interviuri rock

TesseracT: nimic la intimplare

TesseracT: nimic la intimplare
TRUPE : TesseracT

Chiar daca la baza lor stau influentele Meshuggah, cei de la TesseracT au o importanta doza de originalitate, creandu-si un cerc fidel de sustinatori, asta in ciuda faptului ca pana acum au scos pe piata doar un singur album de studio. Din pacate, acest dialog trebuia sa apara ceva mai devreme. Cu toate ca in prima faza inclini sa crezi ca o astfel de discutie nu mai este de actualitate, mai ales ca cei cinci englezi sunt pe cale sa lanseze un nou mini-album, sunt de parere ca acest interviu este foarte util pentru toti cei care apreciaza muzica TesseracT, si nu numai. Initial ni s-a spus cum ca interlocutorul nostru va fi James Monteith – unul dintre cei doi chitaristi, dar cu toate acestea ne-am trezit ca a raspuns Jay Postones. Desigur, acest lucru conteaza mai putin, deoarece acesta imi pare a fi un tobar fabulos, iar daca as fi stiut ca avem de-a face cu el, cu siguranta i-as fi pus mai multe intrebari. Chiar si asa, Jay a fost foarte comunicativ, si dupa cum veti vedea, a dat niste raspunsuri mai mult decat necesare, lucru care-i scoate la iveala profesionalismul.




Metalfan: Salut Jay si bine ati venit la Metalfan.ro. Da-ne te rog mai multe detalii despre inceputurile tale ca muzician. Care au fost motivele pentru care ai ales sa canti alaturi de TesseracT? Ti-ai imaginat vreodata ca trupa din care faci parte va fi una de succes in metalul de tip underground?

Jay: Am ascultat pentru prima data TesseracT la sfarsitul lui 2004 cand chitaristul trupei din care faceam parte mi-a trimis un link cu cateva piese de-ale lor. M-a intrebat ce parere am despre tobar -  am fost uimit sa aflu ca era vorba de un singur om, adica o chitara si un computer, asa ca l-am contactat. Dupa trei ani, cu mult noroc, ne-am intalnit intamplator si asa am ajuns sa fac parte din componenta TesseracT.
Imi place sa cred ca nu sunt o persoana care se inseala. Am stiut dintotdeauna ca voi  avea o cariera de muzician, iar atunci cand am auzit muzica TesseracT am fost sigur ca am gasit trupa din care trebuia sa fac parte si cu care sa merg cit mai departe posibil. Acelasi lucru este valabil pentru fiecare membru TesseracT. Cu totii avem aceeasi viziune, care in ziua de astazi (dar si pentru mizerabila industrie muzicala) este un lucru foarte rar. As spune faptul ca ingredientele care contribuie la un oarecare succes ar fi: cinci trupeti care privesc in exact aceeasi directie.

Metalfan: Multa lume v-a etichetat ca fiind o trupa de metal progresiv, dar in acelasi timp, TesseracT este catalogata in multe cazuri ca fiind una dintre acele trupe care au dat startul djent metalului. Nu este un gen foarte cunoscut, ne poti lumina un pic?
Jay: Primele demouri TesseracT au fost raspindite pe diferite forumuri, precum SevenString.org, dar si prin bannere afisate pe Toontrack.com. Acestea au fost radacinile ce stau la baza termenului “djent”. Acle, Misha (Periphery) si Paul (Chimp Spanner) au fost cu totii membri activi in aceasta comunitate, postand clipuri noi cu ultimele lor capodopere.
Totul a evoluat de acolo. Daca suntem o trupa de metal progresiv/djent/reggae? Nici unul dintre noi in serios aceste lucruri. Djent este o chestie noua cu care e misto sa te asociezi, asa cum nu-metalul a fost odata, si, ca si nu-metal, sunt sigur ca va trece in cativa ani. Nu ma intelege gresit, este flatant sa fim considerati ca fiind inventatorii unui gen, dar nu ne pierdem prea multa vreme gandindu-ne la asta…

Metalfan: Care sunt trupele tale preferate? Ce trupe te-au inspirat in timpul carierei?
Jay: Am inceput prin a asculta Incubus si tot ce era popular la vremea aia. Nu imi e rusine sa recunosc, am inceput mai greu, hahaha Am ascultat Sikth si nu am fost sigur daca mi-a placut. Apoi i-am ascultat iar si iar, si m-am indragostit de ei. Pe urma am ascultat Meshuggah si am fost uimit din nou. Am fost cu adevarat inspirat ascultand astfel de trupe si dorind sa le ating nivelul muzical.
Azi  nu prea ascult atat de mult metal. Cu exceptia cazului in care nu este ceva uimitor, nu imi concentrez atentia si entuziasmul. In opinia mea, genul este suprasaturat de trupe mediocre. Acestea fiind spuse, au fost citeva trupe care au scos albume beton, ca Textures, Chimp Spanner si chiar, desi le-am ascultat doar cateva melodii, The Algorithm. Acesti baieti stiu cum se scriu piese bune, nu doar prostii de bituri excentrice.
Mai demult, ascultam trupe precum Steely Dan si Pink Floyd. Am crescut ascultand muzica lor si fara aceasta introducere timpurie, nu cred ca in prezent as mai fi fost un muzician.

Metalfan: Cum sunt compuse piesele TesseracT? Cine este compozitorul principal, cine scrie versurile si cum decurge o zi de repetitii pentru TesseracT?
Jay: Acle scrie muzica. El are in casa un studio unde isi petrece majoritatea timpului in intuneric si are grija de bronzul sau permanent de studio (e super super alb!). Cum ii vine o idee - o scrie, apoi noi o primim si o ascultam pana cand o invatam. Eu ascult respectiva melodie pe ipod si o pun pe repeat in masina mea. De obicei adorm ascultand-o (si ma trezesc in timp ce inca melodia canta). Numai cand am inteles-o complet trec la urmatorul nivel: repetitia.
Mi-am dat seama ca aceasta este singura metoda de a invata cu adevarat detaliile dintr-o piesa. Nu vreau ma trezesc ca trebuie sa numar masurile in gand, mai ales in timpul concertelor. Ar fi un cosmar. Trebuie ca totul sa-mi vina natural.
Odata ce fiecare dintre noi isi are partile terminate, ne strangem impreuna pentru o repetitie, si trecem prin respectiva melodie pentru a ne da seama ce functioneaza si ce nu intr-un mediu de concert.
Este un lung proces din start pana la final, dar functioneaza.
 


Metalfan: CD-ul demo, care a aparut in 2006, beneficiaza de o calitate a sunetului foarte buna, dar cu toate acestea abia dupa patru ani ati reusit sa semnati cu Century Media. De ce v-a luat atat de mult si cum ati obtinut in final un contract cu una dintre cele mai importante case de discuri de pe scena underground?
Jay: Pe scurt: nu mai aveam 18 ani. Fiecare dintre noi avem locuri de munca si responsabilitati si oricit de nasol suna, adevarul e ca n-am putut s-o facem mai devreme. Aranjam turnee scurte in Marea Britanie/Europa, in preajma sarbatorilor ca sa nu lipsim prea mult de la serviciu si repetam o data la doua saptamani deoarece locuiam in parti diferite ale Marii Britanii.
Ideea este ca in prezent iti ia foarte mult sa-ti faci un loc si sa-ti faci o imagine. Poti avea cel mai bun sunet din lume pe CD si sa fii cel mai bun muzician din lume, insa fara a-ti petrece timpul muncind in spatele trupei ca la o afacere, nu poti avea succes.
In cele din urma, in august 2010 am semnat cu Century Media. Aceasta a fost o zi minunata pentru toti dintre noi si aproape peste noapte, ne-a ridicat cu adevarat la un alt nivel. E o echipa grozava.

Metalfan: EP-ul “Concealing Fate” este primul vostru material oficial. Cum a fost primit de catre public?
Jay: Am avut o reactii amestecate de la fanii nostri, printre care persoane care cautau doar sa asculte Concealing Fate dar si persoane deranjate ca EPul ii priva de o parte importanta din “One”. Dar trebuia sa scoatem pe piata un material pentru a coincide cu primul nostru turneu american, alaturi de The Devin Townsend Project, motiv pentru care cei de la Century Media ne-a sugerat sa scoatem la iveala o editie foarte limitata a EP-ului Concealing Fate, special pentru acel turneu. Desigur, acesta a depasit granitele Americii de Nord.
A fost totusi o aparitie foarte reusita pentru toti dintre noi, iar din punct de vedere muzical a fost foarte bine primita.

Metalfan: Un an mai tarziu a aparut albumul “One”, care include, printre altele, toate piesele de pe EP-ul mai sus mentionat. Desi imi place mai mult noua versiune ale acestor piese, as vrea sa te intreb de ce ati ales sa le reinregistrati. Ce a fost gresit in versiunea lor originala?
Jay: Nu le-am reinregistrat. Versiunea piesei Concealing Fate care a fost lansata ca un EP e aceeasi cu cea care se gaseste pe One. Am inregistrat totusi toate cele sase parti ale lui Concealing Fate pentru un DVD live, care a aparut odata cu albumul. Dupa turneul cu The Devin Townsend Project am considerat ca am fi putut canta aceste piese la un standard mult mai inalt. Intotdeuna am cautat sa inregistram un material live video pentru melodiile noastre in cea mai pura forma, asa ca acesta a fost calea perfecta pentru noi de a ne expune in forma cea mai cruda, fara smecherii de studio sau alte tampenii. Pur si simplu – TesseracT live.

Metalfan: Calitatea sunetului de pe acest album este impecabila. Te rog sa ne spui un pic despre procesul de inregistrare, cum a fost in studio, sau la mixarea sunetului alaturi de inginerul cu care ati lucrat obtinand acest rezultat impecabil.
Jay: Totul a fost inregistrat de noi insine. Suntem foarte norocosi sa avem in trupa doi ingineri/producatori foarte talentati, mai precis Acle si Amos. Suntem de asemenea incredibil de norocosi sa avem acces la doua dintre cele mai tari studiouri din lume: Sphere Studios si Metropolis, ambele din Londra.
Am tras tobele in studioul Metropolis in cateva weekenduri. Nu cum se inregistreaza de obicei tobele, dar a functionat datorita programului nostru de viata. Apoi Acle a inregistrat partile de chitara in studioul sau de acasa, la fel si Mos. Ne-am intors in Metropolis pentru a inregistra vocile, imediat ce piesele au fost gata.
Pe urma am inregistrat DVD-ul live in studioul Sphere sin Londra. Acesta a fost mai mult decat o productie pentru ca nu ne-am ocupat doar de partea de interpretare, dar, de asemenea, ne-am dorit sa avem si un anumit control auspra sunetului inregistrat. Am lucrat cu un prieten - patronul proprietarul studioului, pe nume Franc. Asa ca stiam ca vom avea o inregistrare fantastica. Franc si Mos au lucrat pe urma la mixarea sunetului in versiunea stereo 5.1 pentru DVD. Este cel mai bun proiect in care am fost implicat vreodata.

Metalfan: De ce Daniel Tompkins a ales sa plece, tocmai intr-un moment in care trupa se bucura de o recunoastere si un succes considerabil?
Jay: Angajamentele vietii. Cu totii avem posibiltatea de a consacra trupei TesseracT tot timpul de care are nevoie. S-a ajuns repede la punctul in care Dan n-a mai putut sa faca chestia asta.

Metalfan: Prezentarea lui Elliot Coleman pe postul de solist-vocal a impartit fanii in doua tabere. A fost dificil sa faceti fata reactiilor negative? Cat de mult va preocupa reactia fanilor?
Jay: Ceea ce oamenii pot nu realizeaza,este faptul ca putem o vedea multime de lucruri pe care oamenii le spun despre noi online. Zilnic primesc alerte de pe Google cu orice noua referinta despre TesseracT. Din fericire comentariile de pe YouTube nu sunt incluse, pentru ca unele chestii debitate acolo sunt al dracului de imature.
L-am ales pe Elliot deoarece avea cea mai originala si emotionanta voce pe care am auzit-o vreodata si, mai mult decat atat, este un tip veritabil. El nu a ascultat deloc muzica noastra pana sa il abordam pentru auditii, si, ca urmare, a fost o auditie complet impartiala si originala, in care am vazut un potential grozav.
Inainte de a-i judeca performantele lui Elliot, i-am ruga pe fani sa astepte pana cand vom scoate un nou material cu vocea sa ca varianta originala. I-as mai ruga si pe trolli de pe Youtube sa se joace mai des cu chibriturile, dar n-ar fi prea frumos din partea mea.

Metalfan:  Ce schimbari crezi ca va aduce Elliot in muzica trupei? A fost dificil sa dati de el? Ati avut si alti solisti in probe?
Jay: Ca sa fiu sincer, Elliot a fost singura alegere reala. Am mai avut cativa baieti care ni s-au prezentat, dar au fost destul de mediocri ca vocali de metal. Tipand tare din intestine si cantand in dezacord. Am cautat ceva nou, inspirator si diferit asa cum este si muzica noastra. Elliot se incadreaza perfect.

 


Metalfan: Imediat ce Daniel Tompkins a fost inlocuit, a aparut si o vesiune instrumentala al albumului de debut. Cum ati venit cu aceasta idee si ce reactii a primit aceasta versiune?
Jay: Intotdeuna am discutat despre aparitia discului si in varianta instrumentala. Este ceva ce fanii au cerut si, cum aveam deja muzica gata, a fost momentul s-o facem. Nu are nimic de-a face cu plecarea lui Dan. Este o chestie la care ne gandeam deja dinainte.

Metalfan: Anuntul despre un presupus nou album, “Neophobia” s-a dovedit a fi o pacaleala. Lasand gluma deoparte, ati inceput deja pregatirile pentru urmatoarea inregistrare? Cum se contureaza a fi, in comparatie cu One?
Jay: Haha, nephobia – genial
Da, in prezent lucram din greu la albumul doi. De fapt deja am demourile pe care le ascult in masina pe repeat. Cu siguranta este o evolutie a lui One in toate sensurile – scrierea si structura cantecelor, tonul si claritatea muzicii, productia muzicala. Ne-am propus sa-l terminam si sa il scoatem pe piata in acest an, dar lucram cu un termen limita foarte strans, asa ca vom vedea. Daca nu reusim, in cel mai rau caz, cred ca o sa postam online o piesa nou sau doua anul asta.

Metalfan: Recent, ati fost intr-un turneu in America de Nord impreuna cu Between the Buried & Me si Animals as Leaders. Cum a fost aceasta experienta pentru trupa? Cum v-ati inteles cu baietii din aceste formatii?
Jay: Ambele sunt niste trupe minunate si ne-am inteles foarte bine inca din prima zi. In acest tur, fiecare a fost un muzician ridicol de bun asa ca am simtit cu adevarat ca ne-am imbunatatit prestatia. A fost minunat sa cantam pe cateva scene imense – cele mai mari pe care am prestat pana acum. A fost primul turneu confortabil pe care l-am facut. Pot spune ca am calatorit intr-o rulota mare RV, in locul uneia mai putin confortabile care ne-ar fi obligat sa dormim in fiecare noapte la motel. RV-urile ruleaza!

Metalfan: Vreau sa iti multumesc pentru timpul acordat si va urez mult succes. In final ai un mesaj de transmis fanilor vostri din Romania?
Jay: Multumim pentru ca sustineti TesseracT! Abia asteptam sa ajungem in Romania pentru cateva concerte in 2012!
Multumiri
Autor: Klawz, Fantotzii
Vezi galeriile trupelor: TesseracT

   April 11, 2012  | 0 Comentarii  | 7402 Vizualizari « INAPOI

Comenteaza la: TesseracT: nimic la intimplare

COMENTARIUL TAU

Alte articole din Interviuri