interviuri rock

DEMIURG nu suna ca alte trupe

DEMIURG nu suna ca alte trupe
TRUPE : Demiurg

Rogga Johansson (voce, chitara) si Ed Warby (tobe) au raspuns intrebarilor noastre despre al treilea disc Demiurg - Slakthus Gamleby – lansat de Cyclon Empire Records la sfirsitul lunii iulie.





Metalfan: Salut. Avand in vedere ca este prima noastra discutie, ai putea sa ne spui care sunt momentele cheie ale activitatii trupei Demiurg?
Rogga: Ultimul album de studio este, de departe, cea mai importanta realizare a trupei de pana acum. Fiecare piesa de pe disc se remarca prin ceva, si sunt sigur ca toata lumea din trupa este de acord cu afirmatia mea. In ceea ce ma priveste, si debutul este un disc special, are o atmosfera sumbra pe care o ador.
Ed: Pentru mine, cel mai important moment a fost cand am fost invitat sa particip pe The Hate Chamber. Imi amintesc ca am achizitionat albumul Breath of the Demiurg atunci cand a aparut si m-am gandit ca ar fi bestial sa pot face partitura de tobe pe un album adevarat de death metal suedez. Cumva, dorinta mi s-a implinit. Chiar daca sunt foarte satisfacut cu The Hate Chamber, am senzatia ca ne-am autodepasit pe toate planurile cu Slakthus Gamleby.

Metalfan: Fiecare membru Demiurg a fost sau este implicat in alte trupe sau proiecte. De unde gasiti timpul si inspiratia necesare pentru asta? Iubiti intr-atat death metal-ul?
Rogga: Muzica e distractie si daca asta iti doresti cu adevarat sa faci in viata, atunci tot timpul liber de care beneficiezi este investit in asa ceva. In ceea ce ma priveste, am iubit intotdeauna muzica brutala, iar death metal-ul e expresia perfecta din acest punct de vedere, niciun alt stil metalic nu se compara cu asta.
Ed: De acord. Timpul este uneori dificil de gasit, nu si inspiratia. Daca mi-ar fi lipsit inspiratia, cu siguranta m-as fi retras, dar asta nu pare sa se intample prea curand. Ador sa cant death si doom metal si, desi am avut ocazia sa cant diverse stiluri metalice, cel de acum ma defineste, de departe, cel mai bine.
 
Metalfan: In afara de mersul in turnee si editarea de albume, ce alte satisfactie va ofera activitatea muzicala? Ar fi exagerat sa afirmam ca metal-ul este viata voastra?
Rogga: Nu ar fi deloc exagerat haha, muzica este lucrul care ma tine in viata. Am, cu siguranta, si alte pasiuni, cum ar fi filmele horror si bautul de bere, dar aceste actrivitati nu pot fi categorisite ca fiind productive haha.
Ed: Si in cazul meu la fel, nu trece vreo zi in care sa nu fac ceva legat de muzica. Imi vin in minte tot felul de riffuri si ma gandesc permanent la partituri de tobe. De asemenea, devorez muzica, atat veche cat si noua.

Metalfan: Exista o gramada de trupe bune in actuala scena metalica, astfel incat ascultatorii au de unde alege. De ce a mai fost nevoie de inca una? Ce credeti ca are Demiurg de oferit fanilor de metal si unde considerati ca se situeaza trupa voastra in actuala scena?
Rogga: Daca mi-ai fi pus intrebarea asta inaintea editarii ultimului nostrum album, cu siguranta ca nu as fi avut un raspuns pozitiv pentru tine. In momentul de fata sunt de parere ca avem un loc destul de solid in actuala scena metalica, si asta pentru ca noul disc este genul de album pe care oameni l-ar iubi, daca ar avea ocazia sa il asculte. Demiurg nu suna ca alte trupe si cred ca asta e o realizare cu care nu se pot lauda multe formatii.
Ed: Exista atat de mult death metal nasol (supercomplicat, retetar sau, pur si simplu, plicticos) incat opinez ca Demiurg ar putea constitui antidotul pentru persoanele care iubesc groove-ul de scoala veche, dar care sunt destul de deschise la minte incat sa aprecieze si ceva elemente moderne. Albumul nostru nu este foarte complex, dar piesele sunt memorabile iar sunetul, desi obisnuit, nu ma duce cu gandul la nicio alta trupa pe care am ascultat-o. Contributia lipsita de inhibitii a lui Dan Swano a jucat un rol crucial in produsul finit.




 
Metalfan: O mare parte dintre trupele de death metal suedez considerate cult fie si-au schimbat orientarea stilistica, fie s-au desfiintat, insa cele mai importante sunt inca (Unleashed, Grave, Dismember, Hypocrisy). In ce relatii va aflati cu aceste trupe? Exista vreun soi de competitie amicala intre voi si ele? Ati avut ocazia sa va intalniti si sa petreceti timp impreuna?
Rogga: Tipii pe care i-ai mentionat sunt mai in varsta decat mine si muzica pe care o produc este deja clasica, astfel incat nu avem alta legatura in afara faptului ca prestam death metal. Competitia inca exista, avand in vedere ca ei si-au castigat un loc bine-meritat in scena metalica, in timp ce Demiurg este o trupa noua.

Metalfan: Albumele voastre anterioare au fost, intr-un fel sau altul, destul de legate de soundul death metal clasic, astfel incat cred ca nimeni nu se astepta sa abordati diferit lucrurile pe noul disc. Eu nu ma asteptam cu siguranta, insa noul vostru album, Slakthus Gamleby a surprins pe toata lumea cu o abordare proaspata, neasteptata si hotarata. De unde a venit aceasta schimbare?
Rogga: Sincer, nu stiu haha. Cred ca piesele au suferit influente mult mai clare de la ceilalti baieti, astfel incat rezultatul final este cum il vedeti. Am fost si eu destul de surprins de elementele aduse de ceilalti trupeti si pot sa iti spun ca iubesc albumul.
Ed: Rogga a furnizat scheletul pieselor, iar eu, Johan si Dan am fost pur si simplu innebuniti. Probail ca din acest motiv ne-a si iesit atat de bine, pentru ca nu ne-am propus sa facem ceva interesant, ci doar ce ni s-a parut foarte misto pentru piese, iar chestia asta a condus la obtinerea unor compozitii destul de aparte.

Metalfan: Schimbarea adusa de Slakthus Gamleby este una destul de semnificativa si e posibil ca unii dintre fanii vechi sa nu va urmeze. Ati avut vreun moment aceasta temere in decursul productiei albumului?
Rogga: In ziua de azi nu mai exista mase enorme de fani ai vreunei trupe, asa cum se intampla pe vremuri. Asa ca cei carora nu le place noua orientare isi vor indrepta atentia catre altceva, in timp ce noi, probabil, ne vom fi facut deja alti fani noi. Pana acum nu am auzit nimic nelalocul lui, cu exceptia catorva remarci realmente retardate referitoare la faptul ca vocile feminine nu se potrivesc cu death metal-ul.
Ed: Cand Rogga mi-a spus ca ar vrea ceva voci feminine pe noul disc m-am cam panicat, pentru ca daca e ceva ce ma irita la culme, sunt albumele de gothic metal cu voci feminine. Din fericire, Marjan a reusit cateva partituri superbe, care nu au niciun pic de iz gothic, ba din contra, au dat muzicii Demiurg un iz si mai intunecat. Asta a fost doar o mica grija, pentru ca vor exista intotdeauna persoane care, atunci cand citesc ca pe album sunt si voci feminine, nici nu se mai deranjeaza sa il mai asculte. Stiu asta pentru ca si eu sunt la fel, haha!




 
Metalfan: Muzica voastra aduce, pe alocuri, cu ce faceau pe vremuri cei de la Edge of Sanity, si asta nu este deloc o surpriza, avand in vedere ca atat Rogga cat si Dan Swano ati cantat cu acea trupa in trecut. Cine este principalul compozitor in trupa Demiurg?
Rogga: Eu compun muzica, de fapt un soi de schelet al pieselor si ceva riffuri. Apoi ceilalti colegi vin cu propriile idei si la final obtinem cariantele finale ale compozitiilor. Este posibil ca ele sa aduca uneori cu Edge of Sanity, si asta nu este deloc ciudat, pentru ca, pana la urma, Dan Swano face solo-urile si armoniile de chitara. Acest individ are un sunet unic.

Metalfan : Care va sunt influentele (muzicale si non-muzicale)?
Rogga: Cam orice death metal brutal si cu groove, daca e prea melodic sau prea tehnic nu ma intereseaza. Imi place metalul mai vechi, apreciez si doom metal-ul si toate chestiile astea se simt cumva atunci cand incerc sa imi compun propria muzica.
 
Metalfan: Care este parerea voastra despre primele doua albume Demiurg, daca le priviti acum? Ati face ceva diferit la ele?
Rogga: Asa cum ti-am spus mai devreme, iubesc atmosfera existenta pe albumul de debut, in timp ce pe cel de-al doilea disc brutalitatea e la loc de cinste, mai ales din momentul in care l-am cooptat pe Ed Warby. Cred ca ar fi fost totusi interesant daca incercam o atmosfera sumbra si partituri ceva mai melodice inca de la cel de-al doilea album. Ar fi fost interesant sa facem chestia asta si probabil ca, in felul acesta, am fi avut mai multe piese cu voci curate, nu numai ultima compozitie.
Ed: Eu m-am implicat in Demiurg datorita admiratiei pe care o purtam compozitiilor lui Rogga in general si albumului Breath of the Demiurg in special. Nu le-am mai ascultat cam demult. The Hate Chamber a fost un moment de referinta si inca iubesc acel album cap-coada.

Metalfan: Referitor la Slakthus Gamleby, ai putea sa ne dai cateva informatii referitoare la conceptul liric ? Din cate stiu, este vorba despre niste crime care au avut loc in Suedia in urma cu ceva vreme, termenul slakthus insemnind abator. Ce ar mai fi de stiut ?
Rogga: Gamleby este orasul in care locuiesc acum, iar denumirea Slakthus Gamleby e o sintagma care mi s-a parut misto. Textele ating aceleasi subiecte ca si cele de pe albumele anterioare, chestii horror imbinate cu lirica horror cosmica a lui H.P. Lovecraft.
 
Metalfan: Avand in vedere faptul ca albumul vostru are legatura cu crimele in serie, crezi ca oamenii sunt, in esenta, rai sau buni? Ce parere ai despre concepte precum bine sir au, dumnezeu sau satana? Esti o persoana religioasa?
Rogga: Nu sunt o persoana religioasa si, asemeni multor personae sanatoase la cap, sunt de parere ca religia este cauza multor rele. Despre bine si rau nu am nicio idee, cred ca fiecare persoana are propria conceptie despre moralitate. Pentru mine, cruzimea fata de animale este cel mai urat lucru posibil, imi face rau. Pe de alta parte, nu imi pasa asa mult de umanitate, asta pentru ca suntem cauza foarte multor lucruri rele, astfel incat dezastrele de tot felul nu ma ating in niciun fel. Daca ar fi depins de mine, umanitatea trebuia demult eliminata, locul asta ar fi, cu ceritudine, mult mai bun fara mizeriile noastre.





Metalfan: Poti descrie in cateva cuvinte fiecare compozitie de pe Slakthus Gamleby?
Rogga: Life is a Coma este o compozitie completa, brutala, catchy si ritmata.
Death Grasp Oblivion are un tempo mai rapid si ceva mai multa melodie, cam in genul pieselor de pe cel de-al doilea dfisc.
Travellers of the Vortex e o compozitie doom/death si constituie una dintre favoritele mele, este extreme de heavy si epica.
The Cold Hand of Death este o compozitie de genul celor pe care le fac in mod normal, de scoala veche, ritmata si cu o atitudine “crusty” in texte.
Cold Skin este una dintre cele mai vechi compozitii Demiug, scrisa inaintea aparitiei primului nostrum album. La voce e Marjan si piesa constituie un soi de omagiu adus noii orientari a trupei Satyricon, ritmata si rece.
From Laughter to Retching are ritm rapis si e melodica iar Slakthus Gamleby e o compozitie foarte heavy si foarte ritmata.
Ultima piesa de pe album, World Burial, e o piesa death metal clasica, putin inspirata de muzica celor de la Bolt Thrower.

Metalfan: Cyclone Empire Records nu e o casa de discuri foarte mare. Fac destul pentru trupa, ma refer in special la partea de promovare? A fost singura oferta pe care ati primit-o dupa expirarea contractului cu Mascot Records?
Rogga: Pana acum cei de la Cyclone au fost grozavi si s-au achitat excelent de partea de promovare, astfel incat nu consider ca sunt cu nimic inferiori unei case de discuri majore. Cel de-al treilea album Demiurg nu era in plan, astfel incat nu am batut pe la usile caselor de discuri. Oferta celor de la Cyclone Empire a venit in momentul in care le-am spus ca Demiurg nu se afla sub contract cu nicio casa de discuri, asta in momentul in care discutam despre o alta trupa a mea, aflata sub contract cu casa de discuri mentionata anterior.
 Ed: Mascot Records nu au promovat deloc albumul The Hate Chamber, astfel incat orice s-ar fi intamplat dupa chestia asta ar fi constituit o imbunatatire. Cyclone Empire chiar promoveaza noul disc, sunt foarte pasionati de albumele pe care le editeaza, si asta compenseaza faptul ca sunt o casa de discuri mica. Am suferit enorm cand The Hate Chamber a fost abandonat fara promovare si distributie, insa, in cazul Slakthus Gamleby, acest lucru nu se intampla.

Metalfan: Este lucru stiut ca albumele de metal nu se vand in cantitati semnificative. Sunteti obligati sa va pastrati job-urile sau castigati decent din muzica?
Rogga: Da, job-urile sunt necesare. Nu castigam nimic cu Demiurg, cu exceptia faptului ca este distractiv. Pana la urma, asta e tot ce conteaza.
Ed: Si eu la fel. Nu lucrez  cu norma intreaga, insa cine crede ca poti fi muzician cu norma intreaga in anul 2010, are cu siguranta mintea cat o nuca. Unele formatii mai incearca, insa se chinuie, spre deosebire de mine care fac ceea ce imi place fara a avea grija ca nu imi vor ajunge banii pana luna urmatoare. Se pot face bani frumosi din muzica (show-uri, vanzari), dar nu sunt dependent de asta, asa ca orice iese e un bonus.

Metalfan: Reactiile fanilor si ale presei au fost satisfacatoare pana acum?
Rogga: Pana acum au fost minunate, numai laude si note mari, nu putem fi mai fericiti de atat!
Ed: Recenziile noului album au fost excelente, numai note de 9 si 10. Am adunat toate recenziile pe pagina mea de MySpace si ele constituie o insiruire nesfarsita de laude, foarte fain!

Metalfan: Aproape orice trupa are o pagina de MySpace si ofera spre auditie gratuit, pe internet, o parte din muzica sa. Ce parere aveti despre descarcarile de muzica ilegale? Constituie si ele o promovare a muzicii?
Rogga: Pentru mine, descarcarile ilegale nu constituie o mare diferenta, pentru ca nu am cantat niciodata in vreo trupa care sa vanda cantitati impresionante de albume. Pentru casele de discuri e mai rau, si asta se traduce in bugete mai mici pentru inregistrarile de albume, ceea ce e cu certitudine rau. Descarcarile sunt, pe undeva, promovare, cel putin pentru show-urile live. Nu cred ca persoanele care descarca muzica se duc si la magazine sa cumpere discurile, ci le asculta pur si simplu asa, lucru nasol atat pentru casele de discuri cat si pentru trupe.
Ed: Simplu si la obiect, nu. Descarcarile ilegale sunt cauza principala pentru starea scenei metal actuale, chiar daca unii neaga chestia asta. Vanzarile de albume au scazut dramatic si asta pentru ca multi tineri din ziua de azi nu inteleg conceptual de a plati pentru ceva, mai ales in momentul in care il poti obtine foarte lejer si gratuit. Intr-adevar, nu are coperta si booklet, dar cui ii pasa? Il pun pe Ipod si il asculta, oricum, pe sarite. Chestia asta ma intristeaza, dar e ireversibila.

Metalfan: Ce planuri de viitor aveti? E greu pentru un promoter interesat sa va aduca pe scena?
Rogga: Ar fi foarte greu, da, haha. Fiecare membru al trupei e ocupat cu serviciul astfel incat ne-ar fi practic imposibil sa ne intalnim pentru repetitii. De asemenea, locuim in tari diferite, ceea ce complica serios lucrurile. Suma de bani necesara acoperirii tuturor cheltuielilor ar fi imensa, si asta tine la distanta orice promoter. Demiurg e trupa de studio, daca ma intrebi pe mine.
Ed: Eh, cine stie… e dificil dar nu imposibil, eu cel putin as fi pregatit pentru asta. Suntem cu totii profesionisti, asa ca nu ar trebui sa repetam foarte mult. Rogga, hai sa o facem!

Metalfan: Multumesc pentru timpul si interesul acordate acestui interviu. Ati putea spune ceva fanilor metal din Romania?
Demiurg: Multumim pentru interviu! Am vrea sa rugam fanii romani sa asculte noul album Demiurg, cred  ca le-ar placea daca i-ar da o sansa!
Autor: Sake
Vezi galeriile trupelor: Demiurg

   September 14, 2010  | 0 Comentarii  | 6510 Vizualizari « INAPOI

Comenteaza la: DEMIURG nu suna ca alte trupe

COMENTARIUL TAU

Alte articole din Interviuri