FLESHGOD APOCALYPSE - Oracles
FORMAT: CD DATA APARITIEI: 30.03.2009 CASA DE DISCURI: Candlelight Records 8.0
NOTA METALFAN: 8.5
NOTEAZA ALBUM: 8 voturi
|
Fleshgod Apocalypse Componenta: Francesco Paoli – tobe, chitara, voce; Cristiano Trionfera – chitara; Paolo Rossi – voce, bas |
TRACKLIST: 01. In Honour of Reason02. Post-Enlightenment Executor03. As Tyrants Fall04. Sophistic Demise05. Requiem in SJ Minore06. At The Guillotine07. Embodied Deception08. Infection of The White Throne09. Retrieving My Carcass10. Oracles |
Oracles este primul album ce apare sub titulatura Fleshgod Apocalypse, dar nicidecum un album de debutanti, tinand cont ca Fracesco Paoli le este cunoscut amatorilor de metal extrem din Hour of Penance, iar Cristiano Trionfera a colaborat in numeroase alte proiecte si este, in mare, capul rautatilor in cheie clasica ce se dezlantuie pe Oracles. Inregistrarea acestui album le-a dat ceva de furca italienilor, in momentul in care tobosarul Francesco Struglia a hotarit sa paraseasca formatia, ceea ce a dus la neasteptate miscari de trupe interne. Albumul a fost inregistrat in trei oameni, cu un Francesco Paoli debutand in spatele tobelor si Paolo Rossi, autor al versurilor, pe post de growler principal. In ce priveste tobele, am resimtit sunetul %u201Drobotic%u201D ale primelor masuri pe In Hour of Reason ca pe o intinare a unei piese care debutase excelent; cu atat mai mare dezamagirea, tinand cont ca liniile de chitara curg maiestuoase, fluide, superbe si impanzesc albumul de idei glorioase pentru un intreg deceniu de albume. Altminteri, partitura de tobe este gandita variat si pentru un super-om, tind cont de turatia vizata. Cu alte cuvinte, Fleshgod Apocalypse si planurile lor de a sublinia inrudirea dintre metalul tehnicist si muzica clasica sunt de urmarit pe viitor. Dincolo de aceste doua nemultumiri majore, Oracles este, intr-adevar, o aventura originala in care death metalul tehnic si brutal se intrerpatrunde cu pasaje clasice metalizate ce par transpuse de pe coarde traditionale pe coardele electrice, metalizante; iar vocile de opera aruncate in mijlocul macelului, intr-un concept cu o statura monumentala, sunt de-a dreptul sirenice. Pe Oracles, forta italienilor vine din conceptia orchestrala aflata in spatele imbinarii instrumentelor si elementelor vocale, precum si din partiturile de chitara, fie ca este vorba de rifuri rapide, complexe, taioase, mitraliante sau pasaje melodice de toate culorile, cu ton alarmant, glorios, oniric, dezolant si inflorituri baroce, organic integrate in compozitie. Acestea sunt si mecanismele care concretizeaza cu succes intentia de a celebra muzica clasica prin death metal virtuoz, subliinind, daca nu descendenta, cel putin relatia de rudenie indepartata dintre cele doua.
G.A.S. Nota: 8
|
Comenteaza la: Oracles