concerte

Judas Priest la București – amintiri din „Epoca de Aur” – trăiri contradictorii

Judas Priest la București – amintiri din „Epoca de Aur” – trăiri contradictorii
TRUPE: Battle Beast, Judas Priest

 Duminică, 22 iulie 2018, Judas Priest a concertat pentru a patra oară în România (1. B'Estfest Aftershock 2008, 2. Rock the City 2011, 3. Redeemer of Souls Tour 2015, 4. Firepower Tour 2018). Evenimentul organizat de Best Music SRL s-a desfășurat la Romexpo, în spatele turnurilor City Gate. Best Music SRL, organizatorul, nu este un organizator de evenimente oarecare. Nu, este unul dintre cei mai mari și constanți din București. Dovadă o stau evenimentele mici, medii sau mari pe care le-a realizat în timp. Este un fapt ce nu poate fi contestat. Un fapt ce nu poate fi contestat este și lipsa luminii la WC-urile de la concertul Judas Priest, ce a avut loc duminică la Romexpo. Un alt fapt de necontestat este lipsa facilităților pentru oamenii în scaun cu rotile, la fel cum un fapt ce nu poate fi contestat este și existența cozilor mari la care oamenii au stat. De exemplu, eu personal am petrecut aproape 40 de minute pentru o băutură.
 
 Am ajuns la Romexpo în timpul concertului Battle Beast. Concertele rușilor de la Rhemorha și ale tunisienilor de la Carthagods le-am pierdut, dar, nefiind constrâns de vreo acreditare, nici că le-am simțit lipsa. În ciuda cozii de la intrare, accesul s-a făcut relativ rapid. Battle Beast anima publicul într-un mod plăcut, dar sincer să fiu, nu m-a mișcat foarte tare niciodată ceea ce propune acest grup. Nu zic că nu e OK ceea ce face, doar că fiecare dintre noi are lucruri care ii plac și lucruri care nu, indiferent dacă vorbim despre muzică sau cărți etc. Ajuns în sectorul D, m-am îndreptat spre ghișeul de jetoane și m-am așezat la coadă pentru aproximativ 10 minute. În momentul în care eram la coada de jetoane, am realizat dimensiunea cozii pentru bere/apa/suc și alte băuturi. Fără a-mi pierde speranța, am zis că poate lucrurile se vor mișca repede, dar coada număra aproximativ 100 de persoane. Acum, parcă-mi pare rău că nu am facut o fotografie pentru a ilustra materialul. Mi-am zis: „Hai să încerc și-n sectorul C.” În sectorul C, aceeași situație. Vizibil mai puțină lume, dar aceeași coadă, ce te trimitea cu gândul la o altă perioadă din istoria țării. Fără să-mi pierd speranța, din nou, am părăsit sectorul C și m-am îndreptat spre sectorul B, zonă pentru care îmi cumpărasem bilet. În sectorul B lucrurile nu erau în nici un fel mai îmbietoare. Spațiu extrem de mic, in comparație cu numărul oamenilor ce se înghesuiau la o coadă ce era formată pe patru rânduri. Tot spectacolul Battle Beast, change over-ul, dar și primele trei piese cântate de Judas Priest le-am petrecut la coadă pentru o bere caldă.  
 
 Să încercam un simplu calcul matematic. Dacă la concertul Judas Priest din data de 22 iulie 2018 au participat, să spunem, aproximativ 8000 de oameni (nu am date oficiale cu privire la numărul de participanți), iar prețul unui „jeton” (un carton în schimbul căruia, de exemplu, primeai o bere Ciuc la pahar, iar în schimbul a două cartoane primeai o bere Heineken la doză) este de 8 lei, avem în față un calcul interesant. Să presupunem că în medie, un participant la concert a achiziționat două „jetoane”. Dacă înmulțim 16 lei cu 8000 de oameni, rezultă vânzări în valoare de 128000 lei din băuturi.  
 
 Conform planului de organizare al evenimentului, publicat pe site-ul METALHEAD.ro, putem vedea că au existat nouă (9) puncte în care oamenii puteau schimba „jetoanele” cu băuturi. Are oare sens să continui calculul de mai devreme, plecând de la timpul mediu de așteptare (între 30 și 45 de minute), numărul comenzilor șamd? Ce vreau să subliniez, este faptul că dacă ar fi existat mai multe astfel de puncte de schimb jetoane-băuturi, timpul de așteptare ar fi fost mai scurt, iar încasările mai mari. Mai are sens să spun că, odată cu scăderea timpului de așteptare, implicit scădea și disconfortul creat de acest lucru, iar percepția publicului față de organizator putea fi și ea influențată într-un mod pozitiv?

 
 

Percepția față de o companie sau alta este influențată de modul în care aceasta își deservește clienții. Pe termen scurt, poate că lucrurile dintr-o anumită perspectivă sunt OK așa cum sunt, întrebarea este cum se prezintă situația pe termen mediu și lung?  
 
 Pentru situațiile menționate mai devreme, mă gândesc la câteva soluții la îndemână:
  - lumina la WC-uri. Se găsesc proiectoare LED cu o putere de 50 W la prețuri decente; două astfel de proiectoare ar fi rezolvat problema. Ca bărbat mai rezolvi diverse nevoi fiziologice într-o formă sau alta, dar pentru o femeie lucrurile sunt puțin mai delicate în astfel de situații.  
- accesul persoanelor în scaun cu rotile. Câți oameni aflați într-o astfel de situație participă în medie la un eveniment? 20-30 este un număr corect? Un minim de facilități și / sau oameni care să-i direcționeze / ajute. În final, acesta nu este doar un exercițiu de imagine, cât este un gest de umanitate, de normalitate.
- numărul punctelor de schimb jetoane-băuturi. În momentul în care organizatorul vinde un număr de bilete, are informații despre câte a vândut. Înainte de a face acest lucru, se poate asigura că spațiul în care se va desfășura evenimentul este suficient pentru numărul de participanți pe care îl așteaptă. În cazul de față, dacă sunt mai multe sectoare (D, C, B, respectiv tribuna A), organizatorul se presupune că știe câte bilete a vândut în fiecare sector și poate împarți spațiul în consecință. Continuând pe această idee, în funcție de numărul de oameni pe care îl știe că va avea în fiecare sector, poate să vina cu diverse variante despre cum poate câștiga cât mai mulți bani de la participanți. Ai nouă (9) puncte în care oamenii puteau schimba "jetoanele" cu băuturi, triplează-le. Oferă-le varianta de a alege și încearcă să-i faci să se simtă cât mai bine atunci când bagă mână în buzunar. Revin la o idee de mai sus: timp de asteptare redus, vânzări mai mari.  
 
 Pe lângă cele trei aspecte mai sus menționate, semnalez și lipsa coșurilor de gunoi. Poate că au existat, dar în tot periplul între sectoare D - B, nu le-am văzut. OK, organizatorul face curățenie la final, dar nu este mai simplu pentru toată lumea dacă printr-un gest simplu contribuie și publicul la treaba asta?
 
 Un alt fapt ce nu poate fi contestat este legat de modul în care a fost organizat cateringul pentru membrii grupului Judas Priest. Nu voi insista pe acest subiect, dar într-o filmare realizată de britanici, se pot vedea  următoarele:
 
 
 
 Cum a fost Judas Priest? În titlul acestui material am scris "trăiri contradictorii" și chiar așa au fost. Dacă sunt de părere că organizatorul Best Music SRL ar fi putut face mai bine evenimentului, pot spune că Judas Priest s-a prezentat excelent. Primele piese, introduse de Black Sabbath, „War Pigs, adica „Firepower și „Grinder m-au prins la coada la care eram încă din timpul concertului Battle Beast. Mi-am păstrat calmul, dar m-a cuprins un sentiment de dezamăgire cu privire la modul în care a decurs organizarea. 

Am depășit momentul și mi-am găsit un loc relativ decent din care puteam să văd ce făceau pe scenă Halford și colegii săi. După piesa ce dă titlul noului disc Judas Priest, dar și compoziția cu numărul patru de pe „British Steel (1980), spectacolul englezilor a continuat cu un extras de pe „Sin After Sin (1977), „Sinner. Fără a sta la discuții, Priest a continuat cu o altă piesa din anii '70, „The Ripper de pe „Sad Wings of Destiny (1976), urmând ca apoi să prezinte primul single de pe „Firepower”, Lightning Strike. Atât „Firepower cât și „Lightning Strike, dar și „Rising from Ruins pe care aveau să o cânte puțin mai târziu, au fost bine primite de către public. Dacă-mi permiteți, pot spune că este cumva o confirmare că notele pe care le-a primit „Firepower" în paginile unor publicații tipărite sau online precum Metal Hammer (9/10), Classic Rock (8/10), Angry Metal Guy (3,5/5) sau 8,5/10 chiar din partea umilei publicații ale cărei rânduri le citiți in prezent, Metalfan.ro, nu sunt întâmplătoare. Din piesele pe care le-a mai cântat Judas Priest nu au lipsit „Turbo Lover, „Freewheel Burning, „You've Got Another Thing Comin' și „Hell Bent for Leather, încheind seara cu „Metal Gods, „Breaking the Law și „Living After Midnight.  
 
   Mi-a plăcut cum s-a prezentat Judas Priest-ul anului 2018. Andy Sneap nu-i Glenn Tipton și chiar dacă emoțional l-aș fi preferat pe cel din urmă, pot spune că alegerea de a colabora cu Andy Sneap este una de bun augur. Activitatea sa alături de grupurile Hell în prezent și Sabbat în trecut, fără a mai adauga munca în calitate de producător muzical, reprezintă o carte de vizită extrem de solidă. Richie Faulkner este la al doilea disc cu Priest după ce în 2014 a contribuit la apariția Redeemer of Souls, dar mi-a lăsat impresia că parcă este în Judas Priest de o viață. Scott Travis e ca Gigi Buffon, parcă devine mai bun cu trecerea anilor. Ce-i drept, nu voi lua în calcul aici evolutiile italianului în tricoul PSG, haha! Ian Hill este simplu Ian Hill; iar Rob Halford prin prestația vocală excelentă îi sfidează pe cei care strâmbă din nas și zic că heavy metal-ul aparține trecutului. Poate că la nivel mainstream așa o fi, dar muzica bine scrisă și cântată (indiferent de gen și / sau subgen), nu ține cont nici de vârstă, nici de naționalitate, etnie, sex sau culoare a pielii. Este vibrație.
 
 Pentru a încheia în nota în care am început, concertul Judas Priest de la București a fost unul bun, dar doar prin prisma prestației grupului. Într-o piață muzicală în care libertatea de mișcare, accesul la informație și oferta este din ce în ce mai variată, este nevoie de mai multă perseverență, răbdare și seriozitate pentru a câștiga publicul.
 
  Iar ca răspuns la întrebarea: „Câte concerte ai organizat tu? vin cu răspunsul scurt și la obiect: „Zero Și dacă apoi completarea celui ce adresează întrebarea este: „Aha!, nu-mi rămane decât să-i spun următoarele: în situația în care te cazezi la un hotel și nu ești mulțumit de modul în care ești tratat, poți să-ți manifești nemulțumirea fără să fie nevoie să lucrezi în industria HoReCa. Nu? O dezamăgire de moment, sper că nu o regulă pe viitor.
Autor: H.
Vezi galeriile trupelor: Judas Priest,

Data concert:  July 23, 2018  | 1 Comentarii  | 1939 Vizualizari « INAPOI

Comenteaza la: Judas Priest la București – amintiri din „Epoca de Aur” – trăiri contradictorii

  • primul concert la care am cumparat jetoane si, cu putin ininte de recitalul JP, le-am rascumparat fara sa beau o bere. organizarea a fost un jeg maxim. daca le mai fac asa, mai bine s-ar lasa de meserie decat sa intrebe ironic cate concerte organizeaza unul sau altul

    1. Posted by Ishmael | 26 Iulie 2018 13:48
COMENTARIUL TAU

Alte articole din Concerte