interviuri rock

Efthimis Karadimas: Nightfall reprezinta tot ce nu este mainstream

Efthimis Karadimas: Nightfall reprezinta tot ce nu este mainstream
TRUPE : Nightfall

Grecia este o tara misterioasa si captivanta iar locuitorii acesteia sunt carismatici si complecsi. Nu am avut niciun moment indoiala ca discutia mea cu Efthimis Karadimas, liderul trupei Nightfall, va fi una interesanta, insa, in final, toate asteptarile mi-au fost depasite. Va invit la o discutie serioasa si profunda, uneori capatand accente ermetice si aproape initiatice, purtata cu un interlocutor sobru si foarte dedicat artei, in general, si muzicii trupei Nightfall, in special.






Metalfan: Salut si bun-venit in paginile metalfan.ro. Nu voi incepe prin a te ruga sa imi pui la dispozitie o istorie a trupei in sensul clasic, insa as dori sa descrii fiecare album Nightfall in 3 cuvinte.
Efthimis Karadimas: Iti multumesc foarte mult pentru primire. Cred insa ca tu esti stapanul descrierii muzicii in cuvinte, astfel incat consider ca o descriere a fiecarui disc Nightfall din partea ta ar fi un lucru binevenit.

Metalfan: Proveniti dintr-o tara cu o scena metal destul de activa. Cum iti explici succesul si inspiratia unor trupe (active sau desfiintate) precum Nightfall, Rotting Christ, Septic Flesh, Elysian Fields, On Thorns I Lay si Inactive Messiah, de exemplu?
Efthimis Karadimas: Traditia culturala a tarii are, in mod cert, un rol important. Grecia se situeaza intre est si vest si combina elemente din ambele parti, uneori cu rezultate interesante. Imi amintesc ca in trecut eram dornici sa ne cream propriul sound si sa compunem muzica asa cum ne placea. Ca tot vorbeam despre inceputuri, cred ca albumul nostru de debut, Parade into Centuries, a constituit inceputul multor lucruri. Printre ele, marea si continuua poveste de dragoste intre casele de discuri franceze si trupele grecesti, care a dat ocazia multor trupe din Grecia sa isi expuna viziunile artistice lumii.
 
Metalfan: Exista o competitie amicala intre Nightfall si vreuna dintre trupele sus-mentionate, si daca da, in ce fel va influenteaza aspectul asta evolutia ca grup?
Efthimis Karadimas: Cele trei trupe care au dat nastere asa-numitei scene metal grecesti au fost Nightfall, Rotting Christ si Septic Flesh. Toti eram prieteni si in perioada aceea schimbam impresii despre aspectele tehnice si artistice. Triarhia a cosntituit baza pentru tot ce a aparut ulterior din Grecia si este cu adevarat frumos sa observ ca inca ne facem toti treaba onorabil, fiecare in zona sa si in propriul stil.

Metalfan: Ati debutat ca trupa death/black metal si, in decursul anilor, v-ati indreptat fata spre o abordare ceva mai gothic/dark metal. Desi ati pastrat spiritul exotic si  primitiv initial, muzica trupei a pierdut pe drum ceva din agresivitatea initiala. Cum iti explici asta?
Efthimis Karadimas: Este destul de dificil sa analizezi modurile in care o trupa evolueaza. Daca prin agresivitate intelegi viteza, atunci da, muzica noastra nu mai e atat de rapida acum, dar asta nu inseamna ca nu suntem heavy (n.r. nici nu am pretins asta!). De fapt, sunt de parere ca Astron Black & the Thirty Tyrants e un album cu adevarat heavy!

Metalfan: Un alt aspect despre care am dorit mereu sa te intreb este cum ati reusit (impreuna cu Septic Flesh si On Thorns I Lay) sa semnati cu Holy Records, o casa de discuri destul de elitista la vremea aceea? Se pare ca au avut o oarecare obsesie pentru trupele grecesti. Ce iti mai amintesti din perioada aceea?

Efthimis Karadimas: Nightfall a infiintat Holy Records si Holy Records a infiintat Nightfall. La putin timp dupa ce am editat albumul de debut, i-am convins pe Sotiris si Spyros (Seth) de la Septic sa semneze cu casa de discuri franceza si nu cu un label belgian cu care se aflau in discutii avansate pe atunci (am impresia ca se numea Cyber). In ceea ce priveste On Thorns [I Lay], putine persoane cunosc faptul ca eu i-am “nasit”. Le-am propus lui Stephan si Christos sa isi numeasca trupa On Thorns I Lay in loc de Voluptuous, asa cum intentionau ei initial. Cred cu tarie ca profesionalismul, munca asiduua si, bineinteles, inspiratia si dedicatia Nightfall au reprezentat o reclama buna pentru scena metal din Grecia, lucrul asta fiind demonstrat si de valul de contracte noi oferite trupelor elene de casele de discuri din Franta.

Metalfan: Incepand cu Lesbian Show, care a constituit o cotitura din punct de vedere muzical in cariera trupei, ati decis, de asemenea, sa schimbati si sigla trupei. Care a fost motivul?
Efthimis Karadimas: Nu, in realitate lucrul asta a avut loc odata cu Athenian Echoes. (n.e Efthimis se refera, in mod cert, doar la muzica, nu si la sigla). Emblema trupei a evoluat, de asemenea, castigand in profunzime, intelepciune si incarcatura simbolica. Roata, flacarile si steaua sunt printre simbolurile despre care vorbesc.

Metalfan: Locuiesti intr-o tara cu o traditie culturala si istorica bogata. Te inspira acest lucru ca muzician si ca persoana?
Efthimis Karadimas: Cu certitudine. Chiar daca o persoana isi da sau nu seama de asta, modul in care a crescut, precum si peisajele si sunetele din mediul inconjurator au un rol esential in viata fiecaruia dintre greci.

Metalfan: Dupa ce contractul pe care l-ati semnat cu Holy Records a expirat, ati semnat cu o casa de discuri locala, Black Lotus Records. Din cate cunosc, aceasta a dat faliment in urma cu ceva vreme. Ai fost vreun moment tentat sa desfiintezi Nightfall?
Efthimis Karadimas: Nu am desfiintat trupa, insa am profitat de ocazie pentru a ma gandi care sunt motivele pentru care aceasta formatie exista. Am infiintat trupa ca vehicul pentru a calatori in alte lumi, mult mai interesante decat realitatea si otrava cu care aceasta ne hraneste. In orice caz, lucrurile se schimba permanent si am realizat ca trebuie sa facem turnee, actiuni de promovare ale discurilor noastre, intr-un mod despre care eu nu crezusem niciodata ca e propice artei.

Metalfan: Am sa te rog sa ne prezinti colegii tai de trupa. Cum v-ati cunoscut si in ce fel a fost influentata muzica Nightfall de prezenta lor.
Efthimis Karadimas: Este vorba despre Jorg Uken din Germania la tobe. El este recunoscut pentru studioul sau (Soundlodge), precum si pentru lucrul cu trupe precum God Dethroned, Dew-Scented, etc. Evan Hensley din Nashville, Tennessee, Statele Unite ale Americii este noul chitarist, iar din Grecia mediteraneana provin Stathis Kassios, persoana responsabila cu partiturile epice si grandioase de clape si subsemnatul. Tineam legatura cu Stathis de ceva timp, iar in momentul in care a auzit ca am cateva piese noi mi l-a propus pe Evan la chitara, asta in cazul in care imi doream sa inregistrez piesele in mod profesionist. In acelasi fel am primit un mesaj de la Jorg, tot prin intermediul unui prieten comun. Avand in vedere ca ambii tipi au aparut in peisaj in decursul aceleiasi saptamani, am considerat ca proiectul merita o sansa, asa ca le-am transmis piesele mele prin e-mail. Raspunsul lor a fost rapid si plin de furie. A fost un sentiment maret, cu certitudine. Ne-am intalnit si am repetat la putin timp dupa aceea si a fost limpede ca avem o buna chimie. Lucrurile au decurs natural, iar la final a rezultat o inregistrare in stadium de pre-productie care suna minunat. Componenta multiculturala a trupei a avut un rol esential in rezultatul final. De asemenea, caracterul si atitudinea lor sunt cele potrivite iar lucrul asta este foarte important, avand in vedere ca majoritatea muzicienilor din ziua de azi viseaza sa ajunga staruri rock si nu sunt interesati decat de promovarea individuala si nu de binele comun al trupei, al echipei si al compozitiilor.






Metalfan: Hai sa vorbim despre ultimul vostru album. Ai putea sa ne vorbesti putin despre el din punct de vedere conceptual? Ce inseamna de fapt Astron Black and the Thirty Tyrants?
Efthimis Karadimas: Conceptul are legatura cu calatoriile umanitatii, calauzite de stele, in efortul nostru comun de a explora si cuceri necunoscutul, de a extinde civilizatia umana. Efortul nesfarsit de a ne extinde, de a progresa, este marea tragedie despre care noi cantam. Textele pieselor se refera la evenimente istorice si au scopul de a da o aura si mai grandioasa acestui efort dramatic al trupei. Coperta discului reprezinta calatoria catre nou, catre tinuturi neexplorate, prin intermediul unor mijloace artificiale cu care noi ne deplasam pentru a descoperi paradisul mult-visat. Planetele si stelele nu ne sunt numai busola ci si puncte de referinta si repere pentru ceea ce  noi numim “timp”.

Metalfan: Am avut ocazia de a asculta 2 piese noi pe pagina MySpace a trupei, Astron Black si Ambassador of Mass. Ambele induc o atmosfera epica, eroica si martiala. Exista cumva vreo legatura cu razboaiele ateniene antice?
Efthimis Karadimas: Cuvintele creaza imagini insa este nevoie sa fie citite atent, avand in vedere ca sunt foarte alegorice. Intregul album este o poveste. O poveste cu momente puternice, momente lente, epice dar si triste, agresive sau linistite.
 
Metalfan: Ca tot veni vorba despre cele 2 piese mentionate anterior, ascultand discul am remarcat faptul ca celelalte piese de pe album, sau macar o parte dintre ele, sunt putin diferite din punct de vedere stilistic, destul de apropiate de gothic metal si cu voci normale. Nu crezi ca prin alegerea de a face publice doua dintre cele mai agresive piese de pe disc ati putea induce o idée eronata despre album ca intreg?
Efthimis Karadimas: Nu este un album de “death metal”, “epic metal” sau “black metal” album, ci un album Nightfall! Povestea evolueaza, e vie, si trece prin diferite episoade sau compozitii. Daca cineva vrea sa audieze in mod repetat doar o anumita parte a povestii, acea persoana nu se va putea in mod cert apropia de arta Nightfall. Avand in vedere ca facem asta de 19 ani, publicul stie la ce sa se astepte. Pana la urma nu cream muzica de dans ci pentru a inspira oamenii.

Metalfan: In ceea ce priveste sunetul si mixul discului, am observat o oarecare tendinta de a il face brutal si aspru. Este doar o impresie sau a fost mixat astfel in mod deliberat, cu scopul de a conserva atitudinea epica, agresiva si razboinica a muzicii?

Efthimis Karadimas: Da. De obicei, agresivitatea si brutalitatea merg mana in mana.
 
Metalfan: Ai putea sa faci o scurta prezentare a pieselor de pe Astron Black and the Thirty Tyrants?
Efthimis Karadimas: Am inclus la finalul discutiei noastre un comentariu despre fiecare piesa existenta pe album, astfel incat fiecare persoana sa poata intelege esenta povestii din spatele textelor si numelor tuturor compozitiilor.

Metalfan: Privind cateva dintre numele unor piese de pe albumele anterioare Nightfall, am observat piese cu nume precum Christless, I am Jesus, etc. Te consideri o persoana religioasa? Ce parere ai despre concepte precum “dumnezeu”, “rau” sau “bine”?
Efthimis Karadimas: Totul a fost creat de mintea umana cu scopul de a servi anumite scopuri. Nu doresc sa imi irosesc timpul luand o decizie referitoare la existenta lui Dumnezeu sau a unei puteri Divine, insa incerc permanent sa inteleg ce rol are impactul credintei asupra omeniri, atat la nivel individual cat si colectiv.

Metalfan: Care au fost momentele de referinta, cel mai bun si cel mai rau, in cariera Nightfall?

Efthimis Karadimas: Nu m-am gandit la asta. Fiecare zi e o noua provocare si o noua ocazie de a invata ceva nou.
 
Metalfan: Te consideri implinit ca persoana si ca muzician?
Efthimis Karadimas: Mai am mult drum de parcurs inainte sa indraznesc sa spun asa ceva despre mine ca fiinta umana.

Metalfan: Dupa toti anii astia in care ati scos albume, consideri ca rolul tau in calatoria asta numita viata ar putea fi acela de a-ti exprima sensibilitatea prin muzica si a face oamenii fericiti atunci cand o asculta?
Efthimis Karadimas: Nightfall nu este o trupa care sa produca distractie sau oportunitati de a petrece oamenilor care doresc doar sa faca headbanging si sa bea bere. Compunem si cantam despre tragedii. Asta este tot ce putem face si acesta este modul in care ne alimenteaza realitatea otravitoare.

Metalfan: Dupa parerea ta, ce reprezinta Nightfall in actuala scena metal?
Efthimis Karadimas: Nightfall reprezinta tot ce nu este mainstream.

Metalfan: Sunteti multumiti de conditiile contractului cu Metal Blade?
Efthimis Karadimas: Da.

Metalfan: Reusiti sa traiti din muzica?
Efthimis Karadimas: Nu acesta e idealul nostru. Cum poate un muzician sa fie liber sa isi exprime arta, cand libertatea sa artistica se bazeaza exclusiv pe a trai din asta? Este bine sa castigi ceva bani si noi am facut asta in trecut, dar nu acesta este scopul nostru. In fond, eu am propria firma, Jorg are un studio de inregistrari, iar Stathis si Evan activeaza in domeniul judiciar.

Metalfan: Criza financiara care a lovit Grecia va afecteaza, si daca da, in ce fel?
 Efthimis Karadimas: Toate lucrurile se leaga unul de celalalt, insa tragedia societatii elene este cunoscuta intelectualilor de aici de mai multi ani, inca din stadiul incipient.
 
Metalfan: Ce parere ai despre descarcarile ilegale de fisiere tip mp3, precum si despre libera circulatie a acestora pe internet?
Efthimis Karadimas: Cu siguranta ca ucide anumite obiceiuri vechi, dar cu certitudine ca da nastere altora. Ne place sau nu, trebuie sa traim si sa ne luptam cu chestia asta.

Metalfan: Ce parere ai despre Rotting Christ si Septic Flesh? Ai avut ocazia sa asculti ultimele lor albume de studio, Aealo si Communion?
Efthimis Karadimas: Da, se descurca onorabil. E bine ca triarhia este inca pe baricade!

Metalfan: Planuri de viitor? Romania figureaza printre ele?
Efthimis Karadimas: Chiar daca nu suntem genul de persoane carora sa le placa sa mearga in turnee, cred ca vom face cel putin un turneu european. Poate vom participa si la cateva festivaluri. Totul va incepe in 2011. Oricum, nu ne grabim si nici nu suntem stresati din pricina asta.

Metalfan: La final, da-mi voie sa iti multumesc pentru amabilitatea de a ne oferi acest interviu. Ai vreun mesaj pentru fanii metal din Romania?
Efthimis Karadimas: Va multumesc foarte mult, atat voua cat si cititorilor vostri. Pana cand vom avea ocazia sa ne vedem in Romania trimitem albumul Astron Black & the Thirty Tyrants catre voi pentru a va spune povesti despre Nightfall.






NIGHTFALL

ASTRON BLACK & THE THIRTY TYRANTS
COMENTARIU PIESA CU PIESA DE EFTHIMIS KARADIMAS

~1. INTRO .1~
INTRO-UL INCEPE CU PROPUNEREA DE A VA INDREPTA OCHII CATRE FIRMAMENT, ASTFEL INCAT CALATORIA SA INCEAPA.

~2. ASTRON BLACK .2~
ACEASTA COMPOZITIE FACE TRIMITERE DIRECTA CATRE ASTRON BLACK, O ENTITATE ARTIFICIALA CARE REPREZINTA PARADA FIINTELOR UMANE IN DECURSUL SECOLELOR, PE LANGA STELE, RASPANDIND VIATA SI LASAND IN URMA CREATII UIMITOARE, IN EFORTUL COMUN DE A NE EXTINDE SPECIA SI DE A CUCERI NECUNOSCUTUL. ASTRON, SPIRITUL; BLACK, SUFLETUL.

~3. ASTRONOMICA / SATURNIAN MOON .3~
IN DORINTA NOASTRA NEMASURATA DE A NE EXTINDE SI DE A CUCERI NECUNOSCUTUL SI TOT CE ACESTA CONTINE, NAVIGAM PE MARILE COSMICE PENTRU A DESCOPERI NOI TINUTURI ALE FAGADUINTEI, PURTAND BATALII PE CARE LE CASTIGAM CU AJUTORUL ZEILOR SI TITANILOR. ACEASTA COMPOZITIE FACE REFERIRE LA TITANUL PROMETEU CARE A FURAT LUMINA DE LA ZEUS SI A OFERIT-O OAMENILOR. SATURN, LA RANDUL SAU, A FOST UN TITAN SI FRATELE LUI IAPETUS, TATAL LUI PROMETEU. IAPETUS A DAT NUMELE SAU PRIMEI LIMBI VORBITE DE POPULATIILE INDO-EUROPENE ACUM MII DE ANI.

~4. ASTRA PLANETA / WE CHOSE THE SUN .4~
ACEASTA PIESA DERIVA DIN CELE CINCI STELE RATACITOARE PE CARE ANTICII LE OBSERVAU PE BOLTA CEREASCA DIN ACELE TIMPURI. ESTE VORBA DESPRE MERCUR, SATURN, VENUS (CUNOSCUT SI CA EOSPHOROS), MARTE SI JUPITER. ACESTE STELE SUNT PUNCTE DE REFERINTA ABSOLUTE PENTRU TOT CEEA CE FACEM, IN GENERAL, IN VIATA, INCA DE LA MOMENTUL NASTERII. TIMPUL A FOST CREAT SI SCURGEREA ACESTUIA ESTE MASURATA PE BAZA MISCARII PLANETELOR, INCLUSIV A TERREI. DEASPURA TUTUROR SE AFLA SOARELE, CEA MAI IMPORTANTA SURSA DE PUTERE SI PARINTELE TUTUROR ZEILOR SI MURITORILOR.
 
~5. AMBASSADOR OF MASS .5~
TITLUL ACESTEI COMPOZITII A FOST INSPIRAT DE RAZBOAIELE GRECO-PERSANE DIN SECOLUL 5 DUPA CHRISTOS. ACEASTA CONSTITUIE O ALEGORIE DESPRE CURAJ SI CREDINTA, CARE POT TRANSFORMA ARMATE SARACE DIN PUNCT DE VEDERE NUMERIC IN UNITATI COLOSALE. DESI NEINSEMNATI IN SPATIUL INFINIT, NOI OAMENII SUNTEM CALAUZITI DE SUFLETELE SI MINTILE NOASTRE.

~6. THE CRITERION .6~
ANIMALELE SE MISCA DIN INSTINCT. OAMENII, DIMPOTRIVA, ISI FIXEAZA TINTE PE CARE LE ATING PRIN INTERMEDIUL STRATEGIILOR, SI ACESTA ESTE UN PROCES CREATIV. CREATIA CIVILIZATIEI, A CUNOASTERII, A EXPERIENTELOR. ASTA PENTRU CA TREBUIE SA CREEZI CONDITIILE GENEZEI UNEI EXPERIENTE. CRITERIUL DE A CREA DEVINE O PRIORITATE (N.R. NU INTELEG AFIRMATIA). NUMELE PIESEI SE REFERA SI LA EXISTENTA UNUI COMITET CU ACEST NUME IN ZONA “SOULI”, ACUM 2 SECOLE, ORGANIZATIE AL CAREI ROL ERA SA IA DECIZII SI SA EMITA JUDECATI IN BENEFICIUL ACELEI COMUNITATI.
 
~7. ASEBEIA .7~
FIECARE LUCRU ARE UN PRET SI ACEL PRET TREBUIE INTOTDEAUNA PLATIT. IN ORICE CAZ, EXISTA PERSOANE CARE DETESTA PROCESUL CREATIV SI DUREREA PE CARE ACEST PROCES O IMPLICA, DAR IN ACELASI TIMP DORESC SA GUSTE DIN PLACEREA IMPLINIRII. ACEASTA PROFANARE ESTE UN DUSMAN AL EVOLUTIEI.

~8. I-I .8~
SEMNUL CARE DA NUMELE ACESTEI COMPOZITII SIMBOLIZEAZA EFORTUL DE A DEVENI UNUL CU DIVINITATEA.
 
~9. ARCHON BASILEUS .9~
ACEASTA PIESA VORBESTE DESPRE IDOLUL UNUI REGE, EXISTENT IN MULTE CULTURI SI TRADITII, PERSONAJ CARE POATE CONDUCE POPOARELE IN LOCURILE IN CARE ACESTEA ISI DORESC SA AJUNGA. ACEST IDOL A FOST CREAT DE OAMENI PENTRU A JUCA ROLUL DE A ILUMINA. NU EXISTA NICIUN DUBIU CA DE FAPT, LA SFARSITUL ZILEI, ESTE VORBA DE NOI, PRINCIPALI ACTORI AI ACESTEI PIESE, CONDUCATORI AI PROPRIULUI DESTIN.

~10. PROXIMA CENTAURI / DEAD BODIES .10~
O COMPOZITIE DESPRE MARETIA UNIVERSULUI INFINIT CARE NE INCONJOARA. PROXIMA CENTAURI ESTE O “PITICA ROSIE” SI TOTODATA STEAUA CEA MAI APROPIATA DE SOARE.

~11. THE THIRTY TYRANTS .11~
ORICE DEPASESTE CAPACITATEA DE A SUPORTA A UNEI PERSOANE, FIE CA VORBIM DESPRE SUFERINTA SAU PLACERE, TRAGEDIE SAU FERICIRE, DEVINE “TIRANIE”. IN TOTUL ESTE NEVOIE DE UN “METRON ARISTON” (N.R. MODERATIE). PANA SI LOGICA POATE DEVENI TIRANICA IN MULTE CAZURI. OAMENII SUFERA DIN CAUZA PROPRIILOR PASIUNI, DAR EXISTA SPERANTA CA MULTI DINTRE NOI AU PUTEREA DE A LE RECONSIDERA. THE THIRTY TYRANTS A FOST UN GRUP DE 30 DE PERSOANE CARE A CONDUS ATENA DUPA INFRANGEREA SUFERITA IN FATA SPARTANILOR IN ANUL 404 DUPA CHRISTOS, DAR REPREZINTA TOTODATA SI O TRIMITERE LA CELE 30 DE MONEDE PE CARE IUDA ISCARIOTEANUL LE-A PRIMIT PENTRU A-SI TRADA MAESTRUL.
 
~12. EPSILON LYRAE .12~
ACEASTA ESTE O PIESA DESPRE DUALISMUL CARE CARACTERIZEAZA SPECIA UMANA SI VIATA, ASA CUM LE CUNOASTEM. DE LA CELE DOUA EMISFERE ALE CREIERULUI LA CELE DOUA SEXE SI, EXTINZAND, PANA LA ETERNA LUPTA DINTRE BINE SI RAU, ALB SI NEGRU, TOTUL REPREZINTA O CORELATIE CARE CREAZA DINAMISMUL CARE NE ALIMENTEAZA MOTOARELE PROGRESULUI, UNITI SUB ZEII SOLARI IN EFORTUL NOSTRU OBSCEN DE A NE FACE SPECIA SA DAINUIE. EPSILON LYRAE ESTE O COMBINATIE DE STELE CUNOSCUTA SI SUB NUMELE DE “DUBLA DUBLA”, LOCALIZATA IN CONSTELATIA LIREI, NUMITA ASTFEL DUPA INSTRUMENTUL LUI ORFEU, CEL MAI MARE MUZICIAN ANTIC. IN INCERCAREA DISPERATA DE A-SI READUCE LA VIATA SOTIA DECEDATA, ORFEU A REUSIT PRIN MUZICA SA SA IL FARMECE PANA SI PE HADES.






Autor: Sake
Vezi galeriile trupelor: Nightfall

   September 04, 2010  | 1 Comentarii  | 7350 Vizualizari « INAPOI

Comenteaza la: Efthimis Karadimas: Nightfall reprezinta tot ce nu este mainstream

  • Un band cât se poate de bun şi dedicat.
    Mai ascult şi acuma cu plăcere "Athenian Echoes", un album f interesant, extrem şi inedit.
    Sunt curios să ascult şi acest ultim LP!!

    1. Posted by MetaL_Blast | 21 Septembrie 2010 11:43
COMENTARIUL TAU

Alte articole din Interviuri