interviuri rock

Kyrre (Vulture Industries): Artistul nu reprezinta nimic fara public

Kyrre (Vulture Industries): Artistul nu reprezinta nimic fara public
TRUPE : Vulture Industries

Vulture Industries era un nume complet necunoscut pana acum cateva luni, dar  lucrurile s-au schimbat radical de la aparitia albumului de debut The Dystopia Journals. Competitor serios in cursa pentru albumul anului, discul se constituie ca o surpriza neasteptata, dar deosebit de placuta a acestui final de an. Daca viitorul suna incert pentru Arcturus, avem toate motivele sa speram ca Vulture Industries pot umple golul lasat de conationalii lor.

 


Vulture Industries



Metalfan: Salutare si bine te-am gasit! Ce face Vulture Industries in aceste zile?

Kyrre: Salut, suntem foarte bine, am reusit in sfarsit sa lansam albumul de debut, iar toate aceste recenzii pozitive ne coplesesc de-a dreptul.

Metalfan: Pana sa lansati The Dystopia Journals trupa voastra era cvasi necunoscuta, cel putin ascultatorilor de metal romani. Da-mi te rog cateva detalii despre istoria grupului vostru.
Kyrre: Va trebui probabil sa ii scuzam pentru ignoranta lor, haha…Intr-adevar, din moment ce acesta este albumul nostru de debut si cu doar doua demo-uri la activ nu este nici o surpriza ca nu prea s-a vorbit despre trupa noastra. Vulture Industries exista in aceasta formula componistica din martie 2004, asa ca suntem inca un grup tanar. Au avut insa loc schimbari radicale de sunet si imagine de la momentul cand trupa exista sub numele Dead Rose Garden. Invartindu-ne intr-o zona gotic metal, am cules noi membri, dar si influente si idei noi. Spre deosebire de Dead Rose Garden, trupa a evoluat catre un teritoriu, sa ii spunem, progresiv. Sau cel putin acesta este telul nostru; vom incerca si alte idei noi si interesante in viitor si speram ca vom evolua atat ca trupa, cat si ca muzicieni.

Metalfan: Vulture Industries nu este un nume chiar obisnuit, de ce l-ati ales? Exista in spatele acestei ciudate titulaturi semnificatii ascunse?
Kyrre: Problema era, asa cum iti spuneam mai devreme, ca aveam nevoie de un nume nou care sa reflecte mai bine noua directie muzicala. Vulture Industries suna misto si, daca vrei, putem spune ca are si un inteles mai profund. Daca urmaresti versurile vei putea observa ca VI poate fi proiectat asupra societatii ca un tot unitar, dar cu toate acestea, nu am intentionat niciodata sa fim o entitate politica sau anti-sociala.  Cred ca versurile lui Bjørnar sunt extraordinare, el are o perspectiva uimitoare asupra starilor de spirit si a laturilor intunecate ale vietii si societatii.

Metalfan: Inainte sa discutam despre The Dystopia Journals, permite-mi sa va felicit pentru acest album. Pentru mine a fost o adevarata surpriza, un disc extraordinar, care imi place foarte mult si il consider una dintre cele mai originale aparitii ale anului 2007.
Kyrre: Apreciem cu adevarat aceste cuvinte! Am citit recenzia (in romana) si am fost foarte incantati de nota. Desigur, nu am priceput mare lucru din text, dar cred ca am inteles una alta.

Metalfan: Va asteptati la un asemenea feedback excelent din partea presei inainte sa lansati albumul?
Kyrre: Ca sa fiu sincer, nu, dar am avut un sentiment pozitiv cand inregistrarile au fost masterizate, mai ales ca am cizelat piesele aproximativ 3 ani de zile. A fost intr-un fel o usurare sa lansam in sfarsit albumul, dar nu cred ca vreunul dintre noi a anticipat cu adevarat reactii atat de bune.

 


Kyrre Teigen

 

Metalfan: Voi abordati o combinatie neobisnuitat de black metal si progresiv, cu multe elemente avangardiste, un stil foarte greu de catalogat. Ce eticheta i-ai pune tu muzicii Vulture Industries?
Kyrre: Asa cum ai remarcat si tu – progresivul este ceea ce urmarim. In rest, asa cum spuneai, exista black si elemente avangardiste. Cu certitudine as include Vulture Industries intr-un anumit gen de metal, dar nu stiu daca black, extrem, doom, industrial sau alte categorii. Cred ca un soi de metal progresiv ar defini cel mai bine ceea ce cantam. Ne place sa amestecam diferite influente pentru a crea o atmosfera potrivita fiecarei piese in parte. Cele 8 compozitii incluse pe album sunt destul de diferite una de cealalta, dar in acelasi timp, poti identifica in fiecare elemente si sunete similare. Una peste alta, imi este greu sa descriu muzica ca apartinand doar unui singur gen anume.

Metalfan: Ce alte trupe (daca exista) poti indica in termeni de influenta si sursa de inspiratie pentru Vulture Industries in general si Dystopia Journals in particular?
Kyrre: Influentele muzicale ale membrilor Vulture Industries sunt destul de diverse si nu cred sa existe o singura trupa care sa ne fi inspirat in mod special. Toti 5 ascultam muzica foarta diferita si cred ca acest lucru este un factor semnificativ pentru sound-ul Vulture Industries. As putea sa iti fac o lista, dar cred ca ar insuma pe putin 50 de trupe – de la heavy metal old school si prog-rock, trecand prin heavy metal-ul anilor ‘80 si culminand cu metal-ul contemporan.

Metalfan: Sound-ul vostru imi aminteste puternic de muzica Arcturus si in special vocea lui Bjørnar se aseamana cu interpretarea lui Garm. Sunt acestea pure coincidente?
Kyrre: Da, cu siguranta. Putem si noi insine recunoaste asemanarile si apreciem faptul ca suntem pusi in aceeasi liga cu Arcturus. L-am intrebat acum cateva zile pe Bjørnar despre Garm si el sustine ca nu prea l-a ascultat cu atentie pe acesta si ca intotdeauna a avut acest timbru si abordare vocala. Nu multi canta precum Bjørnar sau Garm, dar asta nu ii face asemanatori ca si vocalisti. Asculta spre exemplu Devil Doll si ai sa intelegi ce vreau sa spun. Cred ca acestia au influenta mai mare asupra lui Bjørnar decat oricine altcineva. Cat priveste Arcturus, muzica facuta de noi in trecut avea, in mod neintentionat, unele faze similare, dar nu cred ca acum mai sunam la fel ca ei.

Metalfan: Imagineaza-ti pentru o clipa ca esti jurnalist si trebuie sa descrii albumul vostru unei persoane care nu l-a ascultat pana acum. Ce i-ai spune acelei persoane pentru a o convinge sa asculte The Dystopia Journals?
Kyrre: Iata o misiune dificila, dar voi incerca: The Dystopia Journals este un album divers plin de detali complicate, solo-uri de chitara epice in maniera old school, o gramada de riff-uri si o abordare vocala teatrala. Laolalta cu versuri profunde, acesta este un album complex si foarte placut de ascutat.

Metalfan: Conceptul liric al lui The Dystopia Journals pare mai degraba eclectic si nu chiar  usor de patruns. Imi poti spune mai multe despre versurile voastre? Cine le scrie si la ce teme se refera in mod preponderent?
Kyrre: Bjørnar scrie versurile si cred ca in mare masura el se inspira din poeti clasici precum E.A. Poe. “Jurnalele” se refera la viziunea imaginara a unei persoane perverse asupra problemelor existentiale, la critica adusa de aceasta persoana stereotipurilor si societatii.

Metalfan: Bjørnar detine un studio impreuna cu Arve si Herbrand de la Enslaved, asa ca presupun ca ati avut la dispozitie tot timpul necesar pentru a produce albumul. Ati reusit in cele din urma sa obtineti un sound excelent, asa ca spune-mi, este important pentru o trupa sa aiba propriul ei studio?
Kyrre: In ultimii doi ani, Bjørnar a fost ocupat, a petrecut foarte mult timp in studio producand alte trupe. A durat aproximativ 9 luni sa inregistram si sa producem TDJ.  Lucrul a fost facut in calupuri de cate 2-3 piese, in pauzele de inregistrari ale altor trupe. Si noi am fost chiar contra cronometru pe masura ce se apropia deadline-ul pentru mixaj. Dar dincolo de acest lucru am folosit de doua ori mai mult timp decat am anticipat inainte sa incepem inregistrarile. Partial, acest lucru se datoreaza programului foarte incarcat al membrilor trupei, dar si pentru ca am ales sa alocam mult timp detaliilor. Si din moment ce Bjørnar isi castiga existenta de pe urma studio-ului am platit pentru timpul de studio, dar presupun ca nu toate orele au fost trecute pe statul de plata. Nu multe trupe fara contract ar fi putut petrece atat de mult timp in studio, inregistrand si mixand, dar nimic nu a mai contat atunci cand am ascultat master tape-ul: am fost pur si simplu uimiti de transparenta si claritatea sunetului. Daca e important pentru o trupa sa aiba propriul studio? Desigur, orice trupa poate avea astazi propriul studio. Nu ai nevoie de prea multe lucruri pentru a face propriile pre-inregistari. In acest fel, timpul de studio devine mai eficient, iar detaliile pot fi mai atent studiate inainte de inregistrarea finala.

Metalfan: Cum arata Vulture Industries pe scena? Pregatiti ceva special pentru concertele voastre, poate costume speciale sau un set de lumini deosebit?
Kyrre: Pana acum am sustinut cateva concerte in Norvegia si show-ul nostru a inceput sa prinda forma. In prezent aparem pe scena imbracati in niste costume vechi si ponosite, asortate poate cu o cravata, nimic foarte extravagant. Incercam sa avem un show cat mai dinamic si lucram momentan la un set de imagini care sa fie proiectate pe ecran in timpul concertului. In prezent nu avem un show de lumini specific, dar lucram la acest lucru.

 


Vulture Industries live


 
Metalfan: Concertele si turneele reprezinta  elemente importante in activitatea fiecarei trupe de metal. Care sunt din acest punct de vedere planurile voastre? Va simtiti mai bine pe scena sau in studio?
Kyrre: Tocmai ce am incheiat o serie de mici concerte si ne pregatim sa lucram la piese noi, pe care le vom inregistra anul viitor. Cat despre turnee, lucram la planificarea unui turneu european in prima parte a anului 2008, alaturi de alte 2 sau 3 trupe. Suntem mai degraba o trupa live, decat una de studio. A finaliza un album este o usurare, in timp ce concertele sunt de fiecare data ceva placut. Sa canti in fata audientei, emotiile dinainte concertului si feedbackul direct sunt lucrurile care ne plac.

Metalfan: Cu ceva timp in urma discutam cu Andy Winter de la Winds si i-am cerut parerea despre scena de metal norvegiana. Se pare ca in ultima vreme din ce in ce mai multe trupe vechi de black metal incearca sa experimenteze si sa depaseasca granitele acestui gen, atingand teritorii clasice sau progresive. Crezi ca acesta reprezinta un semn al evolutiei sau mai degraba o moda?

Kyrre: Cred ca pe de o parte are legatura cu evolutia si pe de alta parte cu faptul ca oamenii s-au saturat de limitele impuse de genuri. In paralel insa asistam la o revenire din ce in ce mai puternica a vechilor genuri si la reformari de trupe. Grupurile vor sa exploreze noi cai de expresie si de aici si tendinta catre zona clasica. Nu cred ca este vorba de moda, ca sa il citez pe Neil Pearl ”...cu cat lucrurile se schimba mai mult, cu atat raman neschimbate..”. Cred ca acest citat rezuma cel mai bine situatia.

Metalfan: Care sunt in acest moment trupele voastre preferate? Ce albume ti-au atras atentia in ultima vreme?
Kyrre: Nu pot sa vorbesc in numele celorlalti, dar cu siguranta The Mars Volta si Mastodon au fost trupele cele mai prezente in CD player-ul meu in ultimii ani. In plus, Rush este trupa mea favorita din toate timpurile, la fel cum este si Tool, cu toate ca mi se pare ca ultimul lor album este putin cam pretentios si sec. Ultimul album The Melvins  este foarte bun si cred ca Machine Head au avut o revenire incredibila anul trecut.  Cat priveste scena norvegiana, trebuie sa ii mentionez pe Keep of Kalessin si 120 days, dar trupa care m-a impresionat cu adevarat in ultima vreme a fost trupa de prog-jazz norvegiana, Shining.

Metalfan: Consideri ca opiniile religioase si anti religioase sunt importante in procesul creativ? Esti cumva o persoana religioasa, sau poate ateu?
Kyrre: Nu, nu cred. Cred ca binele si raul sunt in mod fundamental legate de rau, si in ceea ce ma priveste, consider ca nimeni nu este interesat de rau, indiferent daca crede sau nu in el. Asa cum afirma Bjørnar in Blood don’t flow streamlined, noi toti suntem bastarzii zeilor si diavolilor. Ma consider un deist.

 


Vulture Industries

 

Metalfan: Toti membrii Vulture Industries au un background muzical foarte bogat, fiind implicati si in alte trupe. De unde provine nevoia de a face parte din atat de multe trupe si proiecte? Crezi ca nu iti poti exprima creativitatea doar intr-o singura trupa?
Kyrre: In ceea ce ii priveste pe Øyvind si Bjørnar, ei sunt extrem de productivi: Sulphur este copilul lui Øyvind, iar Black Hole Generator, al lui Bjørnar. In plus, Bjørnar are cateva proiecte mai vechi, care exista doar pentru distractie si recreere. Cred insa ca VI este trupa principala a tuturor, dar intotdeauna va mai exista loc si de alte proiecte. Simtim nevoia sa ne exprimam in diferite moduri.

Metalfan: Va deveni Vulture Industries o prioritate de top pentru voi sa va fi doar un alt proiect muzical?
Kyrre: Vulture Industries este o prioritate de top in acest moment, dar si celelalte trupe vor avea importanta lor.

Metalfan: Traim intr-o perioada in care intreaga lume se afla doar la un click distanta. Iti poti imagina viata fara internet?
Kyrre: Din fericire, cred ca acel tren s-a dus si nu se mai intoarce...

Metalfan: Cum percepi muzica: o forma de arta, un mod de a transmite oamenilor un mesaj, o cale de a-ti spori veniturile sau cate putin din fiecare?
Kyrre: As spune ca niciuna. Muzica provine dintr-o idee puternica sau o influenta pe care alegi sa o exprimi, fie doar pentru tine sau pentru a-i distra pe ceilalti, sau mai degraba o combinatie, o simbioza: artistul nu reprezinta nimic fara public, indiferent daca acesta este sau nu numeros.

Metalfan: Ne apropiem de finalul acestui interviu si a sosit momentul sa iti pun clasica intrebare despre planurile voastre de viitor. Cat va trebui sa asteptam pentru un nou album Vulture Industries?
Kyrre: Nu stiu exact, dar mai intai vrem sa lansam The Dystopia Journals pe vinil, poate cu unele bonusuri. Nu cred ca vom incepe sa inregistram un nou album in urmatoarele 6 luni, dar la finalul anului viitor cred ca va puteti astepta la un nou disc Vulture Industries.

Metalfan: Mult succes in tot ceea ce va propuneti sa obtineti si sper sa va vedem candva cantand in Romania. Multumesc mult pentru acest interviu.
Kyrre: Multumim si noi foarte mult; de abia asteptam sa cunoastem publicul din Romania!

 

Autor: Dragos P.
Vezi galeriile trupelor: Vulture Industries

   November 06, 2007  | 5 Comentarii  | 8863 Vizualizari « INAPOI

Comenteaza la: Kyrre (Vulture Industries): Artistul nu reprezinta nimic fara public

  • un album superb
    pana n am citit acest interviu am refuzat sa cred ca nu este vorba de arcturus desi am citit pe internet ca este vorba de cu totul o alta comnponentza. in orice caz, asemanarea cu arcturus, atat dpdv al vocii, al instrumentalului si al atmosferei este uimitoare.

    1. Posted by dan scurtu | 17 Ianuarie 2008 07:28
COMENTARIUL TAU

Alte articole din Interviuri