ce sunt in stare. Vin si pe la noi si strabat tara in lung si-n lat incercind mereu sa pacaleasca oamenii si sa fure tot ce pot. Cred ca i-am „prins” foarte bine in versurile de la Gypsies Dance Part 2: „Daca ochii ti-ar fi din aur curat, ti i-am smulge plini de singe din orbite” si „Am putea sa furam lumea intreaga intr-o clipita”.

Metalfan: V-ati gindit sa faceti un film dupa scenariul albumului? Sau barem un videoclip?
Lars: Mi-ar placea foarte mult sa vad The Black Circus transpus intr-un film horror, dar cred ca s-au facut deja ceva filme pe aceeasi tema. Am vrut sa facem un videoclip pentru o versiune editata la When The Soulreapers Cry, dar casa de discuri nu era dispusa sa ne sustina, asa ca am stopat proiectul. Nu avem de unde sa investim atita bani in trupa, fara nici un ajutor din partea casei de discuri.

Metalfan: Care va sunt concluziile la finalizarea acestui proiect solicitant?
Lars: Cred ca am reusit ce ne-am propus cu albumele astea. Pina la urma a iesit asa cum am vrut, cu toate ca noi am fi optat pentru un dublu CD, nu pentru doua albume separate. A fost dificil sa lucram cu atit de multa muzica in acelasi timp, dar asa am aflat ca suntem in stare s-o facem, asa ca asta e chestia pe care am invatat-o din experienta asta. Ne place sa facem albume conceptuale, asa ca s-ar putea sa continuam sa le facem, dar inca nu stim ce va fi.

Metalfan: Eventual sa mergeti si mai departe si sa faceti un album conceptual pe 3 Cduri, hahaha? Cum vezi urmatorul album?
Lars: Nu se stie niciodata, hehehe. Am vorbit despre varianta de a face un album normal in continuare – poate cu o tema principala, nu neaparat o poveste unitara, dar nu se stie niciodata. Multa lume ne intreaba daca o sa facem o continuare la Hyperion. Mie personal mi-ar placea sa o facem, dar pentru asta avem nevoie de acordul lui Dan Simmons (www.dansimmons.com). Asa ca cei care vor aceasta continuare trebuie sa il convinga pe domnul Simmons sa ne dea voie sa o facem.

Metalfan: Multumesc pentru timpul acordat, sper ca te va amuza quick quizul.
Lars: Toate cele bune si multumesc pentru interviu.

 

Lars Larsen

 

 

Ultimul cd pe care l-ai ascultat?
Dream Theater - 6 Degrees Of Inner Turbulence.

Ultimul site pe care l-ai vizitat?
www.progpowerscandinavia.com

Ce gasim de baut la tine in frigider?
Bere!… si suc de mere – pentru vodca.

Cel mai bun album danez de metal? (fara Manticora )
King Diamond – Them.

Cea mai slaba piesa Manticora?
In Silence, de pe Dead End Solution.

Cel mai misto loc in care ai fost?
Ischgl in Austria, unde am fost sa skiez, sau barul Jack Daniels din backstage la Wacken Open Air 2000.

Cind ai fost ultima data la circ?
N-am fost niciodata.

Numarul tau norocos?
Nu am, nu cred in chestii de-astea.

Cel mai urit cosmar al tau?
Orice cu paianjeni. Urasc tiriturile-alea.

Autor: Klawz
Vezi galeriile trupelor: Manticora

   July 19, 2007  | 3 Comentarii  | 8932 Vizualizari « INAPOI

Comenteaza la: MANTICORA: Doua discuri, dar un singur Circ

  • Lars canta bine si arata suparator de bine. Scandinavii astia..

    1. Posted by n | 25 Iulie 2007 03:07
  • F bun interviu, faza cu quick quizul e f ingenioasa. La cat mai multe asa!

    2. Posted by okt31 | 25 Iulie 2007 13:52
  • gypsy power! =))

    3. Posted by way | 26 Iulie 2007 15:27
COMENTARIUL TAU

Alte articole din Interviuri