interviuri rock

Interviu Nikolo Kotzev (Brazen Abbot)

Interviu  Nikolo Kotzev (Brazen Abbot)
TRUPE : Brazen Abbot

 

Salut Nikolo si bun venit in paginile metalfan.ro. Cum mare parte dintre cititorii nostri nu cunosc detalii importante ale istoriei tale, te-as ruga sa le vorbesti despre momentele de referinta, incepand cu activitatea in Baltimoore si pana astazi.

Salut si multumesc pentru interes. Este o placere sa ofer acest interviu. Daca nu ma insel, este primul interviu pe care il fac cu o publicatie din Romania. Am inregistrat doua albume cu Baltimoore si, tot in acea perioada, mi-am facut o serie de cunostinte in lumea showbiz-ului din Suedia. Apoi a venit un moment in care am simtit ca trebuie sa continui pe cont propriu, astfel incat am pus imediat pe picioare Brazen Abbot . Lansarea primului disc s-a facut fara dificultate, asta pentru ca deja cunosteam o serie de muzicieni suedezi buni. Pana astazi am editat urmatoarele albume: Live and Learn , Eye of the Storm , Bad Religion , Guilty As Sin , A Decade of Brazen Abbot si My Resurrection . In anul 2001 am lansat un dublu CD care continea opera rock Nostradamus. De asemenea, ma ocup de producerea albumelor unor solisti sau trupe, dintre care mentionez Saxon, Molly Hatchet, Rose Tattoo, Company of Snakes, Trilogy, Messiah's Kiss, etc.

M-am intrebat adeseori cum a reusit o persoana provenita din estul Europei (mai precis din Bulgaria) sa se adapteze atat de bine la viata din Finlanda. Pana la urma climatul e diferit, cultura e diferita, atitudinea oamenilor e diferita.

E dificil. Ca sa fiu sincer, inca nu m-am adaptat la viata din Finlanda. Oricum, sunt obisnuit ca in cea mai mare parte a timpului sa lucrez, astfel incat o gramada dintre chestiile nasoale legate de viata in Finlanda trec pe langa mine neobservate, asta pentru ca sunt foarte ocupat mai mereu.

Mai ai familie si prieteni in Bulgaria? Ii vizitezi des?

Incerc sa ii vizitez cat de des pot. Anul trecut, de exemplu, am fost in Sofia de sase ori, ceea ce e OK. Am o gramada de prieteni vechi si imi fac altii noi mai tot timpul. Bulgaria e o tara minunata si lucrurile merg din ce in ce mai bine acolo.

Hai sa trecem la partea muzicala. De ce Brazen Abbot?

Aveam nevoie de un proiect in care sa ma pot regasi si in care sa pot compune muzica pe care o aveam in cap. Brazen Abbot a fost vehicolul perfect. A pornit ca un proiect care mi-a dat libertatea sa decid directia muzicala pe care vroiam sa o urmez. Am avut si sansa sa pot apela la oamenii care mi-au placut. Mi-a iesit destul de bine.

Primul tau disc, Live and Learn, a fost lansat acum zece ani. Cum ai reusit sa aduni atatea "celebritati" in jurul tau, si ma refer la Glenn Hughes, Thomas Vikstrom, Goran Edman si, nu in ultimul rand, o parte dintre baietii de la Europe, Mic Michaeli si Ian Haugland?

Cred ca totul a avut legatura cu calitatea melodiilor. Bineinteles, toti oamenii astia au fost platiti pentru ce au facut, dar niciunul nu ar fi acceptat daca muzica nu le-ar fi placut. Din fericire, am facut cele mai bune alegeri si primul disc a fost foarte bine primit, atat de media cat si de fani.

Care a fost reactia presei vis-a-vis de acest produs? Stiu ca el a avut si o varianta japoneza si ca a fost foarte bine primit acolo. Cum iti explici apetenta asiaticilor pentru trupele de metal melodios?

Am fost foarte norocos sa pun nume mari, mult talent si compozitii minunate in acelasi CD. Din fericire, asta a fost de ajuns pentru a atrage atentia presei, iar raspunsul a fost fantastic. Si in ziua de azi sunt recunoscator pentru acel moment. Cand vine vorba despre scena muzicala japoneza, consider ca rock-ul european le place atat de mult din motivul ca ei nu pot face acest gen de muzica. Asa cred ca se explica interesul pentru tot ce facem noi in Europa.

Eye of the Storm, editat in 1996, a fost mult mai compact decat predecesorul sau, iar Brazen Abbot a inceput sa isi creeze propriul sound. John Leven, fostul basist al trupei Europe, a venit de asemenea in trupa. Cum s-a achitat casa de discuri USG de promovarea trupei?

USG au fost foarte buni. Marele lor efort, insa, a fost pus in albumul Bad Religion , care abia aparuse. Celelalte doua discuri erau deja pe piata japoneza de ceva vreme. Brazen Abbot devenea un nume tot mai puternic iar albumul a fost foarte bine primit.

In anul 1997 a fost editat ceea ce presa si fanii considera drept cel mai bun album Brazen Abbot (cu exceptia ultimului, bineinteles!), Bad Religion. Totodata, el beneficiaza de aportul acelorasi muzicieni. Banuiesc ca a fost mai mult decat pura afinitate muzicala intre tine si ceilalti muzicieni.

E un album foarte tare. Am incercat sa schimb usor directia pe fiecare disc. De obicei imi ia cam opt luni sa produc unul. Bad Religion a iesit exact in momentul in care stilul cantat de mine era pe val. Am avut un fel de premonitie referitoare la ceea ce se va intampla pe scena muzicala atunci cand l-am compus. Aveam deja destula experienta iar detaliile referitoare la productie imi erau la indemana. De asemenea, ii cunosteam mult mai bine pe ceilalti tipi din trupa, astfel incat intre noi "chimia" era la cote inalte.

De ce ti-a luat asa de mult sa inregistrezi alt album? Intre Bad Religion si Gulty As Sin sunt pana la urma sase ani. Ce ai facut in perioada asta?

In toti acei ani am creat opera rock Nostradamus, lucru deloc facil. De asemenea, mi-am terminat studiile muzicale si mi-am luat master-ul in muzica. Am avut si o gramada de probleme familiale nerezolvate, etc. Astea sunt chestii care mananca foarte mult timp.

Guilty As Sin a insemnat primul disc editat pentru casa de discuri SPV. Cum au pus mana pe voi si care a fost relatia cu acestia?

Am lucrat ca inginer de sunet pentru un producator german iar acesta avea o gramada de proiecte cu SPV. L-am intrebat daca ar fi interesati sa editeze albume Brazen Abbot si astfel a inceptut totul. Primul album scos a fost Nostradamus , urmat apoi de Guilty As Sin . A urmat o companie serioasa, extrem de puternica pe piata, mai ales pe partea de distributie. Pe data de 22 august vor reedita intregul catalog Brazen Abbot. Toate produsele vor avea artwork-ul complet schimbat. E o idee incitanta, pentru ca multi oameni solicita albumele vechi si era momentul ca cineva sa le reediteze. Sunt foarte multumit de asta.

In 2004, cu ocazia aniversarii a zece ani de existenta a trupei, ati editat primul DVD, A Decade of Brazen Abbot. Contine cateva concerte sustinute in Varna, Plovdiv si Sofia. Cum a reactionat publicul bulgar? Cum te-ai simtit din nou acasa?

Publicul a fost excelent - au fost multe persoane prezente si a fost o placere sa cantam pentru ei. A fost un sentiment fantastic - am fost foarte fericit, mai ales ca nu mai cantasem in tara mea natala niciodata. Materialul pentru documentarul existent pe DVD a fost, de asemenea, foarte misto. Ce e interesant la acest produs este ca nu e deloc prelucrat in studio. Ce se aude este 100% identic cu ce s-a intamplat live.

Pana acum nu am avut ocazia sa vad acest DVD, dar stiu ca e inregistrat intr-o maniera foarte profesionista. Poti sa imi dai cateva detalii despre el?

A fost inregistrat cu un studio mobil profesional. Am dorit sa captez momentul si sinceritatea concertelor. Nu am vrut un produs "stralucitor", filtrat si cosmetizat la maxim in studio, pentru ca un astfel de produs nu ar fi fost real. Scopul meu a fost sa las fanii sa auda si sa vada ceea ce s-a intamplat cu adevarat, asa ca filmul e editat de asa maniera incat ei au sentimentul ca se afla chiar la locul faptei. De aceea prefer sa il numesc "documentar" si nu "live".

Anul asta ati editat My Resurrection. Exista cateva schimbari de personal importante, in sensul ca Haugland, Michaeli si Leven s-au alaturat lui Joey Tempest si John Norum pentru reuniunea Europe . In ce relatie te afli cu ei? Veti mai scoate vreun album impreuna in viitor?

Tipii astia sunt muzicieni si prieteni extraordinari. Era firesc ca reuniunea Europe sa ii entuziasmeze, mai ales ca acesta a fost dintotdeauna marea lor realizare. Sper sa mai putem lucra impreuna pe viitor.

Numele My Resurrection nu e, cu siguranta, ales la intamplare. Crezi ca avem de-a face cu cu o noua era Brazen Abbot si un Nikolo Kotzev resurectat? Pana la urma au trecut zece ani de la debut, ai schimbat componenta trupei si, de asemenea, si casa de discuri.

Adevarul este ca nu se afla nici un concept in spatele numelui. My Resurrection e un cantec cu personalitate, perfect pentru deschiderea albumului si care intamplator are si un nume care a putut fi folosit drept cel al albumului. Brazen Abott a fost intotdeauna aici, asa ca nu a fost nevoie sa fie resurectata.

De ce ati ales Frontiers Records? Stiu ca se ocupa de metalul melodic, dar sunt totusi o companie mica.

Frontiers sunt o companie buna, tipii sunt profesionisti si apreciaza muzica pe care o scriu eu. Asta este o prioritate pentru mine. In mod evident, sunt interesat de companiile interesate cu adevarat sa lucreze cu mine. Ii stiam pe cei de la Frontiers de mai multi ani iar cand sansa de a lucra cu ei s-a ivit, nu am ezitat.

Acum vorbeste-mi putin despre conceptul albumului, texte si povestea din spatele lor. Cine a machetat coperta si booklet-ul? Chitara in flacari e inca acolo.

Am dorit ca noul album sa fie mai dark, mai heavy si mai puternic. De aceea am si ales sa lucrez cu o orchestra simfonica. A fost o reala placere sa adaug sunete reale de coarde acestor riffuri puternice. Din punctul de vedere al textelor, am avut grija sa nu fac un album de dragoste, dar m-am ferit si de politica. Textele se refera mai mult la componente sociale, valori umane, etc. Artwork-ul apartine unui suedez foarte talentat, pe nume Carl-Andre "Monowasp". El s-a ocupat de machetarea discurilor multor trupe. Instrumentul care arde e de data asta o vioara si are legatura evidenta cu orchestra folosita pe acest album.

Ce parere ai despre epoca Internet. Esti dependent de computer?

Iubesc computerele si tot ce putem face cu ele. Am patru acasa, la etaje diferite, legate in retea si conectate la Internet. De cele mai multe ori obisnuiesc sa am un laptop la mine.

Crezi ca libera circulatie a mp3-urilor are efecte dezastruoase asupra muzicienilor si muzicii sau e doar un instrument de marketing util?

Este total dezastruos si ucide industria muzicala zi de zi. Noua, muzicienilor, ne e tot mai greu sa semnam contracte si asta pentru ca download-urile ilegale determina scaderea vanzarilor, iar caselor de discuri le e tot mai greu sa finanteze macar productii decente.

Acum vorbeste-mi despre Nikolo Kotzev ca persoana. Ar fi interesant de aflat.

Obsedat de munca, perfectionist, dornic de a obtine rezultate rapide si exacte. Foarte loial celor loiali mie si furios pe cei care incearca sa profite de mine. Imi plac filmele, e modul meu de relaxare. Nu beau alcool si m-am lasat de fumat acum patru ani si jumatate. Imi place sa fiu ocupat in fiecare secunda. Imi place sa fiu practic si in general incerc sa planific fiecare pas pe care il fac. Imi place sa fac ceea ce fac si o sa continui sa fac asta pana la capat.

Care sunt planurile de viitor si unde crezi ca veti fi, tu si trupa, in zece ani de acum incolo?

In momentul de fata scriu o opera rock. Probabil ca asta imi va ocupa timpul vreo doi ani de acum incolo, pentru ca e un proiect imens. Voi continua sa compun albume Brazen Abbot si sper sa am parte de cat mai multe turnee. Ador sa cant live si sper ca interesul pentru Brazen Abbot sa existe si in continuare. Probabil ca in zece ani de acum imi voi petrece cea mai mare parte a timpului compunand muzica in toate formele sale (n.r. banuiesc ca se refera la muzica rock!).

La final as vrea sa iti multumesc pentru amabilitatea de a-mi acorda acest interviu si sa iti doresc toate cele bune in viitor. Spune cateva cuvinte metalistilor romani.

Iti multumesc pentru oportunitatea de a ajunge la fanii din Romania. Tuturor as vrea sa le spun urmatoarele: Ramaneti alaturi de rock'n'roll si luptati impotriva download-urilor ilegale - ucid muzicienii!

Autor: Sake
Vezi galeriile trupelor: Brazen Abbot

   July 31, 2005  | 0 Comentarii  | 7024 Vizualizari « INAPOI

Comenteaza la: Interviu Nikolo Kotzev (Brazen Abbot)

COMENTARIUL TAU

Alte articole din Interviuri