interviuri rock

METHADONE SKIES: nu am incercat niciodata sa ne impunem limite

METHADONE SKIES: nu am incercat niciodata sa ne impunem limite
TRUPE : Methadone Skies

Timisoara a fost intodeauna un oras care a oferit unele dintre cele mai interesante trupe rock din tara. Lista este lunga, iar primele nume care-mi vin in minte sunt Progresiv TM, Phoenix in anii de aur, PRO Musica, Negura Bunget, Makrothumia si Dordeduh. Acestor nume care au scris, sau care inca mai scriu istorie, li se alatura Methadone Skies, o gasca ce combina sonoritatile stoner rock cu cele de factura progresiva si space rock. Trupa a lansat in data de 18 decembrie 2014 discul Eclectic Electric, al treilea din cariera. Am profitat de aceasta ocazie si i-am poftit pe cei patru muzicieni din spatele numelui Methadone Skies sa ne spuna o parte din povestea lor.

 

Metalfan: Salut si bun venit in paginile Metalfan.ro! Ce este atat de special la muzica voastra?
Mihai: Salut si bine v-am gasit! Dupa cum spune si numele noului nostru album, Eclectic Electric, nu am incercat niciodata sa ne incadram intr-un anumit gen. Cantam rock, dar nu am incercat niciodata sa ne impunem limite in ceea ce priveste structura si muzicalitatea pieselor, sa intre in tiparul unui anumit subgen sau altfel de categorie. Si, de asemenea, trasatura “speciala” vine si din faptul ca fiecare dintre noi asculta sau prefera genuri diferite de rock, si asta cred ca se simte in muzica pe care o facem, si ii da un caracter aparte.

Metalfan: Chiar daca trupa a luat nastere in anul 2009, nu sunt sigur ca va cunosc chiar atat de multi oameni din tara. Zic ca pentru inceput, ar fi interesant daca ati putea sa ne spuneti povestea voastra din 2009 si pana acum sau mai bine zis, cele mai importante aspecte in ceea ce priveste Methadone Skies...
Mihai: Methadone Skies a inceput, cum ai mentionat si tu, in 2009 ca un power-trio, care era mai mult trio decat power. Dar ideile si, zicem noi, originalitatea erau inca de la inceput. Un moment important, poate cel mai important dupa conceperea trupei, a venit in 2010 cand Alex s-a alaturat trupei si dintr-o data a trebuit sa incepem sa gandim piesele si liniile melodice pentru a suna bine in patru oameni. Lucru ce se dovedeste a fi fost benefic pentru noi, deoarece am descoperit un spectru nou si culoarea adaugata de o a doua chitara in trupa. Si ne-a placut...
In 2012 am lansat si primul album in formula de patru, Enter the Void, album care a fost mai mult o explorare a posibilitatilor noastre ca muzicieni in momentul acela. Piesele de pe Enter the Void sunt mai mult sau mai putin jam-uri pe anumite teme, momente in care incepeam sa descoperim si sa realizam chimia ce se formeaza intre noi. Spontaneitatea cred ca ar fi cuvantul ce guverneaza intreg albumul.
Doi ani si multe concerte mai tarziu, reusim sa scoatem cel de-al doilea material impreuna, Eclectic Electric, disc pe care noi credem ca se observa o evolutie naturala si o maturizare a noastra ca si trupa. Piesele sunt mai inchegate si am incercat sa le pastram asa inca din momentul in care le-am conceput. Sunt parti unde am lasat loc de jamming, dar in mare parte totul este mult mai ordonat.

Metalfan: In data de 18 decembrie 2014 ati lansat discul Eclectic Electric. Data de 18 decembrie 2014 reprezinta 25 de ani de cand pe scarile Catedralei Mitropolitane din Timisoara au murit tineri care manifestau pentru libertate. Este o simpla coincidenta sau data a fost aleasa pentru a comemora acest eveniment?
Mihai: Sincer, nu am planuit deloc acest lucru. Asa s-a nimerit sa fie gata tot procesul de productie, si toate chestiile tehnice plictisitoare aditionale. Sa spunem ca este o coincidenta cosmica.

Metalfan: Discul Eclectic Electric reprezinta albumul de studio cu numarul trei din discografia voastra. Ati putea, va rog, sa ne vorbiti despre directia muzicala pe care ati urmarit-o cu acest material?
Casian: Dupa cum spune titlul, tot albumul este un mix eclectic de stoner, psychedelic, post rock si doom metal. Primele doua sunt predominante, dar am incercat sa nu ne limitam si sa vedem unde putem ajunge cu ideile pe care le aveam. Din fericire, noi consideram ca desi este format dintr-un amalgam de stiluri, albumul are o anumita coerenta. Totusi, intelegem ca aceasta diversitate poate atrage pareri pozitive dar si negative asupra includerii unor piese. Am ales sa adaugam si voce pe doua piese, Dichotomic Equity (Edmond Karban - Dordeduh, Sunset in the 12th House) si Tatabong (Davide Straccione - Zippo, Shores of Null), deoarece am simtit ca ar boost-ui impactul acestora. Le-am lasat mana libera amandurora, pentru a realiza ceva de care sa fie si ei multumiti.
 

 
Metalfan: Discul stiu ca a fost inregistrat, mixat si masterizat in studioul Consonance Studio alaturi de Edmond Karban (Dordeduh, Makrothumia, Sunset in the 12th House, ex-Negura Bunget) si Cristian Popescu (Dordeduh, Sunset in the 12th House, ex-Negura Bunget). Poteti sa ne vorbiti despre acest proces, dar si despre munca alaturi de cei doi artisti?
Casian: A fost o experienta foarte binevenita sa lucram cu Edmond si Cristian, deoarece avem multe de invatat de la ei. Ne-au explicat mai multe detalii tehnice de care noi nu am avut habar sau nu eram preocupati pana la momentul respectiv. Primele doua materiale le-am inregistrat noi 4 in aceeasi camera si am ales cele mai bune take-uri la sfarsitul zilei. De data asta, la sugestia lor, am inregistrat separat instrumentele si se observa in rezultatul final, deoarece suna mai curat totul. Din fericire pentru noi, amandoi au fost entuziasmati sa lucreze la Eclectic Electric, de aceea Edmond a ajuns sa adauge voce, clape si saz baglama pe unele piese. Am avut incredere in viziunea lui si a meritat, deoarece rezultatele sunt excelente.

Metalfan: Care este echipamentul pe care-l folositi atunci cand asterneti ideile pentru o piesa? Ce conteaza mai mult atunci cand vine vorba de muzica: omul sau instrumentul?
Casian: Legat de echipament, la tobe folosim Vibe custom series, Ludwig Supraphonic snare drum, DW hardware si cinele Istanbul, iar la bass, amplificator Ashdown Electric Blue 180 si cabinete Hartke si Warwick. La chitari, pe de-o parte Fender Telecaster cu amplificator Orange AD 30 si cabinet Mesa Boogie, iar pe cealalta, Ibanez Omar Rodriguez-Lopez Custom Edition, amplificator Mesa Boogie Triple Rectifier si cabinet Hughes & Kettner. Pe langa astea folosim diverse pedale si procesoare Boss, Line 6, Strymon, Moog, Fulltone, MXR, Tortuga, etc pentru a altera sunetul original.
Cat despre a doua parte a intrebarii, raspunsul e chiar in cuvinte. Instrumentul e exact ce ii spune si numele, un instrument. Fara un om care sa-l foloseasca, si sa scoata ce-i mai bun din el, ramane doar un obiect.

Metalfan: Sunt aspecte pe care v-ar placea sa le imbunatatiti la cele doua capitole mentionate mai sus? Tehnica si echipament?
Casian: La echipament fiecare din noi are combinatia lui ideala, care in timp speram sa ajungem sa o avem. De exemplu, am inregistrat chitarile printr-un cabinet vintage Sound City, care suna superb. Ar fi excelent daca am putea sa achizitionam doua in trupa, dar e greu deoarece se mai gasesc doar second hand la preturi destul de mari.
La tehnica tot timpul este loc de imbunatatire, dar in acelasi timp incercam sa mai 'aerisim' piesele. Avem cateva idei in lucru unde incercam sa cream o atmosfera fara sa adaugam multe note.

Metalfan: Ati putea, va rog, sa ne vorbiti despre fiecare compozitie prezenta pe noul disc? Cum a luat nastere fiecare piesa si ce ati incercat sa exprimati?
Casian: Primele trei piese de pe album, Mirra, Dichotomic Equity si Eclectic Electric au fost concepute in primavara 2013 din jam-uri, aproape fiecare suferind diferite schimbari de-a lungul anului. Le-am cantat in majoritatea concertelor de atunci, iar acest lucru a ajutat deoarece am putut observa si reactia publicului. Daca nu ar fi fost pozitiva, probabil am fi simtit ca ceva nu este in regula. Mirra suna poate cel mai aproape de Enter the Void, fiind o trecere spre materialul mai agresiv de pe Eclectic Electric. Dichotomic Equity (ex-Triple Zucherro) a pornit de la primul riff, poate cel mai stoner al nostru de pana acum. In cateva zile am venit cu ideile pentru restul piesei, iar de atunci a ramas aproape neschimbata ca structura. 'Eclectic Electric' este poate cea mai diferita ca directie, avand un ton mai disco/post-rock asemanator trupei Maserati. A durat o perioada pana am reusit sa balansam prima parte cu a doua, ele fiind destul de diferite ca si atmosfera, dar credem ca am reusit. Piesa este poate cel mai imprevizibil moment in cadrul albumului, dar a iesit foarte bine.

Ultimele doua piese, Tatabong si Devil Jr. au fost concepute in iarna 2013-2014. Pentru Tatabong aveam mai multe parti cu care nu stiam exact ce sa facem. Am incercat sa cream piese mai scurte, diferite, dar pana la urma ne-am gandit sa punem totul cap la coada sa vedem cum suna. Cateva zile mai tarziu am ajuns sa repetam cea mai lunga piesa a noastra de pana acum (15 min si jumatate). Din fericire, reactia live a fost excelenta si ne place foarte mult sa o cantam. Devil Jr. a fost creata cu aproximativ o luna inainte sa intram in studio, din nou avand inspiratie, am construit-o in cateva zile fara sa realizam. Am cantat-o prima oara in februarie inainte sa inregistram pentru a vedea cum suna in cadrul unui concert. Din fericire, se potriveste ca sound cu Tatabong si este un final foarte bun pentru Eclectic Electric. Astfel, dupa perioadele in care au fost concepute piesele, albumul poate fi impartit la fel de bine in primele trei piese pe o parte, iar ultimele doua pe cealalta.
 

 
Metalfan: Puteti sa ne vorbiti si despre coperta discului? Cat de importanta este componenta vizuala pentru voi?
Mihai: Artwork-ul, din pacate, devine din ce in ce mai ignorat. Multe albume sunt downloadate digital prin diverse servicii care faciliteaza acest lucru si nu pot spune ca nu vad utilitatea acestei variante. Insa pentru colectionarii, materialul fizic, fie ca este CD sau vinil, continua sa fie cel mai important. E si un alt sentiment cand tii in mana produsul trupei tale preferate.
Pentru noi un artwork-ul este destul de important, dar a reprezentat si o provocare suplimentara, sa punem in imagini produsul audio. Stonino, cel care a realizat grafica albumului s-a descurcat foarte bine cu acest task si a realizat ceva care leaga foarte bine atat partea serioasa, cat si partea mai “neserioasa” a muzicii noastre.

Metalfan: In septembrie 2010 ati lansat discul Explosions of the Sun, iar in anul 2012 a aparut discul Enter the Void. Ati putea, va rog, sa faceti o trecere in revista si a acestor materiale?

Mihai: Explosions of the Sun a fost mai mult un experiment si o curiozitatea a noastra despre ce inseamna sa inregistrezi efectiv un album. E evident ca posibilitatile noastre tehnice erau destul de limitate in vremea cand l-am inregistrat. Cu toate acesta, reuseste sa aiba un caracter special si inevitabil are o insemnatate speciala pentru noi, fiind primul album care l-am inregistrat.
La Enter the Void situatia a fost putin similara, fiind primul album care il inregistram in formula de patru, dar posibilitatile noastre tehnice si muzicale clar evoluasera. Am inceput sa experimentam mai mult pe latura de jam, space-rock si psychedelic, lucru ce ne-a ajutat sa ne formam o chimie si un mod de a gandi mai bine impreuna.

Metalfan: Pentru promovarea discului Eclectic Electric aveti in plan sa sustineti un turneu prin tara sau in afara granitelor? Cum ar arata turneul ideal?
Casian: Persoanele care au venit la concertele noastre de anul acesta au avut ocazia sa asculte albumul in intregime. Am sustinut si primul concert in capitala dupa 5 ani de existenta, in cadrul festivalului Fuzzball. Planul initial era sa il scoatem in vara, dar a suferit mai multe amanari. Din fericire, in acest timp am putut adauga diverse instrumente si voce, deci a meritat sa asteptam cateva luni in plus pentru a-l lansa.
Momentan, avem pe 10 ianuarie concertul de lansare in Timisoara, dar in urmatoarele luni vom organiza concerte atat in tara cat si in afara. Turneul ideal ar fi sa ajungem in cat mai multe tari sa ne promovam albumul. Speram sa ajungem si in cat mai multe orase din tara, deoarece exista tot mai multi fani ai muzicii stoner/psychedelic.

Metalfan: Si ca tot am ajuns la capitolul promovare, ce parere aveti despre videoclipuri si DVD-uri? Va vedeti lansand un astfel de material intr-un viitor nu foarte indepartat?

Mihai: Noi cochetam de ceva timp cu ideea unui videoclip. Posibil sa facem ceva pentru acest album. Stay tuned!

Metalfan: Care sunt influentele voastre in materie de muzica? Ati putea sa ne vorbiti despre cinci discuri care va plac in mod special?
Casian: Influentele noastre sunt foarte diverse si provin din multe genuri si perioade. Ne place orice de la trupele din anii '70s (Black Sabbath, Led Zeppelin, King Crimson, Yes, etc.) la cele contemporane precum Motorpsycho, Colour Haze, Wo Fat, Monster Magnet, Nine Inch Nails, Moby, Russian Circles, Amplifier, Monkey3, Samsara Blues Experiment, Primal Scream, Bongripper si multe, multe altele.

Flavius: Motorpsycho Heavy Metal Fruit (2010) - combinatia perfecta de prog, hard rock si hippie attitude.
Casian: Amplifier - Amplifier (2004) - fiecare piesa suna excelent si are acel ceva care sa iti ramana in cap, iar versurile sunt geniale.
Alex: Wo Fat The Black Code (2012) - un album care e heavy, dar are si mult groove. Tonul chitaristului plin de fuzz este perfect.
Mihai:  MastodonOnce More ‘Round The Sun (2014) – un album ce imbina duritatea si greutatea tipica Mastodon cu spiritul plin de umor si deloc serios al membrilor trupei.
Toti patru: Samsara Blues Experiment - Long Distance Trip (2010) - este un album pe care toti il apreciem foarte mult, deoarece ni se pare un mix perfect de psychedelic si stoner, iar totul se imbina atat de bine pana la ultima secunda.

Metalfan: Ce este sunet si ce este muzica? Care este momentul in care un sunet devine muzica?
Mihai: Sunetul este un lucru singular care de sine stator nu reprezinta nimic mai mult decat o vibratie a aerului. Muzica este un amalgam de sunete, care rezulta intr-o miscare mai intensa a aerului, fapt ce face sa-ti tremure tricoul pe tine.
Sunetul devine muzica in momentul in care cineva decide ca ceea ce aude ii da o stare de spirit, il face sa se miste, il face sa simta ceva inauntrul sau fara sa se gandeasca neaparat la acel lucru, sau sa si-l sugereze constient.

Metalfan: Va multumesc pentru timpul si pentru raspunsurile oferite! In final ati dori sa adaugatu ceva sau sa transmiteti cateva cuvinte cititorilor Metalfan.RO?
Mihai: Si noi va multumim pentru oportunitatea de va aduce cateva informatii noi si lamuriri in privinta vietii noastre misterioase. Ascultati Toner Low.
Autor: H.
   December 29, 2014  | 0 Comentarii  | 3912 Vizualizari « INAPOI

Comenteaza la: METHADONE SKIES: nu am incercat niciodata sa ne impunem limite

COMENTARIUL TAU

Alte articole din Interviuri