interviuri rock

Muzica vazuta prin ochii lui 13

Muzica vazuta prin ochii lui 13
TRUPE : Mediocracy, Nightpray

Se pare ca pluteste ceva in aer in jurul lui Costin "13" Chioreanu, un fel de aura mistica asa, toate revistele online il vor in paginile lor, toata lumea vrea sa stea de vorba cu el. Cum s-ar zice, everybody loves 13. Altfel cum va explicati ca, dupa ce, la jumatatea lui aprilie i-a aparut un interviu pe Metalhead si, la sfirsit de mai, inca unul pe siteul Cartea de Nisip, deodata, s-a trezit si Metalfanul ca vrea neaparat sa-l ia la intrebari? Aura mistica, magnetism, sau, poate mai degraba importanta pe care a capatat-o activitatea lui Costin ca muzician si artist grafic pe scena metalica autohtona si internationala, astea sunt motivele posibile care sa explice acest interes general. Asa cum povesteam si in interviul cu Floppy, ideea interviului nostru a fost sa prezentam activitatea de ilustrator a lui Costin, asa ca, de comun acord, am re-modelat si directionat discutia in aceasta zona, incercind sa nu insistam pe subiectele deja expuse in cele doua intrevederi recente amintite mai sus. Toate imaginile care ilustreaza acest interviu au fost realizate de Costin, cu exceptia celor de la Quick Quiz.

 


 

Ghici cine vine diseara la cina?

 

Metalfan: Salut si bun venit la Metalfan. Cum merge treaba?
Costin: Salut. Merge.

Metalfan: In primul rind, de ce are nevoie muzica de imagine? De ce nu poate fi doar muzica si atit?
Costin: Poate fi doar muzica si atat... cati nu au hardurile pline de mp3-uri in ziua de azi fara poza in folder? Stii ca e enervant atunci cand dai CTRL+A si vrei sa apesi enter sa asculti piesele si iti dai seama ca trebuie sa deselectezi jpgul ala nenorocit... poate, de nervi, il si stergi intr-o zi. Hahahahahaha.
Spre deosebire de alte genuri muzicale, la rock/metal imaginea chiar isi are scopul ei, pentru simplul fapt ca aici chiar ai ce sa ilustrezi. Heavy metal-ul este muzica moderna cu cele mai complicate mesaje si este cea mai apropiata, ca si complexitate, de muzica clasica. Nu TOATA muzica are nevoie de imagine, nu vad ce importanta artistica ar avea poza cu Avril Lavigne de pe coperta ei de disc. Ca sa nu mai intram si pe alte domenii, care incerc sa le tin cat  mai departe de lumea mea...

Metalfan: Din ce e formata imaginea unei trupe?
Costin: Imaginea unei trupe pleaca in primul rand de la ideea de baza a acesteia. La urma urmei trebuie sa ai un motiv pentru care te apuci sa canti, sa ai niste lucruri pe care vrei sa le exprimi si sa le comunici semenilor pe aceasta cale... nu? Esti rocker, ai ales calea rebeliunii, trebuie sa ai ceva in cap despre care sa urli ca toti dracii, nu? Vad ici colo trupe care nu au versuri cand se suie pe scena si mormaie pe acolo sau zbiara ca disperatii si nu inteleg de ce se obosesc atat, atata vreme cat le lipseste ce este cel mai important: ideea, motivul. Pentru mine "trupele" astea contin cei mai tristi oameni de pe planeta. Daca ai ceva de zis si crezi in ce vrei sa comunici, nu vad de ce ar fi greu sa ai o imagine solida. Logo-ul, locatia pozelor, imbracamintea, stilul muzical vin de la sine. Imaginea se naste bazandu-se pe ce comunici si creste in timp odata cu dezvoltarea ideologiei.

Metalfan: Ai inceput sa asculti metal inainte sa desenezi sau invers? Cum s-a intimplat sa le combini pe amindoua?
Costin: Nu avem cum sa ascult metal la 4 ani dar la mine in casa se asculta multa muzica buna gen Pink Floyd, destul de rock-related, asa ca un oaresce background exista de mult. Mai tarziu, in scoala generala m-am indragostit de muzica metal iar alipirea dintre pasiunea pentru aceasta si cea pentru desen a fost ceva natural. Au devenit extrem de strans relationate, ca sa zic asa.

Metalfan: Ce artisti grafici, din aria metal sau nu, in viata sau nu, te-au influentat?
Costin: Mi-au placut Magritte, Escher, Bosch, la un momet dat cabin Fever Media si picturile lui Luetke, dar acea « era » s-a dus. Nu imi plac «artistii» care fac lucrurile « asa cum trebuie », daca ma intelegi, ma plictiseste vrajeala in care au cazut multe nume mari din acest domeniu, care in cazul in care nu se copiaza intre ei, se copiaza pe ei insisi.

Metalfan: Cu ce ai inceput, care au fost primele tale lucrari?
Costin: Primele lucrari au fost reproduceri dupa copertile care nu existau la casetele contrafacute, care se gaseau in Romana pe vremea aia. Au fost multe rau, tin minte ca imi cumparam ziarul HMM, vedeam acolo copertile si dupa aia ma chinuiam sa le reproduc la dimensiunea de care aveam nevoie. Dupa aia m-am gandit sa imi fac niste postere, pentru ca la vremea aia nu prea se gaseau postere cu formatii black metal pe toate drumurile, iar mai tarziu mi-am desenat singur copertile la primele demouri pe care le-am inregistrat in conditii execrabile cu primele mele trupe.

 

 

Metalfan: Care sunt lucrarile tale de care te simti cel mai mindru?
Costin: Mereu ultima, hahah. Mandria nu este unul dintre atributele mele, dar ma simt multumit de ultimul de design de tricou Satanochio, de coperta pentru tributul Running Wild, de layout-ul ultimului album Foscor sau Undivine… nu stiu, toate imi plac… pe astea le-am mentionat ca sunt mai noi si nah, poate de aia ma atrag mai mult. Evolutia nu inseamna sa devii mai tehnic, evolutia inseamna sa devii mai constient. Cu cat devii mai constient de implicatiile pe care le poate avea o imagine de trupa, cu atat ai o viziune mai ampla asupra lucurilor, iar asta cred ca este cel mai important. Poate prin asta poti sa zici ca lucrarile incep sa difere in timp, dintr-un anumit punct de vedere calculabil.

 

 

Metalfan: Ai deja un renume in scena metal, lumea deja te stie, ca desenezi coperti, faci fotografii, afise, dar spune-mi ce faci tu mai exact, fel de servicii oferi si pentru cine?
Costin: Twilight13media este un studio de design dedicat produselor muzicale din aria metal/experimental. Gama de servicii este completa as zice, cuprinde de la identitate vizuala, grafica pentru orice fel de produs sau eveniment muzical pana la materiale video de tip videoclip sau spot. De retinut ca totul este exclusiv dedicat segmentului muzicii metal, mai exact unor subsegmente (black, death, thrash, experimental, avant-garde, grind core). Nu o sa accept de exemplu nici o lucrare pentru o trupa de viking de exemplu.

Metalfan: Cind ai pornit la drum cu Twilight 13 Media, care era conjunctura? Mai exista cineva care sa faca chestia asta in mod profesionist? Ce te-a determinat sa te ocupi de design la modul serios?
Costin: Nu stiu ce mare arta exista pe vremea aia pe la noi in domeniul asta. Dupa o scurta analiza, mi-am dat seama ca eram capabil sa fac o gramada de lucruri misto pentru muzica la care tineam atat de mult si ca, pentru prima data, singurul lucru care ma despartea de trupe si organizatori era un simplu email. Vremea in care nimeni nu se cunostea cu nimeni trecuse, internetul deja se asezase bine si pe meleagurile noastre si am zis sa incerc... in aceeasi zi am primit reply-uri si totul a inceput.
Pe vremea aia erau toate urate ca dracu. Stiu ca mai era un tip din Timisoara parca care mai facea cate ceva, dar era mult mai advertising oriented... ca sa zic asa. Mie mi-a placut mereu genul de imagine care a facut celebru metal-ul, nu cel care a facilitat trecerea acestui stil muzical peste diverse perioade de timp si influente.

 

 

Metalfan: Care e situatia acum? Ai concurenta serioasa, pe plan local? Adica, sa zicem, cineva care sa iti fure un client pe care ai vrea sa il ai tu.
Costin: M-ai zapacit cu concurenta asta. Mai e Florin care face treaba buna, in rest nu am vazut nimic care sa imi placa. Eu nu-s asa crizat cand vine vorba de "concurenta". De fapt nu suport cuvantul asta, imi aduce aminte de paginile de myspace ale label-urilor mari, la care nu se mai termina scrollu de atatea reclame, reclamute si app-uri si rahaturi. Treaba e simpla: eu am stilul meu asa ca indiferent ca apar o mie de costini sau nu, cui ii place cum lucrez va veni la mine. Cine va avea nevoie de alt stil se va duce la altcineva. De ce m-as stresa? Sunt multe trupe cu care nu mi-ar placea sa lucrez, asa cum nici altora poate nu le-ar placea sa lucreze cu cine imi place mie. Treaba asta trebuie sa ramana umflata de un dozaj mare de fan passion, altfel isi va pierde din frumusete si consistenta.

Metalfan: Cum decurge, de obicei o colaborare cu o trupa, ti se impune un anumit concept, sunt discutii, parlamentari? Tii la ideile tale, sau esti dispus sa faci compromisuri?
Costin: Depinde mereu de client. Sunt clienti care nu fac decat sa imi zica ce format au nevoie si toata directia artistica este condusa si pusa la punct de mine, sunt trupe care dialogheaza si « negociaza » ideile, sunt trupe care se « baga » mult peste mine si peste munca mea, si cu care nu mai lucrez. Cred ca cine vine la mine trebuie sa inteleaga ca isi angajeaza un profesionist sa-i rezolve « o problema » si sa stea linistit. Restul nu au decat sa fotoshopeze acasa in legea lor si sa ma lase in pace. Deci da, tin la ideile mele, pentru ca nu pot sa fac lucrari pe care nu le simt. Am incercat pe un proiect sa fac compromisuri, nu mi-a placut absolut deloc rezultatul si automat am invatat ca drumul meu este unul singur si nu trebuie sa ma mai abat de la el.

Metalfan: Cam cit dureaza, sa zicem, sa faci o coperta de disc? Care sunt etapele unei astfel de munci?
Costin: Este ceva relativ. De obicei ma misc repede, chiar foarte repede, daca primesc brief-ul cat mai clar din start.

 

 

Metalfan: Ti se pare o treaba grea, asta pe care o faci tu?
Costin: Depinde ce intelegi prin « greu ». De cand cu pc-urile astea foarte multi au impresia ca pot face orice, iar acest lucru nu a facut decat sa scada din « valoarea » imaginii adevaratilor artisti in general. In primul rand fiecare artist are stilul sau propriu, asa ca e greu sa faca ceva identic. Arta trebuie apreciata si trebuie valorificata la adevarata ei valoare. Da, e greu sa ai personalitate in ziua de azi si sa lucrezi manipuland un bagaj mare de cunostinte, care nu te lasa sa gresesti.
Pe de-alta parte mie nu mi se pare greu sa fac ceea ce fac, imi face o deosebita placere si este o exteriorizare, este o parte din mine… nu vad de ce mi s-ar parea greu sa o fac.

Metalfan: Ce fel de "scule" folosesti? Desenezi totul direct pe calculator, sau mai folosesti creioane si hirtie?
Costin: Folosesc tot. Creioane, pensule, hartii, tusuri, computer, scanere, aparate foto, fotografii…

Metalfan: Esti "pe piata" de ceva vreme deja. Cum ti se pare ca s-au schimbat lucrurile? crezi ca vei putea sa ajungi intr-o zi sa te ocupi numai cu asta?
Costin: S-au schimbat enorm de mult lucrurile. Acum trupele stiu macar clar ce isi doresc. Problema intervine atunci cand ceea ce isi doresc nu e exact genul de imagine pe care o inspira muzica lor… dar si asta vad ca s-a rezolvat oarecum in timp. Da, as putea sa traiesc numai din asta daca as renunta la jobul principal pe care il am si as dubla timpul alocat proiectelor TW13M.

 

 

Metalfan: Tot citind pe blogul tau de pe myspace, am dat peste un post din aprilie ("problem solver" - case closed) care pare adresat unora dintre, sa zicem, partenerii tai de afaceri si in care ai un ton cam amar. Esti cumva dezamagit de oamenii implicati in scena metal romaneasca, de atmosfera si relatiile cu clientii tai si cu potentialii tai clienti locali? Cam ce parere ai despre comunitatea rock romaneasca si care sunt sansele ei de a creste, de a ajunge la nivelul rudelor mai bogate din Vestul Europei?
Costin: Sunt dezamagit de unii, in ciuda faptului ca eu nu tin minte sa fi dezamagit pe cineva, cel putin pe plan profesional. Am fost multa vreme un "problem solver" general, dadeam totul pentru toti, faceam pe dracu in patru si in final, "se mai intamplau lucruri". Acum m-am mai paradit si eu pe ici pe colo, mi-am gasit directia si nisa, m-am stabilit pe un teritoriu unde vreau sa ma ocup doar de anumite lucrari, atat cat imi mai permite timpul. Cat despre scena"..."comunitate"...Nu vreau sa incep cu clisee de genul "suntem cu 100 de ani in urma", pentru ca se aplica si nu se aplica. Nici afara nu umbla cainii cu covrigii in coada, tocmai din cauza ca acolo exista o piata saturata. Aici e inca linsite, trupele au mult "aer" in jurul lor, care daca ar fi evaluat obiectiv si folosit creativ ar fi genial. Comunitate rock? E o adunatura de gasti care nu interactioneaza decat la evenimente mari sau in momente exceptionale. In rest se mananca de cur pe internet si se saluta prin cluburi, cand au ochii tulburi. La prima vedere, nu este absolut nici o diferenta intre noi cei de aici si ei cei de afara. Numai numarul difera. Daca am fi la fel de multi, eram acum deja satui de concerte si mergeam la festuri numai sa ne imbatam, sa vomitam pe noi si sa facem sex langa standul de merch, nu mai mergeam la festuri ca disperatii, in gasti de un autocar, sa vedem cu ochii cat cepele trupe care ne bucura sufletul si sa asteptam cuminti noaptea ca sa ne ametim. Afara, acum, se niseaza nisele. Noi nu avem cum sa ajungem la asta multi ani de acum incolo.

 

 

Metalfan: Linia dintre imaginea-completare a muzicii si imaginea-instrument de marketing este foarte subtire. Nu ti se pare ca pe scena de azi sunt multe trupe care incearca sa compenseze lipsa de talent prin imagine?
Costin: Ooooo. Acum lumea se bazeaza aproape numai pe imagine, pentru ca de copiat aproape toti copiaza. Afara aceasta "arma" de  marketing, de care multi mioritici au ras pana de curand, i-a disperat pe toti din scena metalica. Acolo nu mai poti trece de primul zid daca "arati" ca dracu, iar trupele si label-urile stiu asta. Cu cat imaginea e mai profi, cu atat sansele tale de a deveni credibil intr-un ocean de trupe "cele mai bune" si "cele mai tehnice si nemaivazute", iar credibilitatea are, in afara granitelor noastre de lut, o cu totul alta importanta si valoare. Afara varful de lance in aceasta batalie este produsul "killer", un cumul de investitie, marketing si design, dar in aceasli timp bazat pe o muzica metalica cat mai comuna. Dar in acelasi timp exista si multe trupe cu multa imaginatie si creativitate care mereu sunt tinute mai mult sau mai putin prin propria lor vointa in underground-ul cel de jos. Nu inseamna ca acestea nu au o imagine credibila, se feresc voit sau nu, de acel mult ravnit "universal valabil", lucreaza cu artisti din nisa respectiva, se adreseaza altui segment de piata...Cand devii constient de ce este in jurul tau si realizezi ca traiesti intr-o lume plina de oameni talentati, de multe trupe foarte bune, te linistesti si iti vezi de drumul tau, pe feliuta ta, iar linistea asta te ajuta mult in demersul creativ.

 

 

Metalfan: Cum crezi ca s-a schimbat modul in care e abordat desginul pentru trupe de-a lungul timpului?
Costin: Daca iei separat orice perioada a ilustrarii metal-ului, vei constata ca, in oricare dintre acestea, vei gasi atat lucrari de exceptie, cat si lucrari care nu spun nimic. Nu vad arta dedicata acestui stil in anii '80 sau '90 mai naiva decat cea de dupa '98, de exemplu. Nu vad de ce ar trebui sa accept arta digitala ca fiind mai serioasa fata de arta traditionala? Sau mai degraba, la ce sistem de valori ar trebui sa ma raportez ca sa imi dau seama? Odata cu tehnica digitala, a aparut si un nou soi de sunet, scule noi si o abordare mai mult sau mai putin noua in interpretare sau compozitie, asa ca orice lucru isi are rostul pe lumea asta. Iron Maiden arata penal cu grafica facuta pe pc, la fel de odios cum ar arata o coperta desenata de Necrolord pentru Meshuggah. Se poate filosofa mult pe tema asta si nu vad sensul sa ma lungesc. E adevarat ca muzica asta si-a imbogatit temele abordate, complexitatea versurilor a crescut in timp, dar asta nu inseamna ca o coperta desenata in ziua de azi poate fi mai naiva decat una digitala. Important este ca mesajul muzical sa fie descris cat mai bine prin vizual, pornind de la tehnica aleasa pana la tematica abordata.

Metalfan: Este relativ usor sa recunosti genul unei trupe, fara o sa asculti, doar dupa imagine: coperta cu dragoni - power metal, trupeti vopsiti pe fata - black metal, trandafiri si unghii negre - gothic, etc. E bine ca e asa? E bine ca exista cliseele astea?
Costin: Nu suport cliseele si nu prea imi plac trupele foarte clar catalogate. E bine sa existe si asa ceva, pentru lume in general. Nu toti oamenii au aceleasi nevoi si e bine ca lumea sa aiba de unde alege. Mie unul imi place sa vad lucrurile crescand, schimbandu-se, nu imi place sa stau cu ochii 20 de ani pe un stil si sa nu se intample nimic, decat copy paste pe acolo. Cliseele de genul asta, le vad de cele mai multe ori ca un necesar de marketing, pentru vanzarea metalului catre minori.

 

 

Metalfan: Stiu ca esti un fan, sau cel putin un cunoscator al scenei black metal. Imagistica black metal este printre cele mai bogate resurse de umor involuntar: peste tot pe forumuri se ride de imagini cu indivizi in posturi specifice genului, vopsiti pe fata, purtind accesorii specifice, ciocane, sabii, etc. Ce parere ai despre treaba asta, s-a deteriorat imaginea genului astuia sau a fost de la inceput ceva in neregula cu ea? Ti se pare corect sa se faca bascalie de cliseele ei?
Costin: Peste tot pe forumuri si site-uri in general se rade. Am sa iti spun o poveste: Eram la scoala generala, si cateodata prindeam reluarea de la Intillnirea de la miezul noptii pe TVR. Cand am vazut in mijlocul zilei clipul la Dark Funeral - Secrets of the Black Arts si Immortal - Blashyrkh am incremenit. Mi se pareau satanice, aveam impresia ca exista o lume nestiuta acolo, de unde oamenii astia canta. In schimb nu imi placeau clipurile de hard rock, de exemplu. Atentie. Am zis "nu-mi placeau", nu "radeam de". Acum lumea asta face, rade. E adevarat ca sunt multe clipuri imagini de trupa si poze penale in black metal, asa cum sunt si in glam, power metal sau heavy metal, thrash sau death. Si apropo, primii care au avut sabii si ciocane prin amini au fost Manowar, nu cantau black metal si nu erau vopsiti pe fata.  Admir frumusetea lucrurilor vechi, asa cum sunt ele, penibile azi, puternice in trecut, mai ales daca le-am "gustat" la varsta la care trebuia. In ziua de azi, in schimb, daca o trupa apare si arata ca Immortal in '90 da, mi se pare profund penal si ar trebui interzisi prin lege. Astia nu-s decat niste bufoni care doresc sa faca rost de bani de bautura de pe seama copiilor speriati. Insa, nu trebuie confundata istoria cu balareala si copiile penale.

 

 

Metalfan: Mai devreme ai amintit niste pictori care te-au influentat, printre care si Bosch, era si de asteptat, de altfel, e intunecat si apocaliptic ca si tine. Banuiesc ca iti plac si, sa zic, colegii lui germanici intru intunecime si bizarerie Bruegel, Durer, Fussli? Te simti mai apropiat de pictura germana decit sa zicem, de italieni sau de francezi? Si de cea clasica decit de cea moderna?
Costin: Nu am o problema cu nationalitatea pictorilor. Da, imi place cel mai mult Bosch, dar si cei pe care i-ai mentionat tu, plus Magritte, Pollock, plus Edvard Munch si prea multi altii, mereu o sa uit de cel putin unul. Ma simt mai aproape de pictura moderna, asta clar. Este frumoasa intrebrea ta, dar sunt atat de absorbit de ce artisti contemporani descopar zi de zi, incat subiectul asta mi se pare ramas undeva in urma. Clasicismul trebuie vazut ca atare. Este o etapa in devenire si nimic mai mult. Cui ii plac acele lucruri astazi si critica noul inseamna ca nu intelege scopul picturii in general.

 

 

Metalfan: Crezi ca e important pentru un artist grafic sa aiba o educatie, sa stie un pic de istoria artei, sa aiba obisnuinta privitului de tablouri, sau conteaza prea putin partea teoretica? Azi oricine isi poate lua o camera foto, isi face repede un blog si, gata, e artist grafic. Este?
Costin: Da, chiar ieri ma uitam pe un site si analizam un poster pe care erau enumerati cu grija o sumedenie de artisti, ce urmeaza in curand sa expuna intr-un cadru pe care sincer nu mi-l pot imagina. Nici macar imaginatia mea bolnava nu-si poate inchipui un eveniment atat de grotesc: expozitie "fantasy", rock si teste de motocicleta. Mi-a venit instant sa vomit. Nu stiu de ce se ajunge pana la alaturari de genul asta, chiar nu pot intelege ce legatura exista intre arta si nebunia aia. Si nu inteleg nici ce legatura este intre Giger si "stilul" asta... intitulat "fantasy", pe care personal il reneg. E bine ca un artist sa fie cat mai cult, pentru ca in fond si la urma urmei e un om de cultura, nu un farfizon, nu? Nu stiu ce sa mai zic, nu stiu ce ar trebui sa stie si sa nu stie un artist, important e sa faca dracului ceva consistent, ceva care sa nu mai depinda atat de mult de cotidian. Daca cineva poate crea ceva cu adevarat "greu", nu ma intereseaza cate stie, e mult prea multa mizerie in jur ca sa iti mai pese de asta.

Metalfan: In arta grafica, la fel ca in orice domeniu al artei, unitatea de masura ramine tot gustul fiecaruia. Stii vorb-aia: nu-i frumos ce-i frumos, e frumos ce-mi place mie. Nu poti sa faci ceva in gustul omului. Sau poti? Tu ce crezi? Care sunt reperele, ce face un desen prost, lipsit de gust? Cum tragi linia?
Costin: Fiecare trage linia lui. Fiecare reprezinta un cumul de invataturi, educatie, idealuri, credinte si prejudecati. Fiecare modeleaza ceea ce vede prin gustul sau astfel incat sa o poata adauga la "favorite" sau nu. Daca pana si termenul "arta" intra sub juristrictia acestui cumul de repere nu vad cum un simplu om de pe pamant poate emite o definitie a "bunului" si " raului" care sa fie acceptata ca universal valabila. Asa a fost si va fi mereu. Oamenii se joaca, se schimba, invata, se desteapta sau se tampesc, mereu isi schimba sistemul de valori, in vreme cu lucrurile din jur si arta evolueaza si ele, fiind facute de alti oameni care se schimba, invata, se desteapta sau se tampesc. Eu nu pot decat sa spun ce accept si ce nu si sa si argumentez, insa nu pot obliga pe nimeni sa vada asa lucrurile, desi odata visam la asta.

 

 

Metalfan: Stim cu totii ca tendintele se misca in cicluri: ce e azi la moda, miine e motiv de distractie si amuzament. Azi ridem de coafurile afro care in anii '70 erau considerate sexi. Sau de pantalonii strimti pe cur si evazati. Sau de samponatii din scena de glam cu colantii lor cu tot. Cum crezi ca se poate evita caderea in ridicol? Tu incerci sa te desprinzi de trend, prin ceea ce creezi? Cit de mult crezi ca este reflectat prezentul in creatiile tale?
Costin: Mereu am incercat lucruri noi, tehnici noi, combinatii noi. Nu spun ca as fi inventat ceva maret, dar am experimentat in ideea ca intr-o zi poate voi reusi chiar sa imi aduc contributia cu ceva intr-adevar nemaivazut. Prezentul? Nu imi pot da seama. Cu siguranta lucrarile mele sunt intr-o oarecare masura ancorate in prezent, pentru ca sunt mereu constient de conjunctura fiecarui subiect atunci cand ma apuc sa cosntruiesc ceva...dar mai mult decat atat nu imi pot da seama. Nu m-am orientat niciodata foarte mult inspre social, ceea ce poate pastra aerul lucrarilor multa vreme fresh. Am evitat in acelasi timp si sa ma refer la nimic, asa cum se mai intampla mai ales la "digitali"... Caut mai mult sa sap in mine, sa ilustrez cum vad eu lucrurile si mai ales de ce. Mai am multe de sapat pe drumul asta, care pare a fi cel mai interesant de pana acum.

 

 

Metalfan: Care este crezul tau artistic, sa zicem asa, ce mesaj vrei tu sa transmiti lumii desenind? Sau nu te iei chiar atit de in serios?
Costin: Mereu am “desenat” lumea asa cum o vad si o critic. Mereu am fost respins de majoritate si mereu am luptat pentru pasiunile si crezurile mele, indiferent cat de ostil ar fi fost mediul. Sunt multe de spus, sunt multe aspecte diferite de comentat, poate tocmai de aceea am un stil atat de divers, care atinge cam toate modalitatile de expresie, de la tehnici traditionale pana la cele ultramoderne, impuse de tehnologia actuala. Mereu m-am luat in serios, tocmai de aia nu m-am impacat niciodata cu lumea cea mare si proasta. In ziua de azi a ajuns o rusine sa vorbesti, sa gandesti sau sa faci ceva serios iar chestia asta nu face decat sa ma alimenteze sa fac si mai multe lucrari unde ori sa povestesc intamplari suprarealiste sau lucrari brutale, defaimatoare. Asta sunt, o combinatie de dragoste pentru ceva ce putini iubesc, combinata cu ura fata de cei multi care incearca sa ne extirpe noua, celor putini, visele din cap.

 

 

 

Metalfan: Ce proiecte ai pentru viitorul apropiat?
Costin: Vreau sa ma ocup de niste proiecte personale si sper sa public o surpriza prin toamna.

Metalfan: Un sfat pentru un tinar desenator?
Costin: Sa creada in ceea ce face.

Metalfan: Multumim pentru timpul acordat, mult succes in continuare!
Costin: Multumesc si bafta !

http://twilight13media.com/

http://www.myspace.com/twilight13media

 


Quick Quiz

 

Cea mai buna coperta

 

 

Slayer – Reign in Blood

 


Deathspell Omega - Veritas Diaboli Manet in Aeternum

 


Slagmaur - Skrekk Lich Kunstler

 


Cea mai buna bautura


Vin rosu demisec
Vin rosu sec
Gin tonic

 

 

Cel mai bun logo

 


 

 


Trupa cu cea mai buna imagine


 

Portal (Australia)

 

Arcturus

 

Slagmaur

 

 

Trupa anului 2008 


Gojira
Deathspell Omega
Virus

Autor: Klawz
Vezi galeriile trupelor: Mediocracy, Nightpray

   June 15, 2009  | 13 Comentarii  | 7753 Vizualizari « INAPOI

Comenteaza la: Muzica vazuta prin ochii lui 13

  • satanoCHIO vine de la CHIOreanu ? :)
    Jos palaria, esti un tip talentat.

    1. Posted by i am samtanochio | 16 Iunie 2009 23:12
  • Bravo!

    2. Posted by Paul | 17 Iunie 2009 06:38
  • costine, in ce consta jobul tau principal? si inca o intrebare, trupele RO te platesc pt. imagini, coperti, afise,.. sau sunt si cu care lucrezi pe gratis?

    3. Posted by togo | 17 Iunie 2009 11:33
» vezi toate comentariile
COMENTARIUL TAU

Alte articole din Interviuri