GRIDLINK - Longhena

Longhena FORMAT: CD
DATA APARITIEI: 19.02.2014
CASA DE DISCURI: Selfmadegod Records
 
9.0
NOTA METALFAN:
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
 
0.0
NOTEAZA ALBUM: 0 voturi

Top 2014: #158
Gridlink more
Componenta:
Chang - voce
Matsubara - chitara
Patterson - bas
Fajardo - tobe

TRACKLIST:

01. Constant Autumn02. The Last Raven03. Thirst Watcher04. Stay without Me05. Taibas06. Retract Perdition07. The Dodonpachi08. Black Prairie09. Island Sun10. Chalk Maple11. Wartime Exception Law 20512. Ketsui13. Longhena14. Look to Windward
Deşi calendarul s-a resetat deja cu succes, vremea topurilor n-a trecut. Încă de la începutul lunii decembrie, mai toată lumea caută să întocmească ierarhii care mai de care mai interesante. Unii sunt fericiți cu ceea ce au descoperit în anul 2014 în materie de metal, alții sunt total dezamăgiți, aşa că părerile sunt împărțite, iar cel mai sigur lucru e că apar din ce în ce mai multe trupe şi se face din ce în mai multă muzică. S-ar spune că aşa a fost dintotdeauna, doar că acum internetul face ca informația să circule, dar acelaşi internet reuşeşte şi să orienteze din ce în ce mai multă lume către diverse stiluri muzicale care, pe vremuri erau bine păstrate în ceea ce se chema, pe bună dreptate underground. Internetul este o puternică enitate Media, iar ceea ce stă în afara Mediei se cheamă underground, prin definiție. Deci, cine se mai află azi în afara Mediei?

Depăşind această introducere care poate duce departe şi nicăieri în acelaşi timp, intenționez să aduc în atenție un minunat album lansat la începutul anului trecut. Este vorba despre Longhena, ultimul album al celor de la Gridlink, cel de-al treilea în discografie, iar când spun ultimul înseamnă că nu vom mai auzi nimic de la aceşti băieți, dat fiind că vocalistul Jon Chang se retrage din această activitate. Muzica lor e descrisă ca un soi de technical grindcore şi aici întâlnim un frumos paradox, în care turbarea specifică grindcore-ului este îmbinată cu o complexă melodicitate, ceea ce poate îndepărta mulți pasionați ai genului.

Dacă ne uităm la coperta albumului care figurează un personaj feminin, îmbrăcat într-un costum bizar din latex, având părul verde şi apărând peste un fundal roşu, e destul de îndreptățit să ne gândim la Japonia. Dar Gridlink provin din New Jersey, numai că al lor chitarist, Takafumi Matsubara este de origine japoneză. Astfel putem găsi o explicație pentru toate riff-urile ieşite din tipare care se găsesc pe Longhena. Dacă eşti japonez nu e musai să fii cel mai experimentalist, dar de multe ori lucrurile se întâmplă fix aşa. Alături de Chang, Matsubara este responsabil de nenorocirea exprimată în muzica realizată sub numele Gridlink. Vocea lui Chang este specifică lui însuşi, fiind genul ăla de screaming care nu poate lăsa vreo ureche indiferentă, fie că e vorba de plăcere sau deranj. De dragul varietății, sau poate doar pentru că versurile cer o atitudine monstruoasă, pe a doua piesă a albumului Longhena, The Last Raven, vocea se transformă radical în anumite momente şi aşa ne putem aminti cumva de Attila Csihar în zilele bune.

Chitara fascinează imediat cum albumul începe prin genul ăla de riff alert şi „futurist”, ca să-i spunem aşa, care anunță că multe lucruri se vor întâmpla mai departe şi chiar aşa e. Uneori, două chitare redau în mod simultan câte un limbaj muzical, diferențiindu-se total una de alta. Una comunică agresivitate, iar cealaltă dramă şi rezultatul e demn de toate laudele. Există şi o surpriză atmosferică pe acest album care apare odată cu piesa a treia, Thirst Watcher, o compoziție instrumentală care introduce o vioară peste nişte teme de chitară executate în manieră orchestrală. Piesa ar putea fi transformată cu uşurință într-o coloană sonoră a unui film cu întâmplări de mari proporții. Apoi se revine la haosul sacadat pe care Gridlink îl explorează pe acest album, iar atunci când ritmul nu e sincopat, tobele nu se opresc din blast beat. În aceste condiții, linia de bas poate fi tradusă ca o permanentă mişcare de potrivire cu pricinpalii factori de acțiune. De multe ori, schema de abordare pe care cei de la Gridlink au folosit-o pare mai adecvată unui soi de black metal scăpat de sub control, din pricina melodicității şi a modului de construcție folosit pentru anumite pasaje. Dar dincolo de asta, e dificil să folosim cuvântul „schemă” într-un context legat de Gridlink. La baza muzicii acestei trupe se pot descoperi detalii ce țin de un heavy metal tradițional, dar care, bineînțeles au suferit un metamorfism uriaş. Uneori chitara parcă se comportă ciudat, aducând un vag sentiment de jazz şi aici trimit către a doua jumătate a piesei care se numeşte Island Sun.

Pentru piesa Chalk Maple, care pare inițial să se manifeste ca un monument de intensitate, Gridlink au colaborat cu Paul Pavlovich de la Assück, care aduce  o nuanță de brutal death metal în această ecuație, însă nu pot spune că momentul ăsta e cel mai fericit de pe album, cred că ar fi putut să lipsească. Este fascinant şi felul în care se încheie albumul, cu Look the Winward, unde apare din nou vioara lui Joey Molinaro pe finalul piesei, al cărei sunet creşte şi tot creşte odată cu sfârşitul, lăsând loc doar de o tresărire pe post de replică.  

Din zona grindcore, pe Gridlink îi pot asemănă, cel mult, cu Agoraphobic Nosebleed şi îi pot asocia mai degrabă cu trupe ca The Dillinger Escape Plan, ori Converge în momentele lor de nelinişte. Gridlink au compus acest album ştiind că e ultimul şi chiar dacă s-ar putea răzgândi cândva, un lucru ar rămâne cu siguranță ştiut şi anume, că acesta a fost văzut ca un ultim album. De aceea Longhena este albumul compus cu cea mai mare doză de libertate pe care trupa a folosit-o vreodată. Albumele Amber Gray şi Orphan sunt la rândul foarte expresive şi extrem de bine concepute, dar punctul culminant rămâne Longhena. Într-o notă generală, cred că lucrurile s-ar transforma categoric dacă fiecare trupă sau muzician ar compune gândindu-se că ceea ce fac într-un moment determinat poate fi ultimul lucru ieşit vreodată din mâinile şi percepțiile lor. Dar trăim într-o lume sigură şi responsabilă, în care există certitudini cu privire la chestiuni ale viitorului. 

Gina S. more Nota: 9


Posted at 13:29 |  05 Ianuarie 2015  | 0 Comentarii  | 2707 Vizualizari

Comenteaza la: Longhena

COMENTARIUL TAU

Alte Albume

Letchology

Trupa: Dirty Shirt
Aparitie: 08.03.2019
Casa de discuri: Apathia Records
 - Letchology
TRACKLIST
1.Latcho Drom2.Palinca3.Put it on4.Fake5.Nem Loptam6.Hora Lenta7.Killing Spree8.Nice Song9.Starea Natiei

Sangue Cassia

Trupa: Sinistro
Aparitie: 05.01.2018
Casa de discuri: Season of Mist
 - Sangue Cassia
TRACKLIST
1. Cosmos Controle2. Lotus3. Petalas4. Vento Sul5. Abismo6. Nuvem7. Gardenia8. Cravo Carne

Digital Garbage

Trupa: Mudhoney
Aparitie: 28.09.2018
Casa de discuri: Sub Pop
 - Digital Garbage
TRACKLIST
01. Nerve Attack02. Paranoid Core03. Please Mr. Gunman04. Kill Yourself Live05. Night and Fog06. 21st Century Pharisees07. Hey Neanderfuck08. Prosperity Gospel09. Messiah's Lament10. Next Mass Extinction11. Oh Yeah

Khram

Trupa: Arkona
Aparitie: 19.01.2018
Casa de discuri: Napalm Records
 - Khram
TRACKLIST
1. Mantra (Intro)2. Shtorm3. Tseluya Zhizn'4. Rebionok Bez Imeni5. Khram6. V Pogonie Za Beloj Ten'yu7. V Ladonyah Bogov8. Volchitsa9. Mantra (Outro)

Steelfactory

Trupa: UDO
Aparitie: 31.08.2018
Casa de discuri: AFM Records
 - Steelfactory
TRACKLIST
1. Tongue Reaper2. Make the Move3. Keeper of My Soul4. In the Heat of the Night5. Raise the Game6. Blood on Fire7. Rising High8. The Devil Is an Angel9. Hungry and Angry10. One Heart One Soul11. Pictures in My Dreams12. A Bite of Evil13. Eraser14. Rose in the Desert15. The Way

Stages

Trupa: Dreyelands
Aparitie: 24.05.2018
Casa de discuri: Autoprodus
 - Stages
TRACKLIST
1. Denial2. Anger3. Bargaining4. Depression5. Acceptance